تحقیق کلمات کلیدی

اصلی‌ترین چیزی که موجب موفق شدن یک متن در سئو می‌شود، این است که نویسنده بتواند کار تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دهد. از آنجا که در حال حاضر از روش‌ها و استراتژی‌های جدیدی برای موتورهای جستجو استفاده می‌شود، شما هم به عنوان یک نویسنده محتوا، باید بدانید که چگونه کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی بسیار گسترده است و ما در این مقاله، این موضوع را برای شما توضیح می‌دهیم.

فرقی ندارد که شما برای چه نوع وب‌سایت و در چه حوزه‌ای تولید محتوا می‌کنید. در هر شرایطی، تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک بسیار زیادی می‌کند تا بتوانید این وب‌سایت را از نظر سئو بهینه سازی کنید.

پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان کلمات کلیدی مرتبط با یک موضوع خاص را پیدا کرد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. مطالب موجود در این مقاله کمک بسیار زیادی به شما می‌کند تا بدون هیچ‌گونه نگرانی و با آسودگی خاطر، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید و موجب بهبود وب‌سایت شما می‌شود.

کلمه کلیدی چیست؟

قبل از این‌که بخواهیم نحوه تحقیق کلمات کلیدی را برای شما توضیح دهیم، خوب است بدانید که کلا کلمه کلیدی چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ کلمه کلیدی در واقع همان کلمه یا عبارتی است که کاربران آن را در اینترنت جستجو می‌کند. به کلمه‌ای که بر اساس اصول سئو، چندین بار در متن تکرار شده، کلیدواژه است. مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود سایت شما در اینترنت به صفحات بالای گوگل بیاید، همان کلمه کلیدی است.

کلمه کلیدی چیست؟

از سوی دیگر، برای تحقیق کلمه کلیدی یا کلید واژه، باید بدانید که در متن خود می‌خواهید درباره چه موضوعاتی صحبت کنید. سپس باید تمام موضوعات و کلمات مرتبط با همان مسئله را در اینترنت پیدا کرده و در متن خود استفاده نمایید. در ادامه، برای شما توضیح می‌دهیم که برای تحقیق کلمات کلیدی دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید.

برای تحقیق کلمات کلیدی چه کنیم؟

بعد از این‌که متوجه مفهوم کلمه کلیدی شدید، نوبت به آن می‌رسد که بدانید چگونه آن‌ها را پیدا کنید. مراحل متنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که در این بخش، ما آن‌ها را به صورت کاملا ساده و بدون هیچ‌گونه ابهامی توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید
تولید محتوای تصویری

توجه داشته باشید که قبل از این‌که تحقیق کلمات کلیدی را آغاز کنید، باید اطلاعات کاملی درباره حوزه کاری خود داشته باشید تا بتوانید این کلمات کلیدواژه‌ها را بر اساس حوزه کاری خود پیدا کنید. مهم‌ترین کارهایی که باید برای تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، عبارتند از:

بررسی وب‌سایت رقبا

اولین کاری که شما برای تحقیق کلمات کلیدی باید انجام دهید، بررسی دقیق وب‌سایت رقباست. باید به وب‌سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از چه کلمات کلیدی اصلی و فرعی استفاده کردند. به علاوه، باید دقت کنید تا ببینید که رقبای شما از چه سیاست‌هایی برای سئو استفاده کرده‌اند.

برای تحقیق کلمات کلیدی چه کنیم؟

در این شرایط، باید توجه داشته باشید که بیشتر تمرکز خود را روی وب‌سایت‌هایی بگذارید که در صفحات بالای گوگل قرار دارند. نکته مهمی که در این زمینه اهمیت زیادی دارد، این است که شما باید به وبسایت‌هایی توجه کنید که تقریبا مشابه شما هستند و سراغ وب‌سایت‌های خیلی بزرگ مانند آمازون نروید.

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

وقتی درباره تحقیق کلمات کلیدی صحبت می‌کنیم، ممکن است برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که اصلا چگونه با استفاده از چه ابزاری می‌توانم کلمات کلیدی را پیدا کنم؟ همان‌طورکه متوجه شدید، استفاده از کلمات کلیدی می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر موفقیت سایت شما در گوگل داشته باشد.

ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی از آن‌ها پولی هستند و می‌توانند کمک بسیار زیادی به شما کمک کنند تا به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید. در اینجا برخی از بهترین ابزار‌هایی که می‌توانید برای تحقیق کلمات کلیدی از آن‌ها استفاده کنید را نام می‌بریم.

ابزار KWfinder برای تحقیق کلمات کلیدی

برای مثال، فرض می‌کنیم که شما می‌خواهید از ابزار KWfinder برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابزار یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مورد نیاز خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید. البته باید بدانید که برای دسترسی به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ابزار، باید سالیانه 358 دلار بپردازید.

ابزار KWfinder برای تحقیق کلمات کلیدی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار، این است که به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی رتبه وب‌سایت خود را برای استفاده از کلید واژه مورد نظر خود در گوگل پیدا کنید. علاوه بر این، این امکان را دارید که دامنه‌های وب‌سایت خود را به طور کامل بررسی کنید. به‌طورکلی، شما باید بر اساس موضوع و محتوای خود و همچنین بر اساس کلمات استفاده شده در وب‌سایت رقبا، برای تحقیق کلمات کلیدی وب‌سایت خود نیز اقدام کنید.

بیشتر بخوانید
تولید محتوا در یوتیوب

تحقیق کلمات کلیدی با گوگل

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از مرورگر گوگل هم امکان پذیر است. به احتمال زیاد شما هم موضوعات زیادی را در اینترنت جستجو کرده‌اید. زمانی که موضوعی را در قسمت سرچ گوگل تایپ می‌کنید، ادامه کلمه برای شما نوشته می‌شود.

استفاده از این پیشنهاد داد که گوگل به صورت خودکار برای شما نمایش می‌دهد، می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی باشد. توجه داشته باشید که این پیشنهادات گوگل بر اساس میزان سرچ مخاطبان و کاربران در نظر گرفته شده است و به همین دلیل هم می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی باشد.

استفاده از افزونه‌های کروم برای تحقیق کلمات کلیدی

با استفاده از افزونه‌های مختلف موجود در مرورگر کروم، خیلی راحت می‌توانید برای تحقیق کلمات کلیدی اقدام کنید. برخی از محبوب‌ترین افزونه‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید، مواردی مانند Keyword Surfer و Keywords Everywhere هستند.

استفاده از افزونه‌های کروم برای تحقیق کلمات کلیدی

اگرچه هر دوی این افزونه‌ها می‌توانند کمک بسیار زیادی در تحقیق کلمات کلیدی به شما کنند، اما باید بدانید که افزونه دوم ضعف‌هایی در زبان فارسی دارد و شاید کمی شما را اذیت کند. به همین دلیل هم شاید بهتر باشد که به سراغ افزونه اول بروید.

بررسی دقیق کلمات کلیدی

بعد از این‌که کار تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن آن‌ها به اتمام رسید، نوبت به آن می‌رسد که به‌طور کامل کلمات مورد نظر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا می‌توانند گزینه مناسبی برای موفقیت وب‌سایت شما باشند یا خیر.

درحالی‌که شاید برخی از افراد ترجیح می‌دهند که در وب‌سایت خود از چندین کلمه کلیدی استفاده کنند، اما باید بدانید که ارزیابی همه این کلید واژه‌ها کار بسیار سختی است. برای این‌که بتوانید تحقیق کلید واژه‌ها را راحت‌تر انجام دهید، می‌توانید از ابزارهای معیار سنج کروم استفاده کنید که با توجه به آن‌ها، می‌توانید متوجه شوید که کلمه مورد نظر شما تقریبا چند بار جستجو شده و درجه سختی و آسانی آن تقریبا چقدر است.

بیشتر بخوانید
تولید محتوا با موبایل

هدف قرار دادن کلمه کلیدی

بعد از انجام مراحل بالا، نوبت به آن می‌رسد که برای تحقیق کلمات کلیدی و کلید واژه مناسب، آن را به طور کامل مورد هدف قرار بدهید. برای انجام این کار، اول از همه باید موضوع اصلی خود را به طور دقیق بشناسید. در قدم بعدی، هدف خود از این وب‌سایت و کسب و کار را شرح دهید تا تحقیق کلمات کلیدی برای شما راحت‌تر انجام شود.

هدف قرار دادن کلمه کلیدی

اولویت بندی کلمات کلیدی

در نهایت، آخرین و مهم‌ترین فاکتوری که اهمیت بسیار زیادی در تحقیق کلمات کلیدی برای وب‌سایت شما دارد، اولویت بندی کلمات کلیدی مختلف است. برای یک موضوع خاص، کلمات کلیدی متنوع وجود دارند که شاید شما ندانید که باید کدام یک از آن‌ها را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و کدام یک از آن‌ها را به عنوان کلمه کلیدی برای انتخاب کنید.

 برای اولویت بندی کلمات کلیدی، باید به این نکته توجه کنید که احتمال سرچ کدام یک از کلمات بیشتر است و مخاطبان بیشتر کدام یک از این موارد را جستجو می‌کنند. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که رتبه‌بندی کلمه کلیدی مورد نظر شما در مکانی درستی قرار دارد و اگر شما آن را در وب‌سایت خود استفاده کنید، به صفحات بالاتر گوگل خواهید رسید.

سخن نهایی

در این مقاله، اطلاعات مهمی درباره نحوه تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، این موضوع می‌تواند بسیار دشوار و چالش‌برانگیز باشد و به همین دلیل هم شاید خیلی از افراد ندانند که باید چگونه کلمات کلیدی مربوط به سایت خود را پیدا کنند. با استفاده از روش‌هایی که گفتیم، می‌توانید مطمئن شوید که کدام کلمه کلیدی برای کسب و کار شما مناسب است و باید کدام یک از آن‌ها را بیشتر استفاده کنید.

5/5 - (1 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *