امروزه تنوع روش‌های تبلیغات اینترنتی باعث توسعه بازاریابی اینترنتی شده است. در حوزه دیجیتال مارکتینگ، روش‌های مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد که می‌توانید به صورت ترکیبی برای رشد و موفقیت کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید. این روش‌ها در بازاریابی اینترنتی هر کدام برای اهداف خاصی فراهم شده‌اند.

از مهم‌ترین اهداف بازاریابی اینترنتی، به افزایش آگاهی از برند و بهبود فروش می‌توان اشاره کرد. اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک بازاریاب مشغول به فعالیت هستید لازم است تا درباره تبلیغات اینترنتی به صورت کلی همه چیز را بدانید. چرا که یک استراتژی تبلیغاتی برای اهداف کسب و کار شما خیلی مهم است تا بتوانید از بهترین روش تبلیغات اینترنتی برای نتیجه مطلوب‌تر استفاده کنید.

تبلیغات اینترنتی 

تبلیغات اینترنتی

قبل از هر چیزی لازمه تبلیغات اینترنتی دسترسی به اینترنت است. تبلیغات اینترنتی مجموعه‌ای از ابزارها برای رساندن محتوای تبلیغاتی موردنظر به مخاطب هدف در سراسر جهان است. شرکت‌های « ARPANET و NSFNet» که شبکه اینترنت را راه‌اندازی کرده بودند در ابتدا تصمیم گرفتند از سیاستی استفاده کنند تا زمینه تجارت و تبلیغات را در این فضا ممنوع کنند، اما این ممنوعیت خیلی دوام نیاورد؛ چون شرکت «NSF» به تدریج در سال 1991 از ممنوعیت تصمیم خود در زمینه تجارت منصرف شد.

تبلیغات در فضای اینترنت روش‌های متفاوتی دارد مانند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی که ترافیک وب‌سایت را افزایش داده که باعث شده است بازدیدکنندگان بیشتری به مشتری تبدیل شوند. با استفاده از تبلیغات‌ هدفمند می‌توانید به کاربران بیشتری دسترسی داشته باشید تا از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند و تبدیل به مشتری شوند.

روش های تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار

تبلیغات در فضای آنلاین روش‌های متفاوت و متنوعی دارد که استفاده از هر کدام بسته به شرایط شغلی شما مزایای منحصر به فرد خود را به همراه دارد. مثلا، تبلیغات نمایشی یا متنی گوگل این امکان را به تبلیغ کننده می‌دهد که بالاتر از نتایج ارگانیک صفحه اول قرار بگیرد. در کل در دنیای امروز بهترین روش برای تبلیغات، استفاده از روش‌های تبلیغات اینترنتی است. ولی استفاده از همه‌ ابزارهای اجتماعی برای تبلیغات لازم نیست.

تبلیغات همسان (NATIVE) 

تبلیغات اینترنتی Native

تبلیغات (NATIVE)، در این نوع بازاریابی از بنر و یا تبلیغات متنی استفاده نمی‌شود بلکه جلب اعتماد مخاطب را با نشان دادن راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات آن‌ها به دست میاورند. روی وبلاگ مربوط به حوزه کاری خودتان مطالب کاربردی و جالب برای مخاطب خود تولید کنید و فقط از محتوای تبلیغاتی جهت خرید و سفارش استفاده نکنید. محتوای مناسبی را که تولید کرده‌اید از طریق مراحل قیف فروش با استفاده از سئو، ایمیل مارکتینگ و پرورش لید (Lead nurturing) به مشتریان خود ارائه کنید.

همانطور که اشاره کردیم یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی، تبلیغات همسان یا (NATIVE) است. این نوع از تبلیغات کارایی بالایی دارند چرا که به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شوند و مزاحمتی برای کاربر ندارند.

بیشتر بخوانید
تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

SEM (بازاریابی موتور جستجو)

هدف در این نوع از بازاریابی اینترنتی، آگاهی از نام تجاری در زمان بسیار کوتاه می‌باشد. یک آگهی خوب با عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی در این روش نیاز است. کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار در بازاریابی موتورهای جستجو، برای نمایش تبلیغات استفاده می‌گردد؛ یعنی زمانی تبلیغات نمایش داده می‌شوند که کلمات کلیدی انتخاب شده توسط مخاطب جستوجو شود.

هزینه تبلیغات موتورهای جستجو معمولا به صورت «CPC» (هزینه به ازای هر کلیک) محاسبه می‌گردد. یکی از ابزارهای تبلیغاتی در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو «Google Ads» می‌باشد. هزینه تبلیغات کلیک در گوگل برای برخی سایت‌ها خیلی بالا است اما با این حال رقابت بالایی در تبلیغات روی گوگل وجود دارد. پلتفرم تبلیغاتی شرکت مایکروسافت به نام «Ads» به شما برای تبلیغ در موتور جستجوی «Bing» کمک می‌کند. یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی در ایران، بازاریابی موتور جستجو شناخته می‌شود.

تبلیغات بنری

تبلیغات اینترنتی بنری

در این حوزه متخصص‌های بازاریابی زیادی فعالیت می‌کنند که با عضویت در این سایت‌ها و ثبت مشخصات کسب و کار خود می‌توانید شروع به تبلیغات بنری نمایید. هزینه تبلیغات بنری به این صورت است که معمولا به صورت کلیکی «CPC» یا به ازای هر 1 هزار نمایش «CPM» محاسبه می‌گردد.

«Display Network» بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی پلتفرم «Google Ads» می‌باشد. در شبکه «Display Network»، هزینه هر کلیک در «Google Ads» معمولا کمتر از تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل است، البته بازخورد نسبتا پایینی نیز دارد.

تبلیغات موبایل

تبلیغات اینترنتی در موبایل

در حال حاضر تلفن‌های هوشمند در دسترس همه مردم می‌باشد و بیشتر وقت خود را با این دستگاه هوشمند صرف می‌کنند. بنابراین بهتر است تبلیغات بازاریابی و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس پلتفرم‌های موبایلی انجام دهید. به علاوه طراحی ریسپانسیو به افزایش بهتر دیده شدن تبلیغات روی موبایل نیز کمک می‌کند. چرا که امروزه همه ما حداقل یک یا دو موبایل و یا تبلت متصل به اینترنت داریم که به طور دائم همراه ما است.

پس اگر جزو افرادی هستید که هنوز تبلیغات از طریق موبایل را شروع نکرده‌اید، وقت آن است که خیلی سریع دست به کار شوید. با سئو، سایت شما با توجه به الگوریتم «Mobile-First» گوگل می‌توانید سایت خود را بهینه کنید. همچنین با بهبود نسخه موبایل می‌توانید دسترسی بهتر و تجربه کاربران موبایل را سرعت ببخشید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باید بسیار هدفمند باشد چرا که بیشتر مشتری‌های شما روی این پلتفرم‌ها در حال فعالیت هستند. فیسبوک، توییتر و لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی نرم‌افزارهایی هستند که تبلیغات روی آن‌ها باید به صورت دقیق انجام شود. تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین نوع تبلیغات است که نباید فراموش کنید چون اینستاگرام مخاطبین بسیاری را به سمت محصول شما هدایت کند.

بیشتر بخوانید
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات اینترنتی ریتارگتینگ

ریتارگتینگ روشی از تبلیغات است که در آن تبلیغات برای مخاطبی نمایش داده می‌شود که قبلا سایت شما را بازدید کرده باشد. این روش یکی از شیوه‌های تبدیل مخاطب به مشتری است. ریتارگتینگ علاوه بر این که روشی خوب برای فروش است بلکه برای برندسازی نیز مفید است. چون چندین بار برند، محصولات و خدمات شما برای مخاطبان خاصی نمایش داده می‌شود. بابت تبلیغات ریتارگتینگ در گوگل از شما هیچ هزینه اضافی دریافت نمی‌گردد و همان هزینه به ازای هر کلیک «CPC» را پرداخت می‌کنید.

ایمیل مارکتینگ

در حال حاضر پلتفرم‌های اختصاصی بازاریابی آنلاین، پیشرفت و تغییرات زیادی داشته‌اند و کسب و کارهای زیادی از این سرویس استفاده می‌کنند. کمپین‌های تبلیغات وابسته به ایمیل مارکتینگ امروزه به صورت خودکار برای مخاطب ارسال می‌شود، بنابراین با استفاده از یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ می‌توانید به اهداف تجاری خود برسید. بد نیست بدانید که هزینه جذب مشتری جدید بیش از 7 برابر هزینه نگهداری مشتری فعلی است، پس می‌توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ در راستای افزایش وفاداری مشتریان فعلی استفاده کنید.

سرویس‌ های ایمیل مارکتینگ 

  • MailChimp
  • mailerlite
  • Constant Contact
  • AWeber
  • ConvertKit
  • GetResponse
  • Campaign Monitor
  • Active Campaign

دیجیتال ساینیج

شکل پیشرفته‌تری از تبلیغات بیلبوردی سنتی تبلیغات دیجیتال ساینیج است که در بیلبوردها، «MUP»ها، باجه‌های تلفن یا هر ایستگاه دیگری که دارای یک صفحه است، نمایش داده می‌شود. کارایی این نوع تبلیغات به توانایی افراد در جلب توجه مخاطب در روزمرگی‌ها برمی‌گردد. این نوع تبلیغ خیلی شناخته شده نیست، اما به آرامی وارد زندگی مخاطب شده و در سال‌های آتی به عنوان یک واقعیت مشترک بین همگان مطرح می‌شود.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات اینترنتی ویدیویی

محتوای ویدیویی یکی از روش‌های تبلیغاتی است که در نوع خودش اگر جذاب و سرگرم‌کننده باشد توجه مخاطب را به محصول یا خدمات شما حتما جلب می‌کند. یوتیوب یکی از پربازدیدترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات است که در ابتدای هر ویدیویی می‌توانید تبلیغات خود را انجام دهید. با اشتراک‌گذاری ویدیو در یوتیوب، آپارات و دیگر سایت‌های اشتراک ویدیو می‌توانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود بسازید، حتی ممکن است مخاطبی که ویدیو شما را بازدید می‌کند تبدیل به مشتری شود. در حال حاضر حجم بیشتری از محتوای اینترنت بر پایه ویدیو است و پیش‌بینی می‌شود به زودی 80 درصد محتوای اینترنت متعلق به محتوای ویدیویی شود.

تبلیغات اپلیکیشنی

تعداد اپلیکیشن‌های سیستم عامل‌های محبوب موبایلی مانند iOS و Android در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است. بنابراین صاحبان اپلیکیشن‌ها برای کسب درآمد اقدام به تبلیغات در اپلیکیشن‌های خود می‌کنند. یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات اپلیکیشنی «Google Ads» است که به شما این امکان را می‌دهد تبلیغات خود را در چندین اپلیکیشن ارائه کنید. موثرترین روش برای افزایش نصب اپلیکیشن در حال حاضر تبلیغات از طریق اپلیکیشن می‌باشد.

بیشتر بخوانید
طراحی گرافیکی اینستاگرام

تبلیغات نصب اپلیکیشن

تبلیغات اینترنتی نصب اپلیکیشن

تبلیغات در «Google Play» و تبلیغات در «App Store» بهترین روش‌های بالا بردن تعداد نصب اپلیکیشن هستند. پلتفرم «Google Ads» برای اجرای کمپین‌های مختلف در این 2 مارکت می‌تواند مناسب باشد. به هر حال در حال حاضر شیوه‌های بسیاری برای تبلیغات اینترنتی در دسترس می‌باشد، اما این روش‌ها در سال‌های آتی می‌توانند خیلی گسترده‌تر شوند. با آنالیز و بررسی با استفاده از پلتفرم‌های موجود، می‌توان رشد متدهای تبلیغات کسب و کارهای آینده را مشاهده کرد.

بهترین روش های تبلیغاتی در ایران

در سال‌های گذشته شیوه‌های تبلیغاتی در ایران تغییر و افزایش پیدا کرده است که وجود اینترنت نیز در این مسیر تاثیرگذار بوده است. قبل از هر چیزی کمبود تبلیغات اینترنتی در ایران احساس می‌شود که امروزه خیلی پیشرفت داشته است که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها «Google Ads» به حساب می‌آید. در بسیاری از سایت‌های ایرانی تبلیغات (NATIVE) یا همسان نیز استفاده می‌شود؛ اما عدم مرتبط بودن آن‌ها گاهی اوقات باعث آزرده خاطر شدن کاربران می‌شود.

اما با تمام این توضیحات بهترین روش‌های تبلیغاتی فقط مختص به فضای اینترنت نمی‌باشد. تبلیغاتی مانند بیلبوردهای شهری و تبلیغاتی که در سراسر ناوگان حمل و نقل مانند: مترو، اتوبوس و… اجرا می‌شوند از دیگر نوع تبلیغات شناخته می‌شود. بیلبوردهایی که در نقاط مختلف شهر وجود دارند جلوه‌ای ویژه از خدمات یا محصولات برندهای مختلف را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

روش‌های تبلیغاتی دیگری مانند آگهی‌های چاپی، رادیویی، تلویزیونی و بسیاری موارد دیگر جزو روش‌های محبوب ایران به حساب می‌آید. اگر علاقه‌مند به شناخت بیشتر در مورد کمپین‌های تبلیغاتی هستید اینجا کلیک کنید

استراتژی تبلیغاتی خود را بسازید 

بعد از این که روش‌های تبلیغاتی را شناختید حالا وقت این است که برای تبلیغات خود یک برنامه‌ریزی هدفمند و طراحی خوب داشته باشید. این که از چه نوع بازاریابی استفاده کنید و برای هر روش تبلیغاتی چه میزان بودجه‌ای در نظر بگیرید بستگی به شرایط مالی شما خواهد داشت. روش‌های بازاریابی متنوعی وجود دارد که ممکن است از برخی نتیجه مطلوبی نگیرید، اما نباید ناامید شوید بلکه باید روش‌های دیگری را نیز امتحان کنید تا نتیجه دل‌خواه را به دست آورید.

علاوه‌بر تمام این موارد که گفته شد می‌توانید تبلیغات خود را به شرکت‌های متخصص در زمینه تبلیغات بسپارید تا آن‌ها با توجه به بودجه و کمپین‌ موردنظر شما با تجربه‌ای که دارند به نحو احسن برنامه‌های شما را اجرایی کنند.

 


[yasr_visitor_votes size=”medium”]

به این صفحه امتیاز دهید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!