کاربردی ترین ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی

تحقیق درباره کلمات کلیدی عملی است که متخصصان بهینه‌سازی موتورهای جستجو SEO برای یافتن و تحقیق در مورد عبارات جستجویی با ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی انجام می ‎دهند. این کلمات کلیدی را کاربران هنگام جستجوی محصولات، خدمات یا اطلاعات عمومی در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. در این مقاله میخواهیم کاربردی ترین ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی را به شما معرفی کنیم؛ همراه اتوپیا باشید.

کلمات کلیدی مربوط به پرس‌وجوهایی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو پرسیده می‌شود. سه نوع پرس‌وجو وجود دارد:

  1. پرس‌وجوهای جستجوی ناوبری
  2. پرس‌وجوهای جستجوی اطلاعاتی
  3. پرس‌وجوهای جستجوی تراکنش

در ادامه این مقاله ما به بررسی ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم، تا انتها همراه ما باشید.

کاربرد ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی

متخصصان بهینه‌سازی موتورهای جستجو ابتدا در مورد کلمات کلیدی تحقیق می‌کنند و سپس صفحات وب را با این کلمات کلیدی تراز می‌کنند تا به رتبه بهتری در موتورهای جستجو دست یابند. هنگامی که آن‌ها یک کلمه کلیدی خاص را پیدا کردند، آن را برای یافتن کلمات کلیدی مشابه گسترش می‌دهند.

تحقیق درباره کلمات کلیدی

تحقیق درباره کلمات کلیدی

استفاده از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی، تمرین خوبی برای کلمات کلیدی مرتبطی است که رقابت کم و همچنان تعداد جستجوهای بالایی دارند. این امر دستیابی به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو را آسان‌تر می‌کند که معمولا منجر به ترافیک وب بالاتر می‌شود.

ممکن است رتبه‌بندی کلمات کلیدی اصلی و انتخاب ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی به دلیل رقابت بالا بسیار دشوار باشد. سه مفهوم اساسی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی در نظر گرفت.

کلمات کلیدی خوب ارتباط نزدیکی با موضوع وب‌سایت دارند. بیشتر موتورهای جستجو از یک سیستم کیفیت داخلی برای بررسی ارتباط وب‌سایت مرتبط با کلمات کلیدی احتمالی استفاده می‌کنند، بعید است که یک کلمه کلیدی غیرمرتبط رتبه خوبی برای یک وب‌سایت داشته باشد.

کلمات کلیدی خوب که بسیار رقابتی هستند کمتر در رتبه‌های برتر در اابزارهای جستجوی کلمه کلیدی قرار می‌گیرند. اعتقاد بر این است که کلمات کلیدی که هیچ جستجوی ماهانه‌ای ندارند ترافیک کمی ایجاد می‌کنند و بنابراین ارزش کمی برای SEO دارند.

بیشتر بخوانید  الگوریتم های گوگل

انواع کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

کلمات کلیدی Short-Tail

کلمات کلیدی Short-Tail رایج‌ترین کلمات کلیدی جستجو شده در ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی هستند و نرخ تبدیل آن‌ها بین 15-20٪ است. آن‌ها حاوی جزییات خاصی نیستند و تعداد کلمات کمتری دارند (1-2 کلمه). این کلمات ترافیک جستجوی بالایی دارند، اما نرخ تبدیل کمتری دارند. برای مثال: «کفش بخر» یک کلمه کلیدیShort-Tail است.

کلمات کلیدی Long-Tail

نرخ تبدیل کلمات کلیدی Long-Tail در ابزارهابزارهای جستجوی کلمه کلیدی بین 70-80٪ است. آن‌ها حاوی جزییات خاص‌تری هستند و تعداد کلمات طولانی‌تری دارند (2-5 کلمه). این کلمات ترافیک جستجوی کمتری دریافت می‌کنند، اما نرخ تبدیل بالاتری دارند. به‌ عنوان ‌مثال: “خرید کفش برای دویدن” یک کلمه کلیدی Long-Tail است.

نمونه ‌های تحقیق با ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی

نمونه ‌های تحقیق با ابزارهای جستجو کلمه کلیدی

یک کلمه کلیدی بسیار محبوب و بسیار رقابتی در موتور جستجوی گوگل «درآمد» است. دارای 4,860,000,000 نتیجه جستجو است، به این معنی که میلیاردها وب‌سایت مرتبط هستند یا برای آن کلمه کلیدی رقابت می‌کنند.

به‌ عنوان ‌مثال، کلمه کلیدی “کسب پول” نتایج جستجوی قابل ‌توجه کمتری دارد، فقط 116،000،000، اما همان معنای “درآمد ” است. راه دیگر این است که با افزودن فیلترهای اضافی با استفاده از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی در مورد یک کلمه کلیدی دقیق‌تر باشید. مثلا، کلمه کلیدی “کسب درآمد آنلاین از خانه در کانادا” در مقیاس جهانی کمتر رقابتی است و بنابراین رتبه‌بندی برای آن آسان‌تر است.

علاوه بر این، کلمات کلیدی نیز مقاصد مختلفی دارند که می‌تواند تاثیر بگذارد که آیا بازاریاب می‌خواهد آن کلمه کلیدی را هدف قرار دهد. ابزارهای متعددی (هم رایگان و هم تجاری) برای یافتن کلمات کلیدی و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها در دسترس هستند.

انواع ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی

Google Ads Keyword Planner

گوگل ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی را برای انجام تجزیه‌وتحلیل کلید واژه‌های اساسی ارائه می‌دهد. تمام نتایج بر اساس داده‌های موتور جستجوی گوگل است.

بیشتر بخوانید  آنالیز و تحلیل سئو سایت

گوگل اخیرا به ‌روزرسانی برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google را منتشر کرده است و برخی از خط‌ مشی‌های خود را تغییر می‌دهد که بر اساس آن باید اولین کمپین تنظیم شود تا برنامه‌ریز کلمه کلیدی بازگردانده شود. این یک نوع حساب تبلیغاتی گوگل است که توسط آژانس‌ها و مشاوران برای مدیریت بسیاری از حساب‌های تبلیغاتی مختلف استفاده می‌شود.

ویژگی ‌های Google Ads Keyword Planner

برآورد حجم جستجو برای کلمه کلیدی ترکیب لیست کلمات کلیدی مختلف، کلمات کلیدی جدید
تغییرات کلید واژه جدید بر اساس کلید واژه اصلی ارائه کلمات کلیدی مورد استفاده برای وب‌سایت‌ها
مفید برای تجزیه‌وتحلیل رقابتی

محدودیت ‌های Google Ads Keyword Planner

داده‌های کلمات کلیدی Long-Tail را پنهان می‌کند زیرا این ابزار برای تبلیغات گوگل و نه برای اهداف SEO ساخته شده است. کلمات کلیدی که توسط دستگاه تولید می‌شوند ممکن است نتایج خوبی به همراه نداشته باشند زیرا این ابزار برای تبلیغ‌ کنندگان و نه SEO هدف قرار می‌گیرد.

ابزار Google Trends

یکی دیگر از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی، Google Trends که یک ابزار تحقیقاتی رایگان است که توسط گوگل برای مشاهده روند هر کلمه کلیدی خاصی ارائه شده است. به‌ ویژه به تجسم و مقایسه داده‌های جستجوهای Google کمک می‌کند.

ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی از نمودارها برای نمایش روند داده‌ها در طول زمان استفاده می‌کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا روندهای چند کلمه کلیدی را با هم مقایسه کنند تا دریابند کدام کلمات کلیدی در یک ‌زمان خاص در مناطق خاص نسبت به سایرین محبوب هستند.

ابزار Google Suggest

 ابزار Google Suggest

گوگل، Google Suggest را که یکی از بهترین ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی است در سال 2012 معرفی کرد. Google Suggest معمولا به ‌عنوان یک ویژگی زنده استفاده می‌شود در حالی ‌که کاربر در حال تایپ عبارت جستجو شده در مرورگر یا وب‌سایت Google است.

Google Suggest از ورودی جستجوی ارگانیک میلیاردها کاربر استفاده می‌کند و سعی می‌کند از این طریق “حدس بزند” که کاربر ممکن است حتی قبل از وارد کردن پرس‌وجو یا تمام کلمات یک عبارت کلیدی به دنبال چه چیزی باشد.

بیشتر بخوانید  ضرورت استفاده از سئو چیست؟

این باعث می‌شود Google Suggest منبع مناسبی برای تحقیق کلمات کلیدی باشد، زیرا حاوی تعداد زیادی از کلمات کلیدی ارگانیک است که بسیار نزدیک به یک کلمه کلیدی کامل یا جزئی مرتبط هستند و می‌توان از آن برای یافتن کلمات کلیدی ضمیمه بیشتر جستجو شده استفاده کرد که کل کلمه کلیدی را رقابتی‌تر می‌کند. Google Suggest یکی دیگر از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی است که می‌توان از طریق Google یا از طریق یک مرورگر سازگار برای تعداد کمی از کلمات کلیدی استفاده کرد.

ابزار Moz Keyword Explorer

 ابزار Moz Keyword Explorer

یکی دیگر از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی است. شما می‌توانید یک کلمه کلیدی را در Keyword Explorer وارد کنید و اطلاعاتی مانند حجم جستجوی ماهانه و ویژگی‌های SERP مانند بسته‌های محلی یا قطعه‌های برجسته را که برای آن عبارت رتبه‌بندی می‌شوند، دریافت کنید. ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی، داده‌های حجم جستجوی دقیق را با استفاده از داده‌های جریان کلیک استخراج می‌کنند

در آخر

قدرت تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی در درک بهتر بازار هدف و نحوه جستجوی آن‌ها برای محتوا، خدمات یا محصولات شما نهفته است. تحقیق کلمات کلیدی داده‌های جستجوی خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند به شما در پاسخ به سوالاتی مانند:

مردم به دنبال چه هستند؟
چند نفر به دنبال آن هستند؟
آن‌ها این اطلاعات را در چه قالبی می‌خواهند؟ ارائه دهند.

در این مقاله متوجه شدیم ابابزارهای جستجوی کلمه کلیدی بسیار کاربردی هستند و در محتوای سئو شما بسیار حائز اهمیت‌ خواهند بود.


به این مطلب چه امتیازی میدین ؟
[کل: میانگین: ]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.