204 2004 0936

انواع تولید محتوا

پروسه تولید محتوا و کسب اهمیت امروزی‌اش خبر از قدمت دیرینه و تاثیر مفید آن بر روند شناخته شدن و کسب موفقیت می‌دهد.

انواع تولید محتوا


انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا
  • تولید محتوای متنی
    – وبلاگ ها
    – ایمیل ها
    – خبرنامه ها
    – پیامک ها
    – شبکه های اجتماعی

    هر کدام از تولید محتوا های متنی بالا به هر روشی می توانند از نوع نگارش به صورت های ذیل باشند:

    – عمومی
    – تخصصی
    – متن صمیمی شبکه های اجتماعی
    – تبلیغاتی
    – ترجمه
    – گزارشی
    – محصول نویسی

 

  • تولید محتوای تصویری
    – اینفوگرافی
    – تصویر و عکس
    – اسکرین شات
    – اسلایدی
  • تولید محتوای ویدیویی
    – تبلیغاتی
    – علمی
    – وبینار
انواع تولید محتوا
  • تولید محتوای صوتی
    – پادکست
    – گویندگی
    – تلفن گویا
    – میکس و مسترینگ
    – لوگوی صوتی
    – آوای انتظار
  • تولید محتوای فایلی
  • تولید محتوای آموزشی
  • تولید محتوای تلفیقی
انواع تولید محتوا

«تولید محتوای متنی»

متداول ترین روش از انواع تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. یکی از رایج ترین و پر اثر ترین روش ها برای تولید محتوا ارائه محتوای مدنظر در قالب متن است.

در این روش از انواع تولید محتوا با انتخاب یک کلید واژه اصولی و مناسب این امکان فراهم می شود که در صورت سرچ شدن آن کلید واژه توسط اشخاص حقیقی صفحه سایت و محتوای تولید شده شما نمایش داده شود. تولید محتوا های متنی در حالات مختلف و انواع سبک های نگارش صورت می گیرند که در ادامه قصد داریم هر یک از آنان را توضیح دهیم.

بیشترین استفاده ای که از تولید محتوای متنی می شود در وبلاگ ها هستند. علی رغم اینکه این سبک از تولید محتوا برای کاربران نیز بسیار پسندیده است، بلکه خزنده های گوگل نیز به شدت به آن علاقه دارند.

انواع تولید محتوا

زمانی که یک خبرنامه ای شروع به ارائه و تولید مطالبی بکند نیز تولید محتوای متنی کرده است.

انواع تولید محتوا

بعضا افراد با یکسری اهداف خاصی همچون تبلیغات شروع می کنند محتواهای متنی را به کاربران از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می کنند که این سبک از تولید محتوا هم در قالب متن است.

بعد از وب سایت ها تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام رواج بالایی دارد. اما شاید به جد بتوان گفت اینگونه که تولید محتوا در شبکه های اجتماعی غالبا یا به صورت عکس و تصویر، اینفوگرافی و یا به صورت ویدیو است.

انواع تولید محتوا

زمانی هم که متنی را می خواهیم تولید کنیم اما به زبان اصیل آن کشور نیست می بایست متن را ترجمه کرده و سپس شروع به تولید محتوا بکنیم.

فارغ از اینکه هر کدام از متن های تولیده شده در کجا قرار داده شده اند؛ با عناوین و در حوزه های خاصی صورت می گیرند.

به عنوان مثال؛ در بعضی مواقع یک متن تولید شده در شبکه اجتماعی می تواند به صورت یک متن عمومی باشد که صرفا حوزه و زمینه خاصی را به خود اختصاص نمی دهد یا دقیقا برعکس یک متن تخصصی که در اکثر موارد به صورت مقاله هستند در سایت و نشریه ای برای گروهی خاص تولید شده باشد.

اساسا متن های تولید شده در شبکه های اجتماعی به صورت صمیمی نوشته می شوند به خصوص که متن تولید شده علمی و تخصصی نباشد.

در پاره ای از مواقع هم متنی به منظور تبلیغات تولید می شود که اکثرا در سایت ها و پیامک ها از این حالت استفاده می کنند.

زمانی هم که متنی را می خواهیم تولید کنیم اما به زبان اصیل آن کشور نیست می بایست متن را ترجمه کرده و سپس شروع به پروسه تولید محتوای خودمان بکنیم.

انواع تولید محتوا

«تصویری»

از روش های نوین تری که در عرصه تولید محتوا از آن استفاده می کنند تولید محتوا به صورت تصویری است. تولید محتوای تصویری شامل: اینفوگرافی، تصویر و عکس، اسکرین شات و اسلایدی می شود.
در حالت تولید محتوای اینفوگرافی علی رغم اینکه تصویر و عکسی قرار داده می شود، یک متنی نیز بر روی عکس نوشته می شود که این متن می تواند هر چیزی مانند یک توضیح مختصر از فلان جاذبه گردشگری باشد.

اما زمانی که از روش عکس و تصویر استفاده می کنیم تنها عکس و تصویر قرار داده می شود.

حال می تواند این عکس به صورت اسکرین شات باشد و یا اسلایدی از چندین عکس مختلف باشد.

انواع تولید محتوا

«ویدیویی»

از روش های دیگری که در عرصه تولید محتوا از آن استفاده می کنند، روش تولید محتوای ویدیویی است.

در این روش از انواع تولید محتوا، ویدیو مدنظر با توجه به هدف و حوزه فعالیت محتوای به خصوصی را به خود می گیرد، به عنوان مثال؛ بعضا یک ویدیو می تواند شامل یک ویدیویی از وبیناری در حوزه و رشته ای خاص باشد و یا به صورت علمی یا نه اصلا دقیقیا به قصد ارائه یک تبلیغ به مخاطب تولید شده باشد.

انواع تولید محتوا

«صوتی»

زمانی که به جای این که بیاییم به صورت دیداری و یا نوشتاری با مخاطب خود ارتباط بگیریم می آییم از طریق شنیداری با مخاطب خود صحبت می کنیم و در این حالت از تولید محتوا خبری از قوه دیداری نیست، چرا که تماما قرار است از حواس شنیداری خوئمان استفاده کنیم.


تولید محتواهای صوتی می توانند در قالب یک سری پادکست ها باشند و یا نه شامل موسیقی ها و میکس های مختلفی باشند.

همچنین در فعالیت هایی از قبیل گویندگی و دوبلوری نیز می توان این سبک از تولید محتوا را شاهد بود.

انواع تولید محتوا

«فایلی»

این سبک از انواع تولید محتوا بیشتر در سایت ها تعبیه می شوند که دارای مزیت های مطلوبی برای آن سایت می باشد.




انواع تولید محتوا

به عنوان مثال؛ در برخی سایت ها فایل های نظیر فایل ثبت نام در فلان دوره آموزشی قرار داده می شود و یا نه می توانند شامل محتواهای متنی یا تصویری باشند که در فایل تولید شده و بر روی سایت قرار داده می‌شوند. در اصل این مدل از انواع تولید محتوا شکل خاص و مستقلی ندارد.


«آموزشی»

در مورد محتوا های آموزشی هم دقیقا مانند محتواهای فایلی همین موضوع صدق می کند که خبری از شیوه خاص و روشی مستقل نیست و این مدل از انواع تولید محتوا می تواند به هر روشی چون؛ تصویر و عکس، فایل، متن، ویدیو و… باشد و در اغلب مواقع هم در حوزه های تخصصی و یا در شبکه های اجتماعی با عناوینی چون دانستنی ها تولید می شوند.


«تلفیقی»

زمانی که بیاییم به جای استفاده از روشی خاص در تولید محتوا مانند روش ویدیویی، به صورت ترکیب با یک یا چند روش از انواع تولید محتوا بپردازیم، از روش تلفیقی استفاده کرده ایم.

انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا