تبلیغات کلیکی

اگر صاحبان کسب و کار قصد دارند که بازار کارشان رونق بیشتری داشته باشد و محصولات را در نقاط مختلف به مخاطبانشان نشان دهند، برای نمایش محصولاتشان باید تبلیغات مختلفی انجام دهند. تبلیغ انواع مختلفی دارد که ما در این جا قصد داریم در مورد نمونه‌ای از محبوب‌ترین روش‌های انجام تبلیغات در فضای آنلاین به نام تبلیغات کلیکی توضیح دهیم. پس همراه اتوپیا باشید.

این نوع تبلیغات در سال ۱۹۹۶ برای اولین بار مطرح شد و در سال ۲۰۱۷ توانست محبوبیت زیادی کسب کند به طوری که طبق آمارهای ارائه شده توسط SocialMediaToday، در این سال 7 میلیون تبلیغ دهنده بیش از ۱۰.1 میلیارد دلار هزینه صرف این نوع تبلیغات کردند.

امروزه تبلیغات کلیکی توانسته به درجه‌ای از محبوبیت دست پیدا کند که باعث شود شرکت‌های بزرگ و شناخته شده سهم عظیمی از هزینه‌های بازاریابی خود را برای توسعه کسب و کارشان به این تبلیغات اختصاص دهند. این نوع تبلیغات توانسته در ایران هم محبوبیت زیادی کسب کند.

تبلیغات کلیکی چیست؟

در ابتدا می‌خواهیم ماهیت تبلیغات کلیکی را برای شما توضیح دهیم:

تبلیغات کلیکی به تبلیغاتی گفته می‌شود که در آن صاحبان کسب و کار محصولات خود را در رسانه‌های ناشران منتشر می‌کنند و به ازای هر کلیک انجام شده بر روی تبلیغات خود هزینه پرداخت می‌کنند یعنی اگر تبلیغی نمایش داده شود اما منجر به کلیک نشود لازم نیست که تبلیغ دهندگان برای آن هزینه‌ای پرداخت کنند. حال که متوجه شدید تبلیغات کلیکی چیست و چگونه صورت می‌گیرد بهتر است در مورد انواع آن صحبت کنیم. تبلیغات کلیکی انواعی دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را توضیح می‌‌دهیم.

انواع تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی

همسان (Native)

تبلیغات همسان گونه‌ای از تبلیغات کلیکی است که در آن محتوای تبلیغاتی به صورت تصویر و متن برای مخاطبان نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات در صدر محبوب‌ترین شیوه‌های انجام تبلیغات برای برندهای بزرگ در ایران قرار دارد.

تبلیغات در جستجو (Search ads)

در این نوع از تبلیغات هنگامی که کاربران اینترنتی عبارتی را که با محتوای تبلیغاتی مرتبط است در اینترنت جستجو می‌کنند، محتوای تبلیغاتی برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. این روش هم همانند روش قبل جزو روش‌های محبوب برای انجام تبلیغات در ایران است.

بیشتر بخوانید
5 روش تبلیغاتی بهینه با گوگل

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

در این نوع تبلیغات تبلیغ‌دهندگان، کاربرانی که حداقل یک بار از سایت تبلیغ‌دهنده دیدن کرده‌اند در محیط اینترنت شناسایی و تبلیغاتی را که با هر کاربر ارتباط دارد به او نشان می‌دهند. تبلیغات ریتارگتینگ به سبب عملکرد مناسب خود و نتایج مطلوبی که برای تبلیغ‌دهندگان به دنبال دارد توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. تبلیغات کلیکی نیز مزایا و معایبی دارد که در ادامه آن‌ها را نام برده و توضیح می‌دهیم:

مزایای تبلیغات کلیکی

مزایای تبلیغات کلیکی

صرفه جویی در هزینه ها

در تبلیغات کلیکی تبلیغ دهندگان برای نمایش‌های دریافت شده هزینه پرداخت نمی‌کنند بلکه به اندازه کلیک‌هایی که کاربران بر روی تبلیغات آن‌ها کرده‌اند هزینه پرداخت می‌کنند. بنابراین تبلیغ دهندگان می‌توانند با در نظر گرفتن فروش خود و ارزشی که هر کاربر برای آن‌ها دارد کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را با دقت برنامه‌ریزی و قیمت کلیک را با توجه به ارزش کاربران ورودی به سایت مشخص کنند.

هدفمند بودن

در تبلیغات کلیکی تبلیغ دهندگان می‌توانند همه تنظیمات کمپین‌های کلیکی خود را بر اساس اطلاعاتی که از مخاطبان خود دارند تغییر دهند. مثلا می‌توانند منطقه جغرافیایی را که کاربران در آن مستقر هستند یا ساعت زمانی نمایش تبلیغات را با توجه به اطلاعاتی که از مخاطبان خود دارند انتخاب کنند. هدفمند بودن تبلیغات کلیکی مزیت بزرگی محسوب می‌شود و این هدفمند بودن موجب محبوبیت تبلیغات کلیکی می‌شود.

سریع بودن

انجام تبلیغات سنتی ممکن است که روزها و یا هفته‌ها طول بکشد اما تبلیغات کلیکی به قدری سریع انجام می‌گیرد که ممکن است تمام زمانی که صرف کارهای تبلیغات کلیکی می‌شود نیم ساعت باشد. همچنین تبلیغات کلیکی نتایج بسیار سریع‌تری نسبت به روش‌های دیگر تبلیغات برای ما به دنبال دارد.

یادگیری آسان

این نوع تبلیغات نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر بسیار راحت‌تر و آسان‌تر یاد گرفته می‌شود و می‌توان گفت دارای قابلیت آموزشی بالایی است که به نوع خود یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش

معایب تبلیغات کلیکی

در کنار تمام مزایایی که تبلیغات کلیکی دارد، این نوع تبلیغات نیز مانند سایر روش‌های تبلیغاتی دارای معایبی نیز هست که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

نیازمند زمان

نتایج تبلیغات کلیکی در همان لحظه ارائه قابل تفسیر و ارزیابی است به همین دلیل اگر نیاز باشد تغییراتی در آن ایجاد کنید نیاز به زمان زیادی دارید، اما انجام این تغییرات در روش‌های تبلیغاتی دیگر زمان کمتری می‌طلبد.

نیاز به مهارت و تجربه بالا

برای این که بتوانید هزینه‌ای را که صرف تبلیغات کلیکی کرده‌اید دوباره بدست بیاورید حتما باید در زمینه تبلیغات کلیکی دانش و تجربه کافی را داشته باشید .اگر خودتان در این زمینه تخصصی ندارید می‌توانید از کارشناسان طراحی تبلیغات در شرکت‌های بازاریابی کمک بگیرید.

تبلیغات کلیکی

همیشه کلیک کردن بر روی تبلیغات شما به معنای افزایش فروش کار شما نیست بلکه ممکن است تنها منجر به افزایش بازدید از سایت شما شود. حال که در مورد تبلیغات کلیکی، معایب و مزایای آن اطلاعات کافی را دارید شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توانید از طریق تبلیغات کلیکی درآمد زایی کنید؟! قبل از هر چیز باید بر این موضوع واقف باشید، زمانی که بحث تبلیغات کلیکی به میان می‌آید ما در مورد 2 گروه صحبت می‌کنیم:

  • صاحبان کسب و کار (تبلیغ‌دهندگان)
  • صاحبان رسانه (ناشران)

تا این جا ما در مورد چگونگی انجام تبلیغات کلیکی برای دسته اول (تبلیغ‌دهندگان) توضیح دادیم. دسته دوم (ناشران)، صاحبان رسانه‌های نمایش دهنده تبلیغات هستند که با ایجاد محتوای مفید و جذب مخاطبان به سایت خود، رسانه‌ای برای نمایش تبلیغات تبلیغ‌ دهندگان ایجاد می‌کنند. افرادی که به تازگی کسب و کاری را راه‌ اندازی کرده‌اند و قصد معرفی آن را دارند از تبلیغات کلیکی به منظور تبلیغ کسب و کار خود و شناختن آن به مخاطبان با کمک ناشران و صاحبان رسانه‌های کلیکی استفاده می‌کنند.

روند کار به این صورت است که ناشران با استفاده از تبلیغات کلیکی در ازای دریافت مبلغی از طرف صاحبان کسب و کار برای آن‌ها تبلیغات انجام می‌دهند. در این روش تبلیغات، مخاطبان با کلیک بر روی محصول مورد تبلیغ به صفحه مورد نظر منتقل شده و می‌توانند در مورد تبلیغات اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بیشتر بخوانید
مراحل ساخت ویدیو وایرال

مخاطبان با هر بار کلیک بر روی تبلیغات می‌توانند رتبه محصول مورد تبلیغ را در اینترنت ارتقا بخشند و علاوه بر این مبلغی جزیی دریافت کنند. در واقع سایت‌های کلیکی برای تبلیغات از صاحبان کسب و کار پول زیادی می‌گیرند و مقداری از این پول را هم به مخاطبان به عنوان پاداشی برای کلیک کردن و جذب آن‌ها می‌دهند.

سایت‌ های کلیکی از نظر پرداخت هزینه به مخاطبان به 3 گروه تقسیم می‌ شوند:

  • پرداخت به ازای هر کلیک بر روی هر آگهی
  • پرداخت به ازای انجام کاری مشخص و معین در سایت مانند بازی کردن، کامل کردن پرسشنامه، خرید آنلاین و…
  • پرداخت به ازای خواندن ایمیل‌های تبلیغاتی

البته با این روش حتی در سایت‌های کلیکی معتبر در جهان هم درآمد زیادی عاید مخاطبان نخواهد شد بلکه حتما باید برای داشتن زیر مجموعه اقدام کنند تا بتوانند درآمدی قابل قبول داشته باشند.

این زیر مجموعه ‌گیری عبارتند از:

• زیر مجموعه مستقیم
• زیر مجموعه اجاره‌ای

در صورت استفاده از روش اول یعنی زیر مجموعه مستقیم و دعوت دیگران به بازدید از سایت و یا خرید، با استفاده از لینکی که مخاطبان برای دوستان خود می‌فرستند، می‌توانند تا همیشه یعنی تا زمانی که سایت فعالیت داشته باشد و با کلیک دوستانشان در این سایت‌ها از درآمد آن‌ها نیز بهره‌مند شوند. در روش دوم یعنی زیر مجموعه اجاره‌ای نیز امکان اجاره زیر مجموعه وجود دارد.


[yasr_visitor_votes size=”medium”]
به این صفحه امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *