آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام

شاید خیلی‌ها آشنایی چندانی با الگوریتم های اینستاگرام نداشته باشند، در ادامه می‌خواهیم چگونگی کارکرد این الگوریتم‌ها را توضیح دهیم و به شما معرفی کنیم. همراه اتوپیا باشید.

هوش مصنوعی، همان چیزی است که ما درباره‌اش به عنوان الگوریتم های اینستاگرام می‌خواهیم صحبت کنیم؛ به این صورت که این هوش مصنوعی از طریق محیط اطراف خود اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند و بر اساس آن تجزیه و تحلیل‌هایی را انجام می‌هد تا بهترین تصمیم را بگیرد. به این صورت که با برنامه‌هایی از قبل تعیین شده بررسی می‌کند تا محتوای مورد نظر را در اختیار کاربر قرار دهد.

تمامی پست‌های اینستاگرام با الگوریتم ‌های جدید و پیچیده این روزها در معرض دید کاربران قرار نمی‌گیرد. تخمین زده شده است که تنها 10 درصد از مخاطبان تمامی پست‌ها را می‌بینند.

  • سازندگان اینستاگرام معتقد هستند که هر قسمت از این اپلیکیشن الگوریتم ویژه‌ خاص خود را دارد.
  • نکته قابل توجه این است که الگوریتم های اینستاگرام به پست‌هایی که تعامل بالایی دارند اختیارات و پاداش بیشتری می‌دهد.
  • زمانی که پست اینستاگرام تعداد قابل توجهی لایک، کامنت، بازدید، ذخیره کردن و اشتراک گذاری داشته باشد الگوریتم های اینستاگرام دریافت می‌کند که پست موردنظر از نظر کیفیت و علاقه کاربران در سطح مناسبی قرار گرفته است پس باید در معرض دید بیشتری قرار بگیرد.

چند نکته طلایی در رابطه با الگوریتم های اینستاگرام

  • زمان بیشتری برای پست کردن استوری‌ها صرف کنید. از بهترین روش‌ها برای ارتباط و تعامل با فالوورها استوری اینستاگرام است. استوری اینستاگرام روزانه دارای 300 میلیون کاربر فعال دارد.
  • بررسی نظرات کاربران و تعامل دوستانه با آن‌ها
  • می‌توان با زمانبندی مناسب برای پست کردن مطلب الگوریتم‌ها را دور بزنید با این کار میزان دسترسی کاربران به پست‌ها و مطالب شما بیشتر می‌شود.
  • کپشن مناسب بسیار در جذب مخاطب هدف مهم است. نوشتن کپشنی جذاب و زمان مخاطب را گرفتن الگوریتم های اینستاگرام را دور می‌زند. حتی با پست کردن عکس اسلایدی و یا ویدئو می‌توانید به نتیجه مطلوبی برسید.
  • نوشتن هشتگ های مناسب با موضوع پست و بهینه سازی ‌آن‌ها یکی دیگر از نکات مهم است.
  • از ویژگی های جدید اینستاگرام استفاده کنید.

الگوریتم های اینستاگرام

همه ما در این شبکه اجتماعی به دنبال محتوای مورد علاقه خودمان هستیم؛ به این ترتیب الگوریتم های اینستاگرام با توجه به محتوایی که ما روی اینستاگرام دنبال می‌کنیم متوجه می‌شود که چه محتوایی مناسب و موردعلاقه ما می‌باشد. درباره چگونگی عملکرد این که چطور ممکن است برخی از پست‌ها جزو محتوای برتر صفحه باشند یا در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند احتمالا سوالاتی برای شما مطرح است.

بیشتر بخوانید
بهترین روش های جذب فالوور اینستاگرام

بنابراین برای جواب این سوال باید به مواردی اشاره کرد که بدانید چگونه و کدام پست‌ها در بالای صفحه قرار می‌گیرند.

الگوریتم ‌های اینستاگرام

علاقه

یعنی این که کاربر تا چه میزان علاقه‌مند به محتوای پست شده است. این الگوریتم‌ با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد متوجه می‌شود، چه محتوایی را به کاربر نمایش دهد. در کل کار آسانی نیست تا متوجه شویم آیا این محتوایی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد محتوای مورد علاقه‌ کاربر است یا نه، در راستای این موضوع اینستاگرام با تجزیه و تحلیل برخی موارد نتیجه‌گیری می‌کند که چه محتوایی را کاربر بیش‌تر دنبال می‌کند.

  • تعداد لایک‌ها؛
  • تعداد کامنت‌ها؛
  • میزان اشتراک‌گذاری‌ها؛
  • تعداد بازدیدها در محتوای ویدئویی؛

نکته

این شبکه اجتماعی مدتی پیش اعلام کرد، می‌خواهد نمایشگر تعداد لایک‌ها را حذف کند؛ اما منظور حذف کامل لایک نیست، بنابراین شما می‌توانید با همان روش قبلی با (دوبار ضربه زدن روی صفحه) میزان علاقه‌مندی خود به پست مورد نظر را نشان دهید. توجه داشته باشید که الگوریتم های اینستاگرام می‌تواند مواردی مانند استفاده از بات برای لایک و کامنت را شناسایی کند. بنابراین سعی کنید که از روش‌های این چنینی تا حد ممکن استفاده کنید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که اگر اکانت خود را از شخصی به بیزینسی تبدیل کنید ممکن است با الگوریتم های اینستاگرام به مشکل بخورید، اما اینطور نیست و می‌توانید با خیال راحت نوع اکانت خود را تغییر دهید.

الگوریتم ‌های اینستاگرام

رابطه

جالب است بدانید که پست کسی که از دوستان شما است، محتوای وی جزو مهم‌ترین‌ها می‌باشد و به شما نمایش نمایش داده می‌شود.

پست‌ های اخیر

الگوریتم های اینستاگرام برای نمایش پست‌ها ترتیب را در نظر نمی‌گیرد اما زمان انتشار پست را بررسی می‌کند سپس آخرین پست منتشر شده را به شما نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که زمان پست گذاشتن می‌تواند امری تاثیرگذار در بازدید محتوای شما باشد که با بررسی مواردی که این شبکه اجتماعی برای ما فراهم کرده است می‌توانیم زمان مناسب پست گذاشتن را تشخیص دهیم.

الگوریتم ‌های اینستاگرام

فالوورها

پست اشخاصی در بالای صفحه قرار می‌گیرند که:

  • پست‌هایشان را لایک می‌کنید؛
  • در دایرکت با هم در ارتباط هستید؛
  • آی دی آن‌ها را جستجو می‌کنید؛
  • افرادی که آن‌ها را می‌شناسید و فالوور مشترک دارید؛

میزان استفاده از اینستاگرام

این که شما چه قدر در روز روی این شبکه اجتماعی فعالیت دارید یکی دیگر از مواردی است که اینستاگرام تصمیم می‌گیرد چه محتوایی را به شما نشان دهد.

میزان استفاده از اینستاگرام

چگونه محتوای خود را به رتبه بالا برسانیم؟

فالوورهای خود را جذب خود کنید، چرا که اینستاگرام بازخورد کاربر نسبت به محتوای شما را بررسی می‌کند و ارزش محتوای شما را با توجه به عکس‌العمل کاربر به محتوای شما می‌سنجد؛ بنابراین سعی کنید تا با محتوایی که تولید می‌کنید تعامل بیش‌تری با کاربر خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

برای انتشار محتوای خود زمان‌بندی منظم داشته باشید، چرا که اگر محتوای خود را در زمان مشخصی پست کنید اینستاگرام به شما اعتماد می‌کند که در بالا رفتن رتبه‌ شما تاثیرگذار می‌باشد.

چگونه محتوای خود را طبق الگوریتم های اینستاگرام به رتبه بالا برسانیم؟

تولید محتوای باکیفیت

قطعا یکی از مواردی که باعث می‌شود رتبه شما بالا رود ارزشمند بودن محتوای شما است یعنی این که کاربر چه میزان روی پست شما بازخورد نشان دهد و محتوای شما همان چیزی باشد که کابر می‌خواهد.

استفاده از محتواهای اسلایدی و ویدیویی

یکی از الگوریتم های اینستاگرام بررسی مدت زمانی است که کاربر روی پست شما صرف می‌کند. بنابراین سعی کنید محتوایی که تولید می‌کنید به حدی جذاب باشد که کاربر روی پست شما بماند.

الگوریتم های اینستاگرام برای استوری ها

الگوریتم های اینستاگرام برای استوری ها

این بخش از اینستاگرام شاید جالب‌ترین بخش باشد، استورهای اینستاگرام با محتواهای متفاوتی نمایش داده می‌شوند تا توجه کاربر را به خود جلب کند. استوری‌ها تا یک روز انقضا دارند و جزو صفه‌هایی هستند که با آن‌ها تعامل بیش‌تری از طریق لایک، کامنت و… دارید.

از طریق بخش استوری اینستاگرام می‌توانید کاربرهای بیش‌تری را جذب خود کنید و هر چه قدر که تعداد بازدیدهای استوری شما بیشتر باشد رتبه صفحه شما نیز بالاتر می‌رود. یکی از قابلیت‌هایی که این برنامه در دسترس گذاشته است، آرشیو کردن استوری‌ها می‌باشد. از این طریق می‌توانید بررسی کنید که کاربر به چه محتوایی علاقه‌مند است و همچنین می‌توانید استوری‌های دلخواه خود را ذخیره کنید.

الگوریتم های اینستاگرام در صفحه Explore

الگوریتم های اینستاگرام در صفحه Explore

صفحه Explore خیلی شبیه به صفحه اصلی است؛ به این صورت که هر دو این بخش‌ها محتوایی را نمایش می‌دهند که فکر می‌کنند محتوای مورد علاقه کاربر می‌باشد. تفاوت اصلی این دو قسمت این است که در صفحه اصلی محتواهای آن دسته از افرادی به شما نمایش داده می‌شود که دنبال کننده آن‌ها هستید، اما در قسمت Explore محتواهایی به شما نشان داده می‌شود که آن‌ها را می‌بینید اما کاربرهای آن‌ها را دنبال نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید
تولید محتوا در یوتیوب

قسمت Explore در راستای این که همیشه بهترین و مناسب‌ترین محتوا را به شما نمایش دهد تجزیه و تحلیل‌هایی را با استفاده از الگوریتم های اینستاگرام انجام می‌دهد. در نتیجه با تولید محتوای باکیفیت، زمان‌بندی منظم و هشتگ‌های مناسب می‌توانید به این صفحه برسید.

مواردی که رتبه اکانت شما را بالاتر می برند

  • استفاده از هشتگ‌های مناسب برای هر پست
  • محتوای اکانت خود را به صورت مداوم تبلیغ کنید
  • استفاده از استیکر در استوری برای تعامل بیشتر با کاربر
  • به کاربردن ابزارهای جدید که اینستاگرام در اختیار ما قرار می‌دهد
  • به سوالات کاربر که برای شما در دایرکت ارسال می‌شود اهمیت دهید
  • از قابلیت «Instagram Analytics» برای بهبود عملکرد خود حتما استفاده کنید
الگوریتم های اینستاگرام در هشتگ

دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام

  • شکایات کاربران
  • نقض قوانین حق تکثیر
  • انتشار محتوای غیرمجاز
  • فالو و آنفالو کردن بیش ‌از حد مجاز در یک روز
  • ورود به اکانت شخصی با Ip های مختلف بیش‌ازحد مجاز

نحوه رفع ریپورت

  • با استفاده از ارسال درخواست؛
  • با استفاده از تغییر ایمیل و شماره تماس؛
  • می‌توانید با تغییر اطلاعات تماس خودتان مشکل ریپورت شدن اکانت را حل کنید. (آن‌ها پس از بررسی علت این اتفاق، حساب شما را به حالت قبل برمی‌گردانند)؛
  • برای ارسال درخواست عدم ریپورت، با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید درخواست رفع ریپورتی اکانت را برای بخش پشتیبانی ارسال کنید؛
نحوه رفع ریپورت

توصیه اینستاگرام برای اینفلوئنسرها

اینستاگرام در راستای رشد پیج اینفلوئنسرها توصیه‌هایی دارد. این توصیه‌ها را می‌توانید برای پیج بیزنسی‌ خود استفاده کنید. به گفته اینستاگرام، حجم محتواهای بهینه برای انتشار هفتگی عبارت است از:

  • 4 تا 7 ویدیو «reel»
  • لایو رفتن و برقراری تعامل بیشتر با فالوورها
  • 8 تا 10 استوری در هفته (حداقل 1 یا 2 استوری در روز)
  • 3 پست در هفته، که شامل ویدیوهای «reel» می‌باشد

سخن آخـــر

با توجه به مطالبی که گفته شد دریافتیم که الگوریتم های اینستاگرام برای افرادی که راه و روش آن را دریافته‌اند بسیار مفید است. سیستم رده‌بندی پیچیده اینستاگرام به کاربران اطمینان می‌دهد که نسبت به علایق خود مطالب را دریافت کنند. به زبان ساده‌تر هر کاربر اینستاگرام ساختار متفاوتی در اکسپلور دارد.

میزان همکاری کاربران با محتوایی که قرار داده می‌شود بسیار مهم و حائز اهمیت است. در نتیجه برای جذب بیشتر مخاطبان هدف و تعامل بیشتر بهتر است محتوای با کیفیت تولید کرد و متناسب با نیاز کاربران جلو رفت.

به این صفحه امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *