تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش

تبلیغات ویدئویی امروزه یکی از واجبات هر کسب‌وکاری به‌ حساب می‌آید. بر اساس آمارهای به‌ دست‌ آمده ۶۳ درصد از کسب‌وکارها از محتوای ویدئویی برای تبلیغات استفاده می‌کنند. طبق این آمار تعداد زیادی از افراد ویدیو مارکتینگ را یکی از فاکتورهای اصلی در استراتژی‌های تبلیغاتی به حساب می‌آورند. همچنین به گفته ۸۳ درصد از شرکت‌های شناخته شده، ویدیو مارکتینگ نرخ برگشت سرمایه بهتری خواهد داشت؛ بنابراین ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین گزینه‌های استراتژی تبلیغات شما است. در ادامه تمام فاکتورهایی که مربوط به تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش می باشد را توضیح داده‌ایم پس همراه اتوپیا باشید.

مزایا استفاده از ویدیو مارکتینگ در فروش

  • شناخت بهتر از محصولات و خدمات
  • ورود مخاطب بیشتر به وب‌سایت از طریق موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیرگذاری بر سئو وب‌سایت
  • متفاوت نشان‌ دادن شما از دیگر کسب‌وکارها

اهمیت استفاده از ویدیو مارکتینگ در فروش

افزایش نرخ تبدیل و فروش

تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش و افزایش نرخ تبدیل

در ابتدا لازم است بدانید که محتوای ویدئویی شما را خیلی زودتر به آن چیزی که می‌خواهید می‌رساند. طبق آمارها با استفاده از ویدئو حتی بدون این که محتوای شما مربوط به کدام مرحله از قیف فروش است در صفحه فرود خود نرخ تبدیل شما ۸۰ درصد افزایش خواهد داشت؛ یعنی این که ویدئو مخاطب شما را به مشتری تبدیل می‌کند، چون ۷۴ درصد از مخاطبانی که ویدئو معرف یک محصول یا خدمات را مشاهده می‌کنند اقدام به خرید آن محصول می‌کنند.

بنابراین ویدئو معرف محصول یا خدمات خود را حتما در معرض دید مخاطب قرار دهید؛ چون از نظر علمی بیشتر اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شود از طریق چشم است پس خیلی هم موضوع عجیبی نیست زیرا مغز انسان درگیر حس بینایی است. پس در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید اهمیت محتوای ویدیویی را حتما جدی بگیرید.

بازگشت سرمایه عالی 

نرخ برگشت سرمایه در کسب‌وکارهایی که از ویدیو مارکتینگ استفاده کرده‌اند ۸۳ درصد بالاتر بوده است، اما فکر نکنید که محتوای ویدئو ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه است؛ برعکس، تولید محتوای ویدئویی سختی‌های خاص خودش را دارد؛ ولی نگران نباشید زیرا نرم‌افزارهایی برای تدوین فیلم موجود هستند که حتی روی موبایل هم می‌توانید برای ضبط و تدوین استفاده کنید.

تجربه و تحقیقات ثابت کرده است که مخاطب جذب ویدئوهایی می‌شود که محصول یا خدمات را به‌ خوبی در آن توضیح داده باشید، پس در نتیجه کیفیت و تکنیک ساخت ویدئو اولویت اول نیستند.

اعتماد سازی 

تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش و اعتماد سازی

یکی دیگر از تاثیرات ویدیو مارکتینگ در فروش اعتماد سازی می باشد. می‌توان بیان کرد پایه و اساس نرخ تبدیل و فروش، اعتماد است. در درجه اول یکی از اهداف شما در برابر مخاطب به‌ دست‌ آوردن اعتماد مخاطب است، چون تمام مفهوم بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد و روابط بلند مدت است.

با ایجاد کردن جلب اعتماد، مخاطب حتما متوجه می‌شود که نیت شما فقط فروش محصول یا خدمات نمی‌باشد؛ بنابراین اعتمادسازی بین شما و مخاطب شکل می‌گیرد. مارک شفر مدیر اجرایی شرکت بازاریابی شفر می‌گوید:
فقط محتوا نه بلکه اعتماد، فقط ترافیک سایت نه بلکه گلچینی از مخاطبان که از محتوای شما حمایت می‌کنند و آن را منتشر می‌کنند، در اصل احیا کننده کسب‌وکار شما هستند.

ویدئو به دلیل درگیرکردن احساسات مخاطب اهمیت بسیاری بالایی دارد.

منظور ما از گلچینی از مردم در فضای مجازی امروزه قدرتمندترین عناصر فضای مجازی یعنی بلاگرها و اینفلوئنسرها هستند؛ بنابراین خیلی جدی بازاریابی محتوا را شروع کنید و تمرکز خود را روی این نوع محتوا بگذارید.

بیشتر بخوانید
مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش

همچنین محتوای ویدئویی باعث ایجاد اعتماد می‌شود؛ چون برخی از مخاطبان به‌ خاطر شک و تردید از خرید اینترنتی منصرف می‌شوند، شما می‌توانید همان مشتری‌های شکاک را به مشتری تبدیل کنید در صورتی‌ که برای محصول یا خدمات خود ویدئو تاثیرگذار بسازید و احساسات مخاطب را تحریک کنید.

جالب است بدانید بر اساس آمار ۵۷ درصد از مخاطبانی که ویدئو تبلیغات از محصول یا خدماتی را که مشاهده کرده‌اند آن را خریداری نموده‌اند.

گوگل عاشق ویدیو است

تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش و ارتباط آن با گوگل

یکی دیگر از تاثیرات ویدیو مارکتینگ در فروش خود گوگل می باشد. همان‌طور که می‌دانید پخش شدن یک ویدئو روی وب‌سایت باعث می‌شود مخاطب زمان بیشتری را روی محتوا و سایت شما سپری کند، بنابراین هر چقدر مدت‌ زمان بیشتری روی وب‌سایت شما بمانند اعتماد بیشتری می‌کنند در نتیجه موتورهای جستجو این را می‌فهمند که سایت شما محتوای ارزشمندی را ارائه می‌دهد. سایت «Moovly» اعلام کرده است وجود محتوای ویدئو در سایت احتمال این که در صفحه اول سرچ گوگل باشید ۵۳ برابر است.

کاربران موبایل محتوای ویدئویی می پسندند

محتوای ویدئو به کمک تلفن‌های همراه درصد بازدید بیشتری نسبت به قبل دارند و می‌توان گفت حتی مکمل یکدیگر هستند چرا که 90 درصد مخاطبان ویدئو را از طریق تلفن همراه خود دنبال می‌کنند.

طبق گفته سایت یوتیوب هر ساله تعداد کاربران تلفن همراه ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، پس می‌توان نتیجه گرفت تعداد مخاطبان در حال افزایش است و هر روز بیشتر از قبل خواهند شد، چون مخاطب ویدئو روزبه‌روز افزایش می‌یابد و دارندگان گوشی‌های هوشمند نیز بیشتر می‌شوند. علاوه بر این گوگل اعلام کرد که کاربران تلفن همراه هوشمند، ۲ برابر نسبت به تلویزیون و ۱٫۴ برابر نسبت به کامپیوتر تمایل به دیدن ویدئو روی گوشی خود دارند.

در کل با بهره‌گیری از محتوای ویدئو برندها و صاحبان کسب‌وکار باید تلاش کنند تا رابطه خوبی با مخاطب خود برقرار کنند و احساسات مخاطب را نسبت به محصول یا خدمات خود تحریک کنند تا فروش اتفاق بیافتد.

ویدیو مارکتینگ همه چیز را توضیح می‌ دهد

تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش و توضیح درباره فروش

اگر محصولی برای فروش یا خدماتی برای ارائه دارید ویدئویی بسازید که نشان دهد محصول شما چگونه کار می‌کند یا خدمات شما شامل چه چیزهایی است، چون ۹۸ درصد از مخاطبان گفته‌اند برای درک بهتر محصول یا خدمات ویدئو آن را تماشا می‌کنند. اینجاست که تاثیر بعدی ویدیو مارکتینگ در فروش را می بینیم.

بد نیست بدانید که ۴۵ درصد از کسب‌وکارهایی که از ویدئو مارکتینگ در فروش استفاده می‌کنند در صفحه اصلی وب‌سایت ویدئو معرف دارند و تحقیقات نشان می‌دهد با استفاده از ویدئوی معرف در صفحه اصلی بازخورد سایت ۸۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین با استفاده از تصاویر متحرک یا انیمیشن می‌توانید منظور خود را مفهومی‌تر برسانید چون انیمیشن‌ها نسبت به نوشته‌ها یا ویدئو بهتر می‌توانند مفهوم را منتقل کنند. انیمیشن در واقع ترکیب کاملی از المان‌های سرگرم‌ کننده، نوستالژی و ساده هستند که همگی نتیجه خوبی خواهند داشت در صورتی‌ که محتوای شما جذاب باشد. توجه کنید تا هر چه بهتر فرآیند تولید و ساخت استراتژی‌های ویدیو مارکتینگ در فروش را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید
7 مزایای فروش اینترنتی محصولات

یکی از بهترین روش‌های یادگیری دیدن ویدئو است و استفاده از آن بسیار راحت است، چون که امروزه مردم خیلی حوصله خواندن متن یا توضیحات درباره محصول یا خدمات را ندارند؛ بنابراین بیشتر ترجیح می‌دهند کارکرد محصول یا خدمات شما را از طریق ویدئو دنبال کنند. پس بهره‌گیری از ویدیو مارکتینگ در فروش امروزه جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. می‌توان نتیجه گرفت ویدئو مارکتینگ می‌تواند بر روی مخاطبان به شکل گسترده‌تری نسبت به دیگر استراتژی‌ها تاثیرگذار باشد.

انتشار ویدیو توسط مخاطب

تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش و انتشار توسط مخاطب

استفاده از قابلیت‌ها و ابزارهایی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند باعث شده است کاربران محتواهای مختلفی را به اشتراک بگذارند. مثلا فرمت ویدئوهای ۶۰ ثانیه‌ای، استوری، «IGTV» و پخش زنده از قابلیت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

جالب است بدانید بیشتر کاربران در شبکه‌های اجتماعی مطالب احساساتی را به اشترک می‌گذارند. 76 درصد از کاربران گفته‌اند در صورتی‌ که یک محتوا سرگرم‌ کننده باشد آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. بنابراین برای این که محتوای شما بیشتر دیده شود سعی کنید آن را بامزه، سرگرم ‎کننده و احساسی بسازید، شاید این کارها تبدیل به فروش نشود اما باعث می‌شود تا مخاطب را به سایت خود هدایت کنید.

تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش

لازم است بدانید که میانگین نرخ کلیک ویدئو نسبت به سایر فرمت‌های تبلیغات دیجیتال ۱٫۸۴ درصد بیشتر است. به‌ علاوه تبلیغات ویدیویی، روی شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذاری بهتری دارند. طبق تحقیق نیلسن ۷۴ درصد از ویدئوهای تبلیغاتی در ۱۰ ثانیه اول بر روی شبکه اجتماعی فیسبوک بازخورد مخاطب را به همراه داشته است؛ پس اصلا از ویدیو مارکتینگ در فروش غافل نشوید.

ویدیو و ایمیل مارکتینگ

ویدیو و ایمیل مارکتینگ

محتوای ویدئو تبلیغاتی را با ایمیل خود ترکیب کنید چرا که نرخ کلیک روی وب‌سایت شما ۹۶ درصد افزایش خواهد داشت و می‌توان به‌ جای تبلیغات پیامکی از این روش استفاده کرد چون روش کارآمدی نسبت به تبلیغات پیامکی به‌ حساب می‌آید.

همان‌طور که گفتیم بیشتر کاربران فضای مجازی، دیدن ویدئو را به خواندن ترجیح می‌دهند. در نتیجه اولویت کاربران دنبال‌ کردن ویدئو است که این امر باعث می‌شود به‌ زودی، محتوای ویدئویی یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی شود. برای نرخ تبدیل و هدایت، ویدئو بیشتر استفاده خواهد شد. حتی بیشتر مشتری‌ها دیگر نمی‌خواهند با فروشندگان ارتباط کلامی داشته باشند، به همین دلیل ویدئو می‌تواند نقش ویژه‌ای در تبلیغات ایفا کند.

فراموش نکنید که باید از محتوای بیشتری در بالای قیف فروش در فرمت ویدئو استفاده کنید. در بازاریابی «B2C» خیلی راحت می‌شود از محتوای ویدئو استفاده کرد، اما در بازاریابی «B2B» هم ویدئو جایگاه خودش را دارد چرا که به‌ هر حال طرف مقابل شما یک فرد است.

کیفیت محتوا 

امروزه محتوا بخش اصلی از یک کمپین تبلیغاتی به‌ حساب می‌آید و باید هدفمند طراحی شود، علاوه‌ بر آن باید کیفیت تولید محتوای شما نیز در حد استاندارد باشد، اما با داشتن کیفیت بهتر در تولید می‌توانید مخاطب بیشتری را جذب کنید؛ و با استفاده از دیگر فرمت‌های ارتباط با مخاطب اعتمادسازی را انجام دهید.

تولید محتوا ویدیو مداوم و با کیفیت

تولید محتوا به‌ صورت دائم، مستمر، با کیفیت و هدفمند باعث می‌شود در فضای مجازی مانند اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان خود حجم زیادی از محتوا را ارائه دهید که روشی برای استراتژی تبلیغاتی به‌ حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید
ویدیو مارکتینگ

قدرت محتوای ویدیو برای برندها

صاحبان کسب‌وکار باید خیلی زود درک کنند که محتوای ویدئو چه کمکی به استراتژی تبلیغات آن‌ها می‌کند و این که محتوای ویدئویی می‌تواند خیلی زود آن‌ها را به هدفشان نزدیک کند، اما باید برای بیشتر شدن فروش و تاثیرگذاری بهتر از محتواهای مختلف برای گسترده‌تر کردن استراتژی خود استفاده کنند.

برقراری رابطه احساسی با مخاطب

برقراری رابطه احساسی با مخاطب

محصولات یا خدمات خود را به‌ صورت داستانی در محتوای ویدئو منتشر کنید و سعی کنید ارتباط احساسی با مخاطبان خود داشته باشید. این روش یکی دیگر از روش‌های تاثیرگذار ویدیو مارکتینگ در فروش است.

محتوایی که تولید کرده‌اید باید برای پلتفرم‌ها و موارد مختلف بهینه‌سازی شوند. یعنی مخاطب شما گاهی اوقات نمی‌تواند ویدئو شما را با صدا گوش دهد، بنابراین باید به فکر استفاده از زیرنویس باشید تا بتوانید پیام را به‌ درستی منتقل کنید.

طبق مطالعات انجام شده روی تبلیغات تلویزیون، داشتن زیرنویس حتی به همان زبان باعث شده است ویدئو بازخورد بهتری داشته باشد. اجرای زنده یکی دیگر از پلتفرم‌های تبلیغاتی است که پیش‌بینی می‌شود به‌ زودی نقش مهمی را در محتوای ویدئویی ایفا کند.

بد نیست بدانید اگر شما در اجرای زنده از افراد مشهور یا اینفلوئنسرها استفاده کنید مخاطب بیشتری خواهید داشت، بنابراین فراموش نکنید که استفاده از ویدئو برای فروش محصول یا خدمات تاثیر خوبی خواهد داشت.

نکته

مسئله مهمی که وجود دارد این است روزانه ما تعداد زیادی ویدیو مشاهده می‌کنیم؛ اما فقط تعداد محدودی از آن‌ها برای ما جذاب هستند و این تفاوت بین یک ویدیو حرفه‌ای و یک ویدئو معمولی را نشان می‌دهد.

ده ثانیه ابتدایی و طلایی ویدئو را در نظر بگیرید

ده ثانیه ابتدایی و طلایی ویدئو را در نظر بگیرید تا مخاطب را قلاب کنید. مخاطب تنها با مشاهده 5 تا 10 ثانیه اول ویدئو شما تصمیم می‌گیرد که صفحه را ترک کند یا ادامه فیلم را ببیند. اگر ویدئو شما جذابیت و کیفیت مناسب را نداشته باشد، مطمئن باشید صفحه شما را می‌بندد یا ویدئو شما را رد می‌کند.

پس برای ساخت ویدئوهای خود قانون 10 ثانیه طلایی اول را اصلا فراموش نکنید و تمام انرژی خود را برای جذب مخاطب در همان ابتدا صرف کنید.

مثلا اگر قرار است یک ویدئو آموزشی 5 دقیقه‌ای تولید کنید، بهتر است، به‌ جای معرفی خودتان در ابتدای آن، توضیح جذاب و خلاصه از چیزی که مخاطب نیاز دارد و به دنبال آن است آماده کنید.

یکی از مزیت‌های محتوای ویدیو این است که اگر مشتری شما با مشکلی مواجه شد شما با ارسال ویدیو نحوه کارکرد محصول یا خدمات را می‌توانید به مشتری توضیح دهید.

و در آخر فراموش نکنید که با استفاده از ویدئو در مراحل دیگر قیف فروش شما به نرخ تبدیل و فروش بیشتری خواهید رسید، چون ویدئو باعث می‌شود فرآیند فروش شما بهتر شود و مشتری شما کمتر فکر کند و بیشتر خرید کند.

در این مطلب سعی کردیم تا مزیت‌های استفاده از محتوای ویدئو و تاثیر آن در فروش را برای شما توضیح دهیم پس حتما در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید سعی کنید از ویدیو مارکتینگ بهترین نتیجه را بگیرید تا خیلی زود به هدف اصلی خود یعنی فروش بیشتر نزدیک شوید.

به این صفحه امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *