تولید محتوا بر اساس اصول سئو

هر تولید محتوایی ارزشمند نخواهد بود هرچند که شما برای آن زمان زیادی را صرف کرده باشید؛ می پرسید چرا؟؟ در این مقاله از اتوپیا همراه ما باشید تا به شما بگوییم که تولید محتوا بر اساس اصول سئو و ارزشمند از نظر موتورهای جستجوگری همچون گوگل چه محتوایی است؟

اگر از منظر یک انسان محتوایی را بخواهیم ارزش گذاری کنیم طبیعتا علی رغم سلیقه های شخصی در اکثر مواقع محتوایی که با شرایط و حال و روز مخاطبتان همسو باشد و در دایره درک و نیاز مخاطب قرار گیرد نیز بسیار با ارزش است. اما ماجرا برای موتورهای جستجوگر متفاوت است. چرا که ضمن تولید متنی خلاقانه و متفاوت از سایرین افراد که پیش از شما متنی مشابه با عنوان شما را به اشتراک گذاشته اند؛ می بایست یکسری اصول از پیش تعیین شده را نیز رعایت کرده که این موضوع در نشان دادن سایتتان به مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.

تولید محتوای سئو شده

زمانی که شما محتوایی را تولید می کنید، با انجام اصولی تحت عنوان اصول سئو باعث تایید از جانب گوگل و بالا آمدن سایت شما با همان محتوای تولید شده می شود. میزان وقت گذاری و تولید محتوایی خلاقانه به تنهایی کافی نخواهد بود تا زمانی که شما برای محتوایتان اصول سئو را پیاده سازی نکنید.تولید محتوا بر اساس اصول سئو

در مقاله ای به صورت مفصل سئو و اصول آن را شرح داده ایم و اگر بخواهیم مجددا تعریفی کوتاه از آن را داشته باشیم می توان اینگونه بیان داشت که سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو.

سه مرحله کلی از سئو وجود دارد که شامل:

  • سئوی داخلی

  • سئوی فنی

  • سئوی خارجی

تولید محتوا بر اساس اصول سئو زیر مجموعه ای از سئوی داخلی محسوب می شود. سئوی داخلی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 آغاز می شود. سپس تا انتهای محتوای صفحه به طول می انجامد. هدف ما از تولید محتوا بر اساس اصول سئو نوشتن محتوایی است که مطابق با اصول سئو بوده و توسط موتورهای جستجو به خوبی درک می شود. در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آن ها را راضی نگه دارد.

پیش از آن که بخواهیم مفصلا تولید محتوا بر اساس اصول سئو را برای شما شرح دهیم؛ لازم به ذکر است که قصدمان از محتوا لزوما محتوای متنی نمی باشد و هر گونه محتوایی نظیر:

  • تصویری
  • متنی
  • ویدیویی
  • ترکیبی
  • و…

برای آشنایی بیشتر با انواع تولید محتوا کلیک کنید

ضمن در نظر داشتن هرگونه محتوایی به صورت کلی محتواهای تولید شده به یکی از حالات زیر هستند:

پست های مخصوص وبلاگ سایت

وبلاگ بیشترین محتواهایی که در حال تولید هستند را به خود اختصاص می دهد. پست های این بخش می توانند در هر حالتی همچون؛ متن، تصاویر و ویدئو باشند. همچنین می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش، خبر یا اطلاعات کلی تولید شوند.

بیشتر بخوانید
آشنایی با تولید محتوای متنی

صفحات ثابت

آن دسته از محتواهایی را شامل می شود که به صورت همیشگی قرار است در صفحه ثابتی از سایتتان تولید شوند. به عنوان مثال مطالبی مانند درباره ما.

صفحات محصولات

شما برای کلیه محصولات و خدماتتان نیازمند تهیه محتواهایی هستید که این محتواها در بخشی از سایتتان با عنوان صفحه محصولات ثبت می شوند.

صفحات فرود

یکی از بخش های مهم ماجرا صفحه فرود شما و محتواهایی است که شما برای این بخش از سایتتان در نظر خواهید گرفت. این صفحه بخشی است که به صورت خاص برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده اند و می توان به عنوان اولین اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود از آن یاد کرد.تولید محتوای ارزشمند بر اساس اصول سئو

سئو وبسایت فقط به سئو قالب و یا لینک سازی خلاصه نمی شود. سئو دارای انواع مختلفی است که یکی از بخش های مهم برای یک محتوا به حساب می آید. شایان ذکر است که هر وبلاگی توانایی لازم برای تولید یک محتوا را دارد اما تولید محتوا بر اساس اصول سئو کار آسانی نخواهد بود. تنها محتواهایی به صفحه اول گوگل می رسند که اصول سئو را در هر بخش از قلمشان رعایت کرده اند و محتوایی خاص و ویژه تولید کرده باشند. حال نوبت می رسد که تولید محتوا بر اساس اصول سئو را توضیح دهیم. با اتوپیا همراه باشید.

تولید محتوا بر اساس اصول سئو

کلمه کلیدی

اهمیت کلمه کلیدی به حدی بالا است که حکم کلید طلایی را در تولید محتوا بر اساس اصول سئو دارد. پیش از آن که به تولید هر محتوایی دست بزنید بهتر است بعد از انتخاب عنوان کلمه کلیدیتان را انتخاب کنید تا در ادامه محتوایتان در حول و پیرامون آن موضوع صحبت کرده و یک محتوای ارزنده را تولید کنید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه ای که بخشی از عنوان شما را شامل می شود و قرار است با سرچ شدن آن کلمه محتوای شما نمایش داده شود را کلمه کلیدی می گویند. اصلی ترین بخش از تولید محتوا بر اساس اصول سئو این است که کلمه کلیدی و به عبارتی دیگر کلمه هدف شما باید در متنتان پر رنگ تر بوده و هدف نهایی برای محتوا تولید شده باشد.

به عنوان مثال؛ زمانی که شما قرار است در ارتباط با یکی از جاذبه های گردشگری مانند پل خواجوی اصفهان صحبت کنید بهتر است کلمه کلیدی شما پل خواجو باشد. چرا که کل محتواهای متنی و تصویری شما بیان کننده پل خواجو هستند و شما این جاذبه را در حالات مختلفی چون؛

  • معرفیه ابتدایی
  • تاریخچه
  • معماری
  • آدرس
  • و…
بیشتر بخوانید
ضرورت استفاده از سئو چیست؟

بررسی خواهید کرد.تولید محتوا بر اساس اصول سئو با کلمه کلیدی از طرفی انتخاب یک کلمه کلیدی کار آنچنان ساده ای نخواهد بود و انتخاب غلط آن باعث عدم بالا آمدن سایتتان با آن کلمه خواهد شد. حالا برای انتخاب آن باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟ در ابتدای امر عنوانتان که مشخص شد چندین کلمه کلیدی را از عنوانتان استخراج کنید و به بررسی هر کدام از آن ها بپردازید.

در برخی مواقع سایت های معتبرتری با همان کلمه کلیدی که شما انتخاب کرده اید بالا هستند و این کار شما را برای بالا آمدن دشوار خواهد کرد. پیشنهاد ما به شما همراهان اتوپیا این است که هرگز برای شروع از کلمه کلیدی های سخت و کوتاه استفاده نکنید. سعی داشته باشید کلمه کلیدیتان چند سیلابی باشد؛ مثلا پل خواجوی اصفهان.

وجود کلمه کلیدی در عنوان، تگ H2 و محتوا

در ارتباط با نقش پر اهمیت کلمه کلیدی صحبت کردیم اما شاید با شنیدن این موضوع که کلمه کلیدی شما حتما باید در عنوان و تیتر 2 و کلیه محتوایتان وجود داشته باشد، اهمیت آن را برایتان واضح تر خواهد کند. زمانی که شما کلمه کلیدی محتوایتان را انتخاب کردید می بایستی در نوشتن تیتر و عنوان و همچنین تیترهای درون متنی و یا تیترهای H2 و کل محتوایتان از آن استفاده کنید. با نبود کلمه کلیدی در هر یک از بخش های یاد شده تاثیر منفی در سئو محتوایتان خواهید گذاشت. کلمه ای مترادف از کلمه کلیدی در متن هم می تواند حکم وجود کلمه کلیدی را داشته باشد.

تیترهای درون متنی (زیرتیترها) فراموش نشوند

استفاده از تیترهای با عناوین H1، H2، H3 و… از ضرورت های تولید محتوا بر اساس اصول سئو است. تیترهای درون متنی به نوعی در نظم دهی ماجرا و مشخص شدن هر بخش از متن بسیار مهم و کمک کننده هستند.

محتوایی خاص تولید کنید

اینکه شما تا چه اندازه محتوایی که تولید کرده اید دارای نوآوری است و از کلیه محتواهای مشابه خودش متفاوت تر است در بالا آمدن سایتتان بسیار مهم است. گاهی از مواقع شما محتوایی تولید می کنید اما درست مشابه از یک محتوایی که خیلی پیشتر از شما در سایت معتبر دیگری نشر یافته است. این محتوای شما آنچنان ارزشی را نخواهد داشت. بنابراین در انتخاب موضوع و محتوای عنوانتان نهایت دقت و خلاقیت را خرج کنید.

مفصل بنویسید

بعضی از مواقع ما برای طولانی تر کردن متنمان از زیاده گویی و تکرار کردن کلمات استفاده می کنیم. هـــــــرگــــــز این کار را انجام ندهید. یکی از معیارهای تولید محتوا بر اساس اصول سئو، مفصل بیان داشتن موضوع با تمام جزئیاتی است که می تواند در درک و رفع نیاز مخاطب کمک کند.

اما با تاکید های مکرر و تکرار بخش های از پیش بیان شده نه تنها از ارزش متن شما کم خواهد شد بلکه حوصله مخاطبتان را هم سر خواهد برد و از خواندن ادامه مطلب و یا اشتراک آن و جستجوی عناوینی دیگر در سایتتان خودداری خواهد کرد. اما به این موضوع هم باید توجه داشت که همیشه موضوع هایی که مفصل تر و بلند تر تهیه و تولید شدند امتیاز و بازخورد بیشتری در گوگل گرفته اند.تولید محتوای یونیک بر اساس اصول سئو

بیشتر بخوانید
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

رعایت اصول نگارشی

اینکه شما صرفا یک محتوایی را تولید کنید و متمایز و خاص تر از محتواهای تاکنون تولید شده باشد کافی نخواهد بود. چرا که تولید محتوایی با اصول نگارشی مناسب و دارای خوانایی خوب از ملزومات تولید یک محتوای ایده آل است. در بخش اصول نگارشی تا حد ممکن بهترین ها را انتخاب کنید. فونتی زیبا، چینش فوق العاده خطوط، اندازه مناسب پاراگراف ها و…

لینک سازی داخلی

سعی کنید هنگام تولید محتوایتان از کلماتی استفاده کنید که به نوعی لینکی برای ارجاع به بخش دیگری از سایتتان باشد و مخاطب را جذب کند تا به آن بخش و محتوای لینک شده نیز سری بزند. این امر در امتیاز سایت شما بسیار موثر است. به عنوان مثال در متن پل خواجوی اصفهان از کلمه جاذبه های گردشگری اصفهان استفاده کنید و صفحه ای را که با این عنوان برایش محتوایی تهیه کردید به این محتوای جدیدتان لینک دهید.

محتوایی جامع تولید کنید

ضمن داشتن متنی خاص و کامل با رعایت کلیه اصول نگارشی، بهتر است که از تصاویر و ویدیوهای مناسب با موضوع نیز استفاده کنید. داشتن یک متن زیبا در کنار تصاویری که درست بیان کننده همان متن است به زیبایی ها و ارزش متن نیز بسیار کمک خواهد کرد.تولید محتوا بر اساس اصول سئو

کلام آخر…

همانطور که بیان کردیم نوشتن یک متن به تنهایی در رشد و بالا رفتن سایت شما کمک چندانی نخواهد کرد. لازمه تولید محتوا بر اساس اصول سئو انجام اصولی تحت عنوان بهینه سازی محتوا است. همچنین رعایت تنها یکی از اصول مطرح شده نیز ارزش چندانی به محتوای شما نمی بخشد و این کار لازمه کیفیت و دقت بالایی است. شما برای انتخاب موضوعی مناسب با علاقه و سرچ های بالای مخاطبین از پیشنهادات گوگل نیز می توانید استفاده کنید و گام نخست در تولید محتوا بر اساس اصول سئو یعنی انتخاب کلمه کلیدی را با حساسیت هرچه بیشتر انجام دهید.

انجام کلیه نکات و مراحل ذکر شده لازمه تمرین و تکرار بالا به همراه کسب تجربه است. امیدواریم در این مقاله از مجموعه اتوپیا توانسته باشیم کمکی شایان برای بالا بردن سایت شما را به عمل آوریم. در صورت سوال یا ابهامی در رابطه با تولید محتوا بر اساس اصول سئو می توانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

 


[yasr_visitor_votes size=”medium”]

به این صفحه امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *