تولید محتوای قوی

 

اگر بخواهیم به دو سوال بالا پاسخ دهیم باید بگوییم خیر، منظور از محتوا فقط تولید یک محتوا آن هم صرفا به صورت متنی نمی باشد. زیرا تولید محتوا یکی از زیر شاخه های مهم و پر رنگ در عرصه کارهای بازاریابی و جذب مخاطب می باشد و این امر مهم تنها در قالب چینش برخی از کلمات در پیرامون موضوع انتخابی نمی باشد، بلکه یک تولید محتوا در قالب صوت، ویدئو، تصویر و… نیز صورت می گیرد. هم اکنون نوبت به تعریف علمی و اصلی تولید محتوا می رسد.

تولید محتوای قوی

حقیقتا تولید محتوا چیست؟

تولید محتوای قوی

شاید به جد بتوان گفت به دلیل مفهوم گسترده محتوا و تولید آن نتوان یک تعریف واحد در یک قالب خاص را ارائه کرد و بعضا افراد مختلف تعاریف مختص به خود را دارند.
اما اگر بخواهیم به زبانی ساده آن را تعریف کنیم می توان این گونه بیان کرد که:
«تولید محتوا شامل گروهی از کلمات، تصاویر و… در حول یک موضوعی خاص به منظور انجام کار بازاریابی و جلب نظر مخاطبان خاص می باشد».


شاید در ابتدای امر با شنیدن تعریف تولید محتوا این کار به نظر ساده برسد؛ اما اصلا اینگونه نیست و افراد تنها با دانستن تعریف تولید محتوا نمی توانند یک تولید محتوا مطلوب با کلیه استانداردها را انجام دهند.


تولید محتوای قوی

همانگونه که پیشتر عنوان کردیم تولید محتوای قوی تنها در زمینه تولید یک متن نمی باشد و در 4 زمینه صورت می گیرد که شامل:

تولید محتوای قوی

اما نکته اینجاست!!

شما قبل از این که بخواهید دست به تولید محتوای قوی بزنید باید موضوع خود را انتخاب کنید، سپس قالب کاری خود را که شامل 4 حالت فوق است را انتخاب و با شناسایی فرمت خاص مرتبط با تولید محتوایتان دست به تولید محتوایی مدنظرتان بزنید.
فرمت های یک تولید محتوا بسیار گسترده است که اگر بخواهیم برخی از آن ها را عنوان کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
موشن گرافیک
اینفوگرافیک
وایت پیپر
رپورتاژ
و…


شما به محض زدن یک سایت نمی توانید شروع به تولید محتوای قوی بکنید و پیش از آن نیازمند مراحل اولیه ای هستید.
شما در ابتدای امر باید یک سایت خوب با کلیه جزئیاتی مانند درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات و توضیحات را دارا باشید.
سپس شروع به قرار دادن مطالب بلاگ کنید.



با بالا بردن سطح کیفیت و رفع کلیه کم و کاستی های سایتتان نوبت به تولید محتوا در حول موضوع کسب و کارتان می رسد، مانند یک شرکت لوازم خانگی که در حول پیرامون لوازم خانه و معرفی محصولات خانگی شروع به تولید محتوا می کند ولی یک آژانس هواپیمایی در حول تورهای مختلف و اماکن گردشگری گوناگون دست به تولید محتوا می زند. هرگز پیش از انجام مراحل اولیه دست به تولید محتوا و تبلیغ محصولات خود نزنید زیرا نه تنها نتیجه ای را دریافت نخواهید کرد بلکه بعضا اثر عکس می دهد.

تولید محتوای قوی

هم اکنون با دانستن تمامی این نکات نوبت به چگونگی تولید محتوای قوی می رسد.


به راستی که چطور تولید محتوای قوی کنیم؟؟

تولید محتوای قوی

در ابتدا شناسایی موضوعی که قصد تولید محتوایی در ارتباط با آن داریم، است. شما برای این که یک تولید محتوای خوب داشته باشید باید یک موضوع هدفمند و مشخص شده ای را انتخاب کنید مانند صحبت درباره یک جاذبه گردشگری.
شما با انتخاب موضوع دقیقا برایتان چراغ سبزی روشن می شود که می تواند کمکتان کند که باید به دنبال چه چیزی بروید و این موضوع شامل چه چیزهایی می شود.
لازم به ذکر است که در اینجا بگوییم یک تولید محتوای قوی، تولید محتوایی است که جامع و کامل باشد و از گزاف گویی به دور باشد.



تولید محتوای قوی

پس از انتخاب موضوع هدف، به سراغ قالبی می رویم که قرار است محتوای خود را در آن تولید کنیم. قرار است موضوع محتوایی ما در قالب متن باشد یا ویدئو و یا صدا؟



تولید محتوای قوی

پس از اینکه قالب محتوایی مشخص شد، باید مشخص کنیم که این محتوای مدنظر در چه فرمتی قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال فرمت موشن گرافی دارد یا خبری است؟



تولید محتوای قوی

حالا بعد از تولید محتوا نوبت به استاندارد سازی محتوای تولید شده می رسد. در این گام از تولید محتوای قوی می بایست محتوای تولید شده را بر اساس اصول سئو استاندارد کنیم.



اصول سئو شامل:


تولید محتوای قوی

حالا دقیقا به جای اصلی و مهم در بخش تولید محتوا رسیده ایم، در این بخش اگر نتوانیم به صورت درست محتوایمان را به گوش مخاطب برسانیم، عملا کاری که کردیم هیچ فایده ای نداشته است.

تولید محتوای قوی
تولید محتوای قوی

اولین راه و رایج ترین راه سرچ مخاطب در گوگل است که لازمه دیده شدن در گوگل تنها داشتن سایتی با استانداردهای مدنظر گوگل می باشد که یکی از همین ها انجام اصول سئو در هر محتوای تولید شده ای می باشد.


از پر استفاده ترین روش ها برای کسب اطلاعات و نشر محتوای تولید شده، اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی روز مانند اینستاگرام، تلگرام و… است.
این روش از مزیت های فراوانی برخوردار است زیرا؛ با انتشار یک خبر، ویدئو و… در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، حتی اگر مخاطب شما نخواهد هم پیام شما برایش می رود و از طرفی تعداد افرادی که در این شبکه اجتماعی قرار دارند بسیار زیاد است.
شما با گذاشتن یک متن یا ویدئو می توانید میزان علاقه و بازدید مخاطبان خود را ارزیابی کنید.

تولید محتوای قوی

در نهایت

سعی مجموعه اتوپیا در ارائه مطالبی مفید برای شما مخاطبان عزیز است.
امیدواریم با این مطلب درباره تولید محتوای قوی توانسته باشید فوت و فن های مهم در تولید محتوا را درک کنید.
چنانچه هنوز هم نیازمند کمک و راهنما در ادامه مسیر خود هستید، مجموعه اتوپیا با کمال افتخار شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.