تولید محتوای اینستاگرام

پیش از اینکه بخواهیم در خصوص چگونگی تولید محتوای اینستاگرام اطلاعاتی را ارائه کنیم بهتر است ابتدا با مزایای کار با آن آشنا شوید. شما تنها با دانستن نیاز مخاطب و هدفی مناسب و یکسان با مخاطبانتان به راحتی می‌توانید یک تولید محتوای خوب و موثر را به مخاطبانتان ارائه کنید. در ادامه همراه با اتوپیا باشید.

در کار با اینستاگرام ضمن داشتن اطلاعات کافی از چگونگی کار با آن و کاربرد هر یک از آپشن‌های مرتبط به آن می‌توانید پستی را با مخاطبانتان هر چند تنها با هدف مادی و اقتصادی به اشتراک بگذارید. از خوبی‌های کار با اینستاگرام راحتی در ارتباط با مخاطبان است. شما به راحتی می‌توانید نسبت به کار ارائه شده‌تان بازخوردی را از مخاطبانتان دریافت کنید.

حال اینکه چطور می‌توانید تولید محتوای اینستاگرام انجام دهید و اینکه دقیقا ریز فاکتورهای مهم و اساسی در این حوزه چه چیزهایی می‌باشند، بهتر است ادامه مطلب را دنبال کنید.

برای تولید محتوای اینستاگرام استراتژی داشته باشید!

برای تولید محتوای اینستاگرام استراتژی داشته باشید!

داشتن استراتژی تولید محتوای اینستاگرام، یعنی برنامه‌ریزی دقیق و داشتن برنامه‌ای منظم برای انتشار محتوا. در حقیقت داشتن استراتژی به شما کمک می‌کند تا با نظم خاصی بتوانید محتوایی تولید کنید که هم باعث پیشرفت پیج و هم باعث افزایش مخاطبان شود. افراد در اینستاگرام به دنبال پیج‌هایی هستند که برای آن‌ها محتوایی مفید داشته باشند به همین دلیل اگر در انتخاب محتوای خود دقت کنید و کیفیت آن را بالا ببرید پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه خواهید داشت.

چگونگی تولید محتوای اینستاگرام

چگونگی تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام شامل تولید محتوا به صورت متنی، ویدیویی و تصویر می‌شود که به صورت هدفمند و با برنامه ریزی کامل کاربران را به صفحه شما جذب و علاقه‌مند می‌کند. می‌توان از هر کدام از آن‌ها به صورت همزمان نیز استفاده کرد.

در ادامه با نحوه تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام بیشتر آشنا می‌شویم:

  • شناسایی و بررسی الگوهای آماده
  • استفاده از عکس‌های موجود با کیفیت در پیج
  • ترکیب فرمت‌های مختلف
  • بازسازی محتوا از برندهای موجود
  • تولید محتوای با کیفیت توسط کاربر UGC
  • همکاری با اینفلوئنسرها

شناسایی و بررسی الگوهای آماده

نخستین و مهم‌ترین قسمت هر پست که کاربر با آن مواجه می‌شود و باعث می‌شود به ادامه خواندن پست جذب شود تصویرها می‌باشند. دستورالعمل‌ها و ابزار زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند پست‌هایی با کیفیت عالی ایجاد کنید. ابزاری مثل عکس‌های جذاب و متن‌هایی که کاربر را ترغیب کند به دیدن ادامه پست و خواندن آن.

بیشتر بخوانید
بهترین روش های جذب فالوور اینستاگرام

استفاده از عکس‌ های موجود با کیفیت در پیج

در این دوره استفاده از عکس‌های با کیفیت و جالب تنها راه جذب مخاطب نمی‌باشد اما یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین راه‌های جذب مخاطب است. در زمانی که مجموعه‌ایی از عکس‌های مشابه در پیج‌های دیگر وجود دارد شما می‌توانید با ایجاد یک فیلد جدید به تولید محتوای با کیفیت بپردازید. حتی می‌توانید با استفاده از سایت‌های موجود برندها، عکس‌هایی که خیلی دیده نشده‌اند را استفاده کنید.

ترکیب فرمت های مختلف در تولید محتوا

به این نکته توجه داشته باشید که برای داشتن پیجی مفیدتر بهتر است از انواع فرمت‌های اینستاگرام استفاده کنید و در دسترس کاربر قرار دهید.

بازسازی محتوا از برندهای موجود

این بخش از تولید محتوا برای افرادی است که زمان زیادی برای تولید محتوا ندارند و قصد دارند با بهترین بازخورد روبرو شوند. پس در این بخش شما بهترین محتواهای پیج‌های دیگر را که محصولات مشابهی دارید را برمی‌دارید و برای پیج خود استفاده می‌کنید.

همکاری با اینفلوئنسرها «برندهای برتر»

این بخش در تولید محتوا برای کنترل و توجه بیشتر بر روی حوزه کاری شما است. همکاری با برندهای محبوب اینستاگرام بسیار فرصتی مناسب برای دیده شدن است که باعث می‌شود فالوورهای پیجتان افزایش یابد.

نکات‌ مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

با توجه به مطالب قبل در رابطه با تولید محتوای اینستاگرام عکس‌هایی که در پست‌ها قرار می‌دهیم بسیار مهم می‌باشند. در ادامه با نکاتی در مورد نحوه استفاده و قرار دادن عکس در پست ها توضیح می‌دهیم.

تعریف نقطه کانونی واضح در پست باعث مکث کردن کاربر بر روی پست شما شده و در ادامه درگیر موضوع پست می‌شود. شما با این روش می‌توانید کاربران را جذب کنید. توجه داشته باشید که اگر عکس شما بسیار شلوغ باشد چشم کاربر را گیج می‌کند.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت استفاده صحیح از قانون یک سوم در عکاسی می‌باشد. این قانون کلاسیک بسیار ترفندی مناسب در تولید محتوای اینستاگرام است. نحوه استفاده از این قانون این است که تصویر و سوژه مورد نظر به 9 قسمت تقسیم کرده و سوژه در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار بگیرند. همچنین با قرار دادن نقطه کانونی در عکس و در یک سوم تصویر سوژه را جذاب‌تر کنید.

بیشتر بخوانید
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

استفاده از حاشیه سفید در عکس بسیار در چشم مخاطبان تاثیر می‌گذارد و پیج شما را جذاب می‌کند. یکی از جنبه‌های مهم استفاده از لبه‌های سفید در پیج مانع از شلوغ شدن عکس در پیج می‌شود.

نکات‌ مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

مگر اینکه قصدتان معرفی محصولی و یا جمع آوری مطلبی آموزشی باشد که در این حالت اکثرا از روش محتوای متنی استفاده می کنند. زمانی که شما به درستی متوجه شدید موضوعتان چیست و قرار است به چه شکلی تولید محتوا کنید حال نوبت به ریز فاکتورها می رسد.

در تولید محتوای متنی بهتر است از روش داستان سرایی استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که بهتر است مرتبط با عکس پست خود باشد. همچنین برنامه‌ریزی در تولید محتوای متنی تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد. ارتباط داشتن و قسمت قسمت بودن هر پست با پست قبلی و گوشزد کردن قسمت‌های مهم پست قبلی باعث می‌شود محتوای شما منسجم‌تر باشد. استفاده از جملات صمیمی و پر انرژی مخاطبان زیادی را جذب می‌کند.

تولید محتوای اینستاگرام

اگر قصدتان تولید محتوای اینستاگرام به صورت متنی است بهترین روش ارائه مطلبی جذاب و مفید و به دور از گزافه گویی است. این امر درحالیست که برای محتواهای تصویری می‌بایست فیلم‌هایی متناسب و جذب کننده و با کیفیت را انتخاب کنید.

تولید محتوای اینستاگرام

در تولید محتوای اینستاگرام نکته مهمی که وجود دارد این است که شما نباید به صورت مداوم از یک حالت استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قالب اصلی کارتان معرفی محصولات است و این کار را به واسطه درست کردن یک متن ارائه می‌دهید، هر از چند گاهی نیز سبک کاریتان را تغییر دهید. بیایید به جای جمع‌آوری مطلب به درست کردن یک فیلم جذاب از آن محصول و یا ارائه شفاهی در قالب یکی از آن محصول را جایگزین کارتان کنید.

شما با استفاده از بررسی سایر پیج‌هایی که مشابه پیج شما هستند به راحتی می‌توانید نحوه کار و چگونگی تبدیل شدن به یک فرد موفق در شبکه اجتماعی اینستاگرام را درک کنید. ایده‌های خلاقانه بگیرید و از بازخوردهای روی داده در جهت حرکتی مطلوب و مثمر ثمرتر ایده بگیرید. اگر می‌خواهید به موفقیت از این طریق برسید بهترین روش دانستن نکات ریز و طلایی آن است.

بیشتر بخوانید
تولید محتوا در یوتیوب

همچنین لیستی از بهترین پیج‌های برندها یا افرادی که با کیفیت‌ترین مطالب را تولید می‌کنند ببینید و فالو کنید و آن‌ها را هدفمند دنبال کنید.

تولید محتوای اینستاگرام

یکی دیگر از نکاتی که در تولید محتوای اینستاگرام ضروری است، ارتباطی صمیمی و مستقیم با مخاطبان است. به این صورت که در هنگام تولید محتوا از کلمات و واژه‌هایی استفاده کنید که به نوعی باعث صمیمیت بیشتر و نزدیکی شما با مخاطبتان بشود. از طرفی در انتخاب موضوع، تنها هدفتان دغدغه و درخواست‌های مخاطبتان باشد. اگر شما در هنگام انتخاب موضوعتان برای تولید محتوا دست بر روی یکی از معضلات و مشکلات اکثر افرادی که در این شبکه اجتماعی هستند بگذارید، به بخش اعظمی از مسیر یعنی کسب مقبولیت توسط مخاطب رسیده اید.

تولید محتوای اینستاگرام

این کار را می‌توانید به راحتی از طریق یک پرسش و پاسخ و یا بررسی اکثریت مخاطبانتان انجام دهید. چطوری؟؟

به این صورت که اگر قصد شما ارائه مطلبی آموزنده در حوزه نکات نگهداری از نوزاد است و یا می‌خواهید نکاتی در خصوص ماه‌های آخر بارداری را مطرح کنید، پس طبیعتا می‌بایست اکثر مخاطبانتان افرادی باشند که مادر هستند و یا ماه‌های آخر بارداری را سپری می‌کنند. اگر شما محتوایی را برای گروهی که اصلا شامل آن محتوا نمی‌شوند آماده کنید، تاثیر مطلوبی را دریافت نخواهید کرد.

تولید محتوای اینستاگرام

برای تولید محتوای اینستاگرام کامل می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط با حوزه بیزینستان استفاده کنید. در هنگام تولید محتوای اینستاگرام به این نکته توجه کنید که هشتگ زدن، آن هم هشتگی درست و حسابی بسیار می‌تواند موثر باشد. برای داشتن یک کسب و کار موفق در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام در ارتباط بودن با اینفلوئنسرهای موفق در این حوزه بسیار کمک کننده است.

سخن آخـــر

در این مقاله قصد داشتیم نحوه تولید محتوای اینستاگرام با کیفیت در بیزینس را توضیح دهیم. تمامی مطالبی که گفته شد باعث می‌شود بازخورد بیشتری در اینستاگرام داشته باشید و تعامل بهتری با مخاطبان خود ایجاد کنید.

5/5 - (1 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *