تولید محتوای متنی

با توجه به این که امروزه جهان در حال حرکت به سمت دنیای مجازی و ارتباطاتی سوای واقعیت است وجود یک راهی برای ارتباط گیری با یکدیگر امری ضروری است.
شاید یکی از راه های ارتباط گرفتن با هم نوعان خود در دنیای فرای واقعیت را می توان شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و… دانست. موضوعی که قرار است در این مطلب از اتوپیا به شما عزیزان معرفی کنیم آشنایی با تولید محتوای متنی است. بنابراین تا انتها ما را دنبال کنید.

برای اینکه این اطلاعات رد و بدل شوند و بتوانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم می توانیم به تولید محتوا متوسل شویم. با تولید کردن محتوا می توانیم راهی را برای برقراری ارتباط با مخاطبانمان باز کنیم.

پیش از گسترش پیدا کردن ارتباطات به صورت مجازی و شکل و شمایل جدید در تولید محتوا، اکثر تولید محتواها به صورت متنی بوده است. به این صورت که فردی محتوایی را بنا به هدفی که داشته تولید می کرده و گروهی از مخاطبین که دنبال موضوعی مشابه به موضوع هدف تولید کننده بودند دنبال کننده و مخاطب شخص می شدند. نوعی ارتباط بین آن ها شکل می گرفت.

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

در مطالب گذشته در آشنایی با تولید محتوا انواع آن را به شما عزیزان معرفی کردیم. اما آنچه در این مطلب قرار است به صورت خاص به آن بپردازیم تولید محتوا به صورت می باشد.

همانطور که از نام آن پیداست تولید محتوای متنی متشکل از متن است و با استفاده از گروهی از واژگان و جملاتی که بیان کننده موضوع هدف است محتوایی تولید می شود.

شاید این سوال پیش بیاید که با وجود تولید محتواهای جذاب تری همچون ویدیویی، تصویری و… افراد علاقه کم تری به خواندن یک متن علی الخصوص متنی طولانی را دارند بر همین اساس چرا می بایست به تولید محتوای متنی بپردازیم؟

بیشتر بخوانید  کاربردی ترین ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی

اما باید به این نکته توجه داشت که گاها محتوای تولید شده با یک تعدادی عکس و فیلم اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب نمی گذارد و تولید محتوای متنی دست آدم را برای ارائه اطلاعات بازتر می گذارد. پس به همین دلیل در تولید محتوای متنی می بایست اطلاعاتی کامل را به مخاطب ارائه دهیم و اگر قرار است به صورت مختصر مطلبی را تهیه کنیم بهتر است از روش های دیگری که جذاب تر هستند به تولید محتوا بپردازیم.


تولید محتوای متنی را می‌توان در چندین دسته قرار داد، از جمله این دسته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای متنی عمومی
  • محتوای متنی تخصصی
  • متن شبکه‌های اجتماعی
  • متن تبلیغاتی
  • محصول نویسی

محتوای متن عمومی

زمانی که ما قصد تولید محتوای متنی را در حوزه ای داریم که مختص گروه و قشر خاصی نمی باشد و در حول موضوعاتی قرار می گیرد که اصطلاحا به آن اطلاعات عمومی می گویند از این روش تولید محتوا استفاده می کنیم. در محتوای متن عمومی، متن جمع آوری شده مختص به قشر و گروه خاصی نمی باشد و می تواند برای هر شخصی به درد بخورد.

محتوای متن تخصصی

درست برعکس متن عمومی این سبک مختص گروهی خاص با تخصصی خاص است و اغلب می توان حالت آموزشی و سمیناری را به خود بگیرد.

متن شبکه های اجتماعی

در تولید محتوای شبکه های اجتماعی می توان اینگونه اظهار داشت که متن تولید شده می بایست ضمن مفید بودن دارای جذابیتی خاص باشد و کمی نیازمند دقت و خلاقیت بیشتری است که در مطلبی جداگانه به آن می پردازیم.

متن تبلیغاتی و معرفی محصول

در این روش گاها متن تولید شده برای یک تبلیغ است که درست مانند شبکه های اجتماعی دارای ظریف کاری های خاص خودش است؛ اما از طرفی در برخی مواقع به جای اینکه بخواهیم متنی را در جهت اطلاع رسانی و آشنایی مخاطب و یا حتی تبلیغات تولید کنیم، درست هدفمان معرفی محصولاتمان است و دقیقا به قصد تجارت کردن دست به تولید محتوا می زنیم که این امر در هر دو زمینه یعنی شبکه های اجتماعی و وب سایت های مخصوص آن فروشگاه صورت می گیرد؛ اما به شکل گسترده تری در سایت ها به معرفی محصول می پردازند.

بیشتر بخوانید  آنالیز و تحلیل سئو سایت

ویژگی های تولید محتوای متنی

  • جذاب باشد
  • نگارشی اصولی داشته باشد
  • ساختاری واضح داشته باشد
  • از کلمات صقیل و ابهام در جملات به دور باشد
  • و…

مزایای تولید محتوای متنی

  • افزایش برندینگ
  • جذب بالای مخاطب
  • جذب مشتریان بالقوه
  • رشد و توسعه کسب و کار
  • ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • انتخاب شدن به عنوان یک سایت مرجع
  • اشتراک گذاری بالا در دیگر شبکه‌های اجتماعی

معایب تولید محتوای متنی

همانطور که در بالا در مورد مزایای تولید محتوای متنی صحبت شده است در ادامه برخی معایب آن ‌را بازگو می کنیم:

  • هزینه بالایی دارد
  • زمان زیادی لازم دارد
  • کارشناس متخصص در زمینه‌های تخصصی کم است
  • کارشناس تولید محتوایی که در زمینه سئو نیز فعالیت داشته باشد بسیار کم است
  • اگر بر اساس نیاز مخاطبان نوشته نشود باعث از دست رفتن مخاطبان بسیاری می شود
تولید محتوای متنی

سخن پایانی

در نهایت می توان اینگونه جمع بندی کرد که امروزه بنا به استفاده گسترده ای که از شبکه های اجتماعی و به صورت کلی اینترنت می شود و در اصل افراد حتی برای کوچک ترین موضوعاتی که برایشان سوال می شود در اینترنت سرچ می کنند، می توان با انجام یک تولید محتوای خوب و مطلوب و جمع آوری و ارائه متنی مفید و جذاب، درست بر اساس نیاز مخاطب، درآمدزایی بالایی را برای خود رقم زد.

حال اگر تصمیم دارید که از این راه تولید محتوا کنید ولی نمی دانید چطور می توانید به موفقیت برسید روی مجموعه اتوپیا حساب کنید، ما آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستیم.


به این مطلب چه امتیازی میدین ؟
[کل: میانگین: ]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.