ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی با استفاده از دانش ریاضی و نظریه گراف‌ها، شکلی بسیار علمی و جالب به خود گرفته است و در حال حاضر تحلیل شبکه‌های اجتماعی از جمله گران‌ترین و پرسود ترین تخصص‌ها به حساب می‌آید. شما با استفاده از آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی می‌توانید استراتژی دقیق‌تری برای فعالیت هدفمند در شبکه‌های اجتماعی به کار ببرید.

یکی از اصلی‌ترین روش‌ها در بازاریابی اینترنتی و عاملی مهم برای موفقیت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. هر کمپین بعد از اتمام، به منظور آنالیز و تحلیل نقاط قوت و ضعف و این که چقدر به هدف خود نزدیک شده است نیاز به بررسی دارد.

ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی از زمانی که بازاریابی دیجیتال در فضای آنلاین شروع به کار کرد پدیدار شدند، که تحلیل داده‌ها و آمار برای آن‌ها خیلی راحت‌تر شد. در نتیجه با آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی صاحبان کسب و کارها توانستند رفتار مخاطب، میزان تعامل با مخاطب و حتی میزان فروش خود نسبت به روزهای قبل را مورد بررسی قرار دهند. بنابراین اگر شما صاحب کسب و کار، دیجیتال مارکتر و یا سوشال مدیا مارکتر هستید، لازم است با کمک از این ابزارها به طور کامل آشنایی داشته باشید تا بتوانید صفحه خود را به خوبی اداره کنید و بازدهی لازم را داشته باشد.

ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی که به صورت رایگان و پرمیوم وجود دارند، به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را در شبکه‌های اجتماعی مدیریت کنید و آماری فوق‌العاده در زمان فعالیت دنبال کنندگان، رشد صفحه، آمار بازدید‌ها، مطالب مورد پسند کاربران و… را در اختیارتان قرار دهند. در این مقاله چند ابزار آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

بافر

بافر یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی می باشد. با استفاده از این ابزار تمام آمار تعاملات اساسی برای هر آپدیتی که در رسانه اجتماعی پست می‌کنید در دسترس شما است. بافر (buffer) به شما امکان دستیابی به المان‌های درستی که برای بررسی و بهبود عملکرد شبکه اجتماعی نیاز دارید را می‌دهد.

مزیت

پست‌هایی که تعامل بیشتری با مخاطب گرفته است و جزو برترین پست‌ها می‌باشد را شناسایی کنید، و با توجه به آن برای پست‌ها بعدی الگو بگیرید. می‌توانید اکانت خود را با چندین نفر به اشتراک بگذارید و به آن‌ها دسترسی متفاوت دهید.

بیشتر بخوانید
تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

ویژگی های رایگان این برنامه به مدت 14 روز

  • گزارش پست
  • گزارش خلاصه
  • گزارش تحلیل

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • پینترست
  • لینکدین

اسپروت سوشال

اسپروت سوشال یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

با استفاده از اسپروت سوشال (Sprout Social) که یک ابزار مدیریت و آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی به حساب می‌آید، می‌توانید موضوعات، هشتگ‌ها و کلمات کلیدی را از نظر متنی و کیفی مورد تحلیل و آنالیز قرار دهید. همچنین می‌توانید از گزارش‌های تصویری بررسی کنید که محتوای پست شده در شبکه‌های اجتماعی چه عملکردی داشته است.

مزیت

  • تحلیل عملکرد کمپین پولی در شبکه‌ها
  • دریافت گزارش گروهی از پروفایل‌های شبکه اجتماعی
  • تحلیل عملکرد تیم‌ (عملکرد کارها، نرخ پاسخ‌ها و…)

ویژگی های رایگان این برنامه به مدت 30 روز

  • گزارش‌ساز
  • گزارش جداگانه برای هر شبکه اجتماعی
  • گزارش جداگانه برای عملکرد تیم ورودی

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • پینترست
  • لینکدین

هوت سوئیت

هوت سوئیت یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

با استفاده از ابزار هوت سوئیت (Hootsuite) می‌توانید متوجه شوید که چه نوع محتوایی مناسب کسب و کار شما است که در نتیجه باعث افزایش بازدید پست شما می‌شود و تاثیر تبلیغات را بهبود می‌بخشد. این ابزار نیز دارای ویژگی‌های آنالیز و تحلیل دقیقی است.

مزیت

  • شخصی‌سازی گزارش‌ها با انتخاب بیش از 200 معیار و تبدیل آن‌ها به پی دی اف، اکسل و فرمت‌های پاورپوینت
  • آنالیز پاسخ‌های داده شده به مشتری‌ها و زمان حل مشکلات در فیسبوک و توئیتر

ویژگی های رایگان این برنامه به مدت 30 روز

  • گزارش‌های همزمان بدون محدودیت
  • خلاصه‌ای از معیارهای کلیدی
  • ارزیابی عملکرد تیم

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • پینترست
  • یوتیوب

ژوسوشال

ژو سوشال یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

ژوسوشال (Zoho Social) یک نرم‌افزار قدرتمند و منحصر به فرد است که دارای «CRM» و دیگر گزینه‌های «SaaS» است که از عملکرد جریان کاری شما به خوبی مراقبت می‌کند. ژوسوشال ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید مخاطب صفحه شبکه اجتماعی و چگونگی ایجاد تعامل با آن‌ها را آنالیز کنید و مورد بررسی قرار دهید. به علاوه شما می‌توانید هر پست را بهتر تحلیل کنید تا میزان بازدید و تعامل آن را ارزیابی کنید.

مزیت

  • تهیه گزارش‌های تصویری از بخش‌های از پیش تعریف شده بر اساس دموگرافیک‌های فالوورها یا افرادی که شما را دنبال می‌کنند
  • دریافت قالب‌های جز به جز از محتوایی که مخاطب شما با آن تعامل پیدا کرده‌اند و مقایسه آن با محتوایی که شما پست کرده‌اید
  • مقایسه فالوورها با بازدید افراد از هر پست
بیشتر بخوانید
مهم ترین مزایای بازاریابی اینترنتی

ویژگی های رایگان این برنامه به مدت 15 روز

  • تحلیل‌های نوع محتوا و بهترین زمان پست گذاشتن روی پیج
  • آمار پست‌های تکی

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام

سندیبل

سندیبل یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

سندیبل (Sendible) یکی دیگر از ابزار آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی است که با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای پست، میزان تعامل با مخاطب، کپشن‌ها و پروفایل‌های مخاطبین را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.

مزیت

  • تحلیل و آنالیز ری اکشن‌ها و تعامل با چند پروفایل رسانه اجتماعی در چند شبکه از یک داشبورد
  • ارزیابی زمان پاسخ و عملکرد تیم از نظر پاسخ‌دهی به مخاطب

ویژگی های رایگان این برنامه به مدت 30 روز

  • گزارش از هر شبکه اجتماعی به صورت جداگانه

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • یوتیوب

کیهول

کیهول (Keyhole) یکی دیگر از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی می باشد که ویژگی‌های متفاوتی دارد که می‌توانید آنالیز کمپین‌ها، فعالیت‌های موثر، کپشن‌ها و مکالمات اجتماعی در مورد یک صنعت خاص را داشته باشید. این ابزار به شما امکان شناسایی بهترین هشتگ‌ها، کلمات کلیدی و اکانت‌ها را می‌دهد و اطلاعاتی خوب مانند بازدید، پست‌های برتر و دیگر موارد را برای برند یا رقبا در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزیت

  • پیش بینی عملکرد کمپین شما با یادیگری ماشینی و ایجاد تغییرات مطابق با آن
  • تحلیل احساسات افراد به هنگام ایجاد تعامل با پست‌های شما
  • مدیریت اکانت‌ها و شناسایی عملکرد آن‌ها از یک مکان

ویژگی های رایگان این برنامه به مدت 7 روز

  • اطلاعات مخاطب
  • تحلیل احساسات
  • مقایسه برندها
  • شناسایی ترندها

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • اینستاگرام
  • توییتر

ریوال‌آی‌کیو

ریوال آی کیو یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

ریوال‌آی‌کیو (Rival IQ) به شما امکان شناسایی چندین کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی و سئو وب‌سایت را می‌دهد. علاوه بر این تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را نیز تحلیل می‌کند و داده‌ها را 24 ماه ذخیره می‌کند. در نتیجه شما با کمک از این ابزار می‌توانید فعالیت رقبای خود را آنالیز و بررسی کنید و از آن در مدیریت صفحه خود استفاده کنید.

مزیت

  • مقایسه‌ پروفایل‌های شما با دیگران از نظر پارامترهای اجتماعی، هشتگ‌ها و کیفیت تولید محتوا
  • بهبود عملکرد تبلیغاتی فیسبوک و اینستاگرام با اطلاعاتی که در دسترس شما قرار گرفته است
  • ادغام گوگل آنالیتیکس برای درک کامل از روند رفتار مخاطب شما
بیشتر بخوانید
14 مرحله اجرای یک کمپین تبلیغاتی خوب

ویژگی های رایگان این برنامه به مدت 14 روز

  • گزارش تبلیغات از شبکه اجتماعی فیسبوک
  • گزارش‌دهی از اطلاعات فیسبوک و اینستاگرام
  • تحلیل‌های پست در فیسبوک
  • تحلیل‌های گوگل و لینکدین

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • اینستاگرام
  • یوتیوب
  • پینترست
  • لینکدین

تیلویند

تیلویند (Tailwind) یک نوع پلتفرم بازاریابی شبیه به اینستاگرام و پینترست است که کمک می‌کند برای محتوا خود برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید، تعامل با مخاطب را آنالیز کنید و در نهایت عملکرد آن‌ها را تحلیل کنید.

مزیت

  • شناسایی بهترین هشتگ‌ها در اینستاگرام با هشتگ فایندر
  • استفاده از نسخه به روز برای ایجاد چند پست از هر وب‌سایت
  • آپلود تصاویر با حجم بالا با تقویم دراگ و دراپ برای صرفه‌جویی در زمان

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • اینستاگرام
  • پینترست

ویژگی های رایگان این برنامه

  • عملکرد پایه پروفایل
  • معیار پایه برای پست‌های تکی
  • اطلاعات از وب‌سایت

لایکلایزر

لایک لایزر یکی از ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی

لایکلایزر (Likealyzer) یک ابزار آنالیز و تحلیل شبکه های اجتماعی برای صفحه فیسبوک شما است. این ابزار روی صفحه فیسبوک شما نظارت دارد و معیارهایی مانند پست‌ها در هر روز، تعامل در هر پست، زمان‌بندی و طول پست‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. لایکلایزر همچنین عملکرد صفحه را بر اساس بیش از ۷۰ نقاط داده متفاوت درجه‌بندی می‌کند و برای بهبود بر اساس نتایج پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد.

مزیت

آنالیز و تحلیل صفحه فیسبوک در برابر صفحات دیگر برای دانستن نحوه عملکرد

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • تحلیل و آنالیز محتوا پست شده
  • فیسبوک

ویژگی های رایگان این برنامه

  • تحلیل و آنالیز صفحه فیسبوک
  • فعالیت‌ها
  • پاسخ‌ها
  • تعامل

سایف

این ابزار به شما امکان همزمان کردن تمام شبکه‌های اصلی را می‌دهد و گزارش‌های مشخصی را برای اکانت‌هایی که مدیریت می‌کنید و اکانت‌هایی که می‌خواهید شناسایی کنید داده است. سایف ۵۰ ویجت را برای فیسبوک و برای آنالیز میزان بازدید، ری اکشن‌ها، کلیک‌ها، چک این‌ها و پست‌ها پیشنهاد می‌دهد.

مزیت

  • ایجاد پوش نوتیفیکیشن برای sms و ایمیل به منظور اعلان برای برنامه‌ریزی‌هایی که می‌خواهید داشته باشید
  • نظارت بر کپشن و فعالیت رقبا با استفاده از ویجت جستجوی توییتر
  • قابل شخصی سازی کردن داشبورد

چه شبکه های اجتماعی را می توانید آنالیز کنید

  • فیسبوک
  • توییتر
  • لیندکین
  • اینستاگرام
  • پینترست
  • یوتیوب

ویژگی های رایگان این برنامه

  • یک بررسی کلی از داده‌های به دست آمده در مدت 30 روزه
  • 50 ویجت
5/5 - (1 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *