در این مطلب قصد داریم مختصری از شرح خدمات پشتیبانی سایت را برای شما توضیح بدهیم. در ابتدا لازم است بدانیم:

  • وظایف پشتیبان وب‌سایت چیست؟
  • یک پشتیبان چطور می‌تواند وظایفش را به بهترین شکل اداره کند؟
  • در کل منظور از پشتیبانی وب‌سایت چیست؟

مهم‌ترین کار بعد از طراحی یک وب‌سایت، پشتیبانی سایت است که باید حتما برنامه‌ای منظم برای آن در نظر بگیرید؛ بنابراین خیلی از مسائل مربوط به نگهداری و بهینه کردن وب‌سایت باید به صورت روزانه و ماهیانه انجام شود. همراه ما باشید با مطلب شرح خدمات پشتیبانی سایت که شاید پاسخگوی سوالات شما باشد.

شرح خدمات پشتیبانی سایت های مختلف

شرح خدمات پشتیبانی سایت

مواردی مانند: به روزرسانی، رفع مشکلات، درج محتوا و سئو کردن محتوا برای نمایش بهتر در گوگل جزو وظایف پشتیبانی وب‌سایت شرکتی می‌باشد. نیازهای پشتیبانی وب‌سایت با توجه به اینکه کسب و کارهای مختلف محصولات و خدمات متفاوتی را به مخاطب ارائه می‌کنند، ممکن است متفاوت باشد. معمولا در یک سال اول بخشی از پشتیبانی وب‌سایتی که به تازگی طراحی شده است توسط طراح سایت به صورت رایگان انجام می‌شود. به روزرسانی و قراردادن محتوای مربوط به حوزه کاری شما جزو وظایف وب‌سایت‌ شرکتی است که توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

پشتیبانی وب سایت ها

شرح خدمات پشتیبانی سایت فروشگاهی

پشتیبانی وب‌سایت‌های فروشگاهی به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که از جمله می‌توان به: پشتیبانی فنی، پشتیبانی و مدیریت محصولات و کالاها که شامل: درج اطلاعات محصول و به روزرسانی قیمت محصولات می‌شود، اشاره کرد.

شرح خدمات پشتیبانی سایت محتوایی

بیشتر از هر چیزی وب‌سایت‌های محتوایی نیازمند به یک تیم تولید محتوای قوی دارند و باید به این مسئله اهمیت زیادی داده شود، که تولید محتوای مستمر و روزانه روی این وب‌سایت‌ها می‌تواند هدف اصلی پشتیبان را برآورده کند. مورد بعدی درباره پشتیبانی وب‌سایت‌های محتوایی داشتن یک هاستینگ قوی است. چرا که اگر تعداد بازدیدکنندگان سایت از حد مورد بیشتر شود ممکن است وب‌سایت از دسترس خارج شود.

شرح خدمات پشتیبانی سایت شخصی

شرح خدمات پشتیبانی سایت شخصی

پشتیبانی از وب‌سایت شخصی نیز مانند دیگر وب‌سایت‌ها نیازمند تولید محتوای مستمر، به روزرسانی و داشتن یک برنامه دقیق است. همچنین پشتیبانی و نگهداری از وب‌سایت‌های شخصی معمولا نسبت به وب‌سایت‌های فروشگاهی هزینه کمتری دارد.

تولید محتوای خوب و متناسب با نیاز مخاطب، پاسخگویی به سوالات کاربران و به روز بودن اخبار روی وب‌سایت باعث می‌شود کسب و کار شما رونق بیشتری را تجربه کند که رعایت این موارد نیز بر عهده پشتیبان می‌باشد. برای این که در صفحه اول گوگل دیده شوید لازم است تا این نکات را رعایت کنید و علاوه بر همه این مسائل، سئو محتوا به بهینه شدن وب‌سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

بیشتر بخوانید
تفاوت net. و com.

شرح خدمات پشتیبانی سایت و وظایف پشتیبان

  • شناسایی، تجزیه و تحلیل مشکلات در عملکرد وب‌سایت
  • اعمال تغییرات و اصلاح بخش‌هایی از وب‌سایت از نظر فنی
  • اضافه کردن، حذف یا به روزرسانی اطلاعات حساب کاربری، اعمال مسائل امنیتی مربوط به وب‌سایت و…
  • جواب دادن به سوالات کاربران
  • برقراری امنیت وب‌سایت
  • بهینه و قراردادن محتوای مناسب
  • پشتیبانی سئو وب‌سایت

شرح وظایف و انواع خدمات پشتیبانی سایت

شرح خدمات پشتیبانی سایت حرفه ای

خب الان می‌دانید که پشتیبانی یک وب‌سایت در بخش‌های مختلفی انجام می‎گیرد که رعایت تمام این موارد برای نگهداری از یک سایت امری مهم به حساب می‌آید.

وظایف پشتیبان فنی وب سایت

پشتیبان فنی وب‌سایت مسئول عملکرد صحیح امکانات است یعنی در بخش فروشگاهی از ثبت خرید مطمئن شود و یا در بخش ارتباط با کاربر امکان ارسال فرم به درستی انجام گیرد.

وظایف پشتیبانی محتوایی وب سایت

همانطور که اشاره کردیم طراحی یک برنامه بازاریابی محتوا متناسب با کسب و کار شما یکی از با اهمیت‌ترین بخش‌های پشتیبانی محتوایی یک وب‌سایت است؛ که ایجاد مطالب و مقالات جدید، به روزرسانی مطالب قبلی و… از جمله موارد پشتیبان محتوایی وب‌سایت هستند. ساماندهی به مطالب قبلی و بهینه کردن مطالب جدید وب‌سایت از دیگر وظایف یک پشتیبان در بخش پشتیبانی محتوای وب‌سایت است، به این صورت که مطالب مهم و کلیدی سایت مشخص شود.

وظایف پشتیبان طراح و گرافیک وب سایت

شرح خدمات گرافیکی پشتیبانی سایت

یکی از بخش‌های مهم که خیلی باید به آن اهمیت دهید گرافیک وب‌سایت است که حتما باید از افراد متخصص و پشتیبان‌های با تجربه در این زمینه کمک بگیرید؛ بنرهای روی وب‌سایت مرتبا به روزرسانی شوند و با توجه به نیاز مخاطب برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد. طراحی بنر برای هر مناسبت یکی از مهم‌ترین مواردی است که در به روزرسانی بنرهای وب‌سایت باید در نظر داشته باشید، چرا که باعث می‌شود برند شما در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

بخش گرافیک وب‌سایت شما یکی از مسائلی است که باید برای آن هزینه کنید چون مخاطب با اولین صحنه به محض ورود به وب‌سایت شما با تصاویر و بنرها مواجه است که اگر جذاب نباشد ممکن است بدون حتی یک کلیک از صفحه شما خارج شود. علاوه بر طراحی بنرها و تصاویر زیبا، به روزرسانی سایت، درج محتوا یا اخبار جدید، بخشی از مواردی است که حتما باید انجام شود. برای تولید محتوا وب‌سایت حتما از یک تیم حرفه‌ای کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید
7 افزونه اینستاگرام وردپرس | معرفی بهترین افزونه ها

وظایف پشتیبان سئو سایت

شرح خدمات پشتیبانی سایت و بهینه سازی

به منظور بهینه کردن وب‌سایت و مطالب روی آن پشتیبان بخش سئو باید مواردی را انجام دهد که تهیه لیست کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، برنامه‌ریزی برای سئو داخلی وب‌سایت و انجام تنظیمات لازم اولیه (از جمله تهیه نقشه سایت و معرفی آن به گوگل وبمستر)، برنامه‌ریزی برای سئو خارجی و گرفتن بک لینک روزانه، مدیریت وبمستر و شناخت کلمات کلیدی که توسط آن‌ها سایت شما بازدید می‌گیرد و مدیریت تولید محتوا و مشخص کردن برنامه تولید محتوا از جمله این موارد است.

شرح خدمات پشتیبانی سایت و مزایا استفاده از آن

شرح مزایای خدمات پشتیبانی سایت

با تمام مشکلاتی که روزانه ذهن هر کسی را به خود مشغول می‌کند دغدغه‌های روزمره شما نسبت به این موضوع از بین می‌رود. رسیدگی روزانه به وب‌سایت که می‌توانید در شرکت یا مجموعه خود فردی را مسئول این کار استخدام کنید یا از خدمات دورکاری پشتیبانی سایت شرکتی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر نیرو ثابت استخدام کنید باید هزینه‌هایی را علاوه بر حقوق پرداخت کنید که با استخدام یک فرد دورکار می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید و هزینه‌هایی را کاهش دهید. تعداد زیادی افراد هستند، که به صورت دورکاری فعالیت می کنند و تعهد لازم را هم دارند.

فرض کنیم تصمیم می‌گیرید که وب‌سایت خود را راه‌اندازی و صاحب یک فروشگاه پوشاک هستید. زمانی که کار طراحی سایت به اتمام رسید می‌خواهید کلمه پوشاک را در گوگل جستجو کنید اما وقتی کلمه پوشاک را جستجو می‌کنید وب‌سایت شما در صفحات اول مشاهده نمی‌شود و این تنها یک دلیل دارد، عدم استفاده از پشتیبان بر روی سایت است. پس در هر کسب و کاری که فعالیت می‌کنید از پشتیبان‌های متخصص در این زمینه حتما مشورت بگیرید.

سوالات متداول مربوط به شرح خدمات پشتیبانی سایت

با توجه به مطالبی که بالاتر درباره شرح خدمات پشتیبانی سایت به شما ارائه کردیم شاید سوالاتی در ذهن شما ایجاد شده باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها پاسخ داده ایم. اگر سوالی در ذهنتان پیش آمد و در سوالات پایین نبود می توانید از طریق قسمت نظرات در پایان این مطلب از کارشناسان ما بپرسید تا ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی سوال شما عزیزان باشیم.

بیشتر بخوانید
پشتیبانی از سایت را فراموش نکنید

1- کدام شرکت یا افراد را برای پشتیبانی وب‌سایت انتخاب کنیم؟
پشتیبانی توسط مجموعه‌ای باید انجام شود که سابقه و تخصص بالایی در این زمینه دارند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تیم پشتیبانی سایت داشتن دانش به روز، تلاش و تجربه زیاد می‌باشد. البته تجربه هم برای تیم پشتیبانی ملاک نیست بلکه باید متخصص در رفع مشکلات وب‌سایت باشد.

2- کدام موارد شامل پشتیبانی می‌شود؟
از جمله مواردی که در طول دوره پشتیبانی به صورت کامل ارائه می‌شود رفع مشکلات فنی وب‌سایت، به روزرسانی‌های منظم، گرفتن بک‌آپ‌های دوره‌ای و جلوگیری از مشکلات احتمالی وب‌سایت می‌باشد.

3- آیا برای پشتیبانی وب سایت قرارداد بسته می‌شود؟
بله. برای دریافت پیشتیبانی قرارداد لازم است (حضوری و یا غیر حضوری). در قرارداد به صورت شفاف باید تمامی وظایف شرکت پشتیبان ذکر شده باشد.

4- چگونه می توان با پشتیبان تماس داشته باشیم؟
از جمله راه‌های ارتباطی برای دریافت پشتیبانی تماس از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتس‌آپ می‌باشد.

5- محاسبه هزینه پشتیبانی وب سایت چگونه است؟
با توجه به نیازها و خدمات انتخابی کارفرما هزینه متفاوت است.

کلام آخر

امیدواریم این مطلب که در رابطه با شرح خدمات پشتیبانی سایت بود، اطلاعات شما را در این زمینه افزایش داده باشد. به هر حال همکاری با یک شرکت با توجه به طرح بلند مدتی که برای نگهداری و توسعه مشتریان خود دارد می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای ارائه خدمات پشتیبانی سایت شما به حساب آید.

شاید تا چند سال پیش داشتن یک وب‌سایت جزو افتخارات کسب و کارها به حساب می‌آمد. اما در حال حاضر به سبب افزایش رقابت بین کسب و کارها داشتن یک وب‌سایت برای ارائه خدمات یا محصولات امری ضروری است به همین دلیل شما نیاز به یک پشتیبان حرفه‌ای خواهید داشت. چون ممکن است نتیجه مطلوبی از کار خود نگیرید و در ادامه با مشکل مواجه گردید.

خوشبختانه تیم تخصصی اتوپیا با تجربه بلند مدت و شناخته شده خود در راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین مشتریان خود را در طی این سال‌ها راضی نگه داشته است؛ برای ارتباط با تیم تخصصی اتوپیا در این زمینه با ما در تماس باشید. همچنین اگر سوالی در زمینه شرح خدمات پشتیبانی سایت داشتید در قسمت نظرات پاسخگوی شما هستیم.

 


[yasr_visitor_votes size=”medium”]

به این صفحه امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *