تولید محتوای متنی

با توجه به این که امروزه جهان در حال حرکت به سمت دنیای مجازی و ارتباطاتی سوای واقعیت است وجود یک راهی برای ارتباط گیری با یکدیگر امری ضروری است.
شاید یکی از راه های ارتباط گرفتن با هم نوعان خود در دنیای فرای واقعیت را می توان شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و… دانست. موضوعی که قرار است در این مطلب از اتوپیا به شما عزیزان معرفی کنیم آشنایی با تولید محتوای متنی است. بنابراین تا انتها ما را دنبال کنید.

برای اینکه این اطلاعات رد و بدل شوند و بتوانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم می توانیم به تولید محتوا متوسل شویم. با تولید کردن محتوا می توانیم راهی را برای برقراری ارتباط با مخاطبانمان باز کنیم.

پیش از گسترش پیدا کردن ارتباطات به صورت مجازی و شکل و شمایل جدید در تولید محتوا، اکثر تولید محتواها به صورت متنی بوده است. به این صورت که فردی محتوایی را بنا به هدفی که داشته تولید می کرده و گروهی از مخاطبین که دنبال موضوعی مشابه به موضوع هدف تولید کننده بودند دنبال کننده و مخاطب شخص می شدند. نوعی ارتباط بین آن ها شکل می گرفت.

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

در مطالب گذشته در آشنایی با تولید محتوا انواع آن را به شما عزیزان معرفی کردیم. اما آنچه در این مطلب قرار است به صورت خاص به آن بپردازیم تولید محتوا به صورت می باشد.

همانطور که از نام آن پیداست تولید محتوای متنی متشکل از متن است و با استفاده از گروهی از واژگان و جملاتی که بیان کننده موضوع هدف است محتوایی تولید می شود.

شاید این سوال پیش بیاید که با وجود تولید محتواهای جذاب تری همچون ویدیویی، تصویری و… افراد علاقه کم تری به خواندن یک متن علی الخصوص متنی طولانی را دارند بر همین اساس چرا می بایست به تولید محتوای متنی بپردازیم؟

اما باید به این نکته توجه داشت که گاها محتوای تولید شده با یک تعدادی عکس و فیلم اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب نمی گذارد و تولید محتوای متنی دست آدم را برای ارائه اطلاعات بازتر می گذارد. پس به همین دلیل در تولید محتوای متنی می بایست اطلاعاتی کامل را به مخاطب ارائه دهیم و اگر قرار است به صورت مختصر مطلبی را تهیه کنیم بهتر است از روش های دیگری که جذاب تر هستند به تولید محتوا بپردازیم.


تولید محتوای متنی را می‌توان در چندین دسته قرار داد، از جمله این دسته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید
آنالیز و تحلیل سئو سایت

محتوای متن عمومی

زمانی که ما قصد تولید محتوای متنی را در حوزه ای داریم که مختص گروه و قشر خاصی نمی باشد و در حول موضوعاتی قرار می گیرد که اصطلاحا به آن اطلاعات عمومی می گویند از این روش تولید محتوا استفاده می کنیم. در محتوای متن عمومی، متن جمع آوری شده مختص به قشر و گروه خاصی نمی باشد و می تواند برای هر شخصی به درد بخورد.

محتوای متن تخصصی

درست برعکس متن عمومی این سبک مختص گروهی خاص با تخصصی خاص است و اغلب می توان حالت آموزشی و سمیناری را به خود بگیرد.

مقالات وبلاگ و سایت

تولید محتوا برای وبلاگ، یکی از جالب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین شیوه‌های تولید محتوا متنی می‌باشد. نوشتن محتوا برای وبلاگ روش‌های مختلفی دارد، اما بهترین محتوایی که امکان انتشار در وبلاگ‌ها را دارند محتواهای متنی همراه با عکس می‌باشند.

متن شبکه های اجتماعی

در تولید محتوای شبکه های اجتماعی می توان اینگونه اظهار داشت که متن تولید شده می بایست ضمن مفید بودن دارای جذابیتی خاص باشد و کمی نیازمند دقت و خلاقیت بیشتری است که در مطلبی جداگانه به آن می پردازیم.

متن تبلیغاتی و معرفی محصول

در این روش گاها متن تولید شده برای یک تبلیغ است که درست مانند شبکه های اجتماعی دارای ظریف کاری های خاص خودش است؛ اما از طرفی در برخی مواقع به جای اینکه بخواهیم متنی را در جهت اطلاع رسانی و آشنایی مخاطب و یا حتی تبلیغات تولید کنیم، درست هدفمان معرفی محصولاتمان است و دقیقا به قصد تجارت کردن دست به تولید محتوا می زنیم که این امر در هر دو زمینه یعنی شبکه های اجتماعی و وب سایت های مخصوص آن فروشگاه صورت می گیرد؛ اما به شکل گسترده تری در سایت ها به معرفی محصول می پردازند.

مراحل تولید محتوای متنی

  • انتخاب عنوان مناسب
    مهم‌ترین و اولین چیزی که مخاطبان شما را برای خواندن محتوا ترغیب میکند یک عنوان مناسب و جذاب است. به همین دلیل شما باید یک عنوان مناسب با متن محتوا انتخاب کنید که کاربران در همان نگاه اول به خواندن متن محتوا ترغیب شوند. از مهم‌ترین نکات کلیدی در انتخاب عنوان، عنوانی است که بیشترین تکرار را در سایت‌ها دارد.
  • رعایت ساختار محتوا
    تولید یک‌ محتوای متنی خوب ساختار غیرقابل انکاری دارد. یک محتوای متنی مناسب از عنوان جذاب، مقدمه،  بدنه محتوا و خلاصه برخوردار است. اگر این ساختار را در تولید تمامی محتواهای متنی رعایت کنید، کاربران بیشتری را جذب خواهید‌کرد.
  • استفاده از کلمات کلیدی
    هدف نهایی شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا این است که کلمات موجود در صفحه با واژ‌ه‌هایی که توسط کاربران جستجو می‌شوند مرتبط باشند تا افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند. این کار مهم و حساس را کلمات کلیدی برای شما انجام می‌دهند. کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربر آن را در موتور جستجو تایپ می‌کند.
بیشتر بخوانید
تولید محتوا بر اساس اصول سئو

ویژگی های تولید محتوای متنی

  • جذاب باشد
  • نگارشی اصولی داشته باشد
  • ساختاری واضح داشته باشد
  • از کلمات صقیل و ابهام در جملات به دور باشد
  • و…

مزایای تولید محتوای متنی

  • افزایش برندینگ
  • جذب بالای مخاطب
  • جذب مشتریان بالقوه
  • رشد و توسعه کسب و کار
  • ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • انتخاب شدن به عنوان یک سایت مرجع
  • اشتراک گذاری بالا در دیگر شبکه‌های اجتماعی

معایب تولید محتوای متنی

همانطور که در بالا در مورد مزایای تولید محتوای متنی صحبت شده است در ادامه برخی معایب آن ‌را بازگو می کنیم:

  • هزینه بالایی دارد
  • زمان زیادی لازم دارد
  • کارشناس متخصص در زمینه‌های تخصصی کم است
  • کارشناس تولید محتوایی که در زمینه سئو نیز فعالیت داشته باشد بسیار کم است
  • اگر بر اساس نیاز مخاطبان نوشته نشود باعث از دست رفتن مخاطبان بسیاری می شود
تولید محتوای متنی

ویژگی‌های تولید یک محتوای متنی با‌ کیفیت چیست؟

۱. استفاده از عکس‌های مرتبط و با کیفیت:

همیشه تلاش کنید در کاری که انجام میدهید به کیفیت اجزا توجه کنید. در محتوای خود از عکس‌های باکیفیت و مرتبط با موضوع استفاده کنید که این کار به درک بهتر مطلب و همچنین جذب بیشتر مخاطبان کمک می‌کند.

۲. کپی برداری نکنید:

بی شک تولید محتوای متنی کپی شده می تواند باعث آزرده شدن کاربران شما شود. شاید شما با خود فکر کنید که هیچکس متوجه کپی برداری نخواهد شد، اما امروزه کاربران بسیار تیزبین و دقیق هستند و استفاده از چنین محتوا‌‌هایی سایت‌ها را با چالش و مشکلاتی مواجه خواهد‌نمود.

۳. در ارائه گزارشات و منبع اطلاعاتی خود دقیق باشید:

وقتی که هزاران نفر محتواهای شما را مطالعه میکنند، اگر اطلاعات نادرستی در مطالب خود داشته باشید به زودی مشخص میشود و ارائه اطلاعات نادرست و غیر دقیق میتواند آسیب مهیبی به کسب و کار شما وارد کند.

۴. ایجاد محتوایی جذاب و گیرا:

تولید محتوای متنی  جذاب و سرگرمی‌محور همیشه برای همه دوست‌داشتنی‌ است. برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب تولید کرده و بتوانید در کسب و کارتان موفق بوده و بهترین باشید، بهتر آن است که مخاطبان خود را بشناسید و متناسب با آن‌ها تولید محتوا کنید.

بیشتر بخوانید
تولید محتوای تصویری

۵. داشتن اطلاعات کافی:

یک محتوانویس اگر در مورد محصولی قرار است بنویسد، باید به خوبی درمورد آن‌ محصول مطالعه کرده باشد و ساختار آن محصول و ویژگی‌هایی که در آن وجود دارد را به درستی بشناسد و مزیت آن را نسبت به محصولات مشابه بداند تا بتواند به خوبی اطلاعات را به کاربران انتقال‌دهد.

تفاوت تولید محتوای متنی با سایر محتوا‌ها

شاید با خودتان فکر کنید که در حال حاضر افراد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب متنی ندارد و بیشتر به محتواهای گرافیکی یا ویدئویی تمایل دارند. این مسئله درست است که تولید محتوای تصویری طرفداران بیشتری دارد اما اکثر مخاطبان متخصص به خواندن محتوای متنی علاقه­‌مندند و تولید محتوای متنی قدیمی‌ترین روش برای تولید محتوا است.

سخن پایانی

در نهایت می توان اینگونه جمع بندی کرد که امروزه بنا به استفاده گسترده ای که از شبکه های اجتماعی و به صورت کلی اینترنت می شود و در اصل افراد حتی برای کوچک ترین موضوعاتی که برایشان سوال می شود در اینترنت سرچ می کنند، می توان با انجام یک تولید محتوای خوب و مطلوب و جمع آوری و ارائه متنی مفید و جذاب، درست بر اساس نیاز مخاطب، درآمدزایی بالایی را برای خود رقم زد.

حال اگر تصمیم دارید که از این راه تولید محتوا کنید ولی نمی دانید چطور می توانید به موفقیت برسید روی مجموعه اتوپیا حساب کنید، ما آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستیم.

5/5 - (1 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *