با توجه به بررسی آمارها، گوگل عنوان محبوبترین موتور جستجو در ایران را به خود اختصاص داده و روزانه میزان سرچ بالایی در این موتور جستجو توسط افراد ایرانی انجام گرفته میشود. همچنین در سالهای اخیر به دلیل گسترش کسب و کارهای آنلاین ارزش این موتور جستجو به طور چشمگیری افزایش یافته است. در ادامه مطلب در ارتباط با تاثیرات گوگل ادز در فروش مطالب مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:
- تبلیغات گوگل ادز
- تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش
- ویژگیهای تبلیغات گوگل ادز
- مزایای تبلیغات گوگل ادز در فروش
- اهداف تبلیغات گوگل ادز در فروش
- تاثیر کلمات کلیدی (Keywords) در گوگل ادز
- جمع بندی مطلب
- سوالات متداول در زمینه تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش
تبلیغات گوگل ادز
یکی از بهترین شیوههای تبلیغات در جهان، تبلیغات اینترنتی «Google Ads» است. چرا که تبلیغات در گوگل به عنوان یکی از مناسبترین، بهترین و سریعترین شیوهها به منظور فروش محصولات و یا خدمات کمپانی و یا کسب و کار افراد محسوب میشود.
تبلیغات گوگل ادز برنامهای نوین و تاثیرگذار در راستای توسعه کسب و کارها بر بستر اینترنت بوده که اخیرا بر روند ارائه خدمات و افزایش فروش به پیشرفت کسب و کارها بهبود بخشیده و سبب رونمایی بهتر آنان در روند کار خود شده است.
در ابتدای کار لازم به ذکر است به منظور دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه تبلیغات گوگل ادز بایستی حداقل به مدت 2 ماه روی وبسایت خود مطالب مفید و اصولی قرار دهید تا نیاز مخاطبان را برآورده سازید. در نهایت با انجام این روند، بازدیدهای شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.
بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید و تمایل دارید محصولات یا خدماتی را ارئه دهید، میتوانید با تبلیغات در گوگل به آن هدفی که در ذهن خود دارید در سریعترین زمان ممکن و بهترین بازخورد دست پیدا کنید.
تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش
تاکنون متوجه شدید که برای دیده شدن و افزایش فروش در کسب و کار، تبلیغات گوگل با بالاترین بازدهی جزء بهترین ابزارها قرار گرفته و تاثیر شگفتانگیزی بر روند پیشرفت و توسعه کسب و کارهای نوپا و قدیمی خواهد گذاشت.
همچنین تبلیغات گوگل ادز در صفحه اول گوگل و در اختیار کاربران علاقهمند به محصولات و یا خدمات شما قرار میگیرد و در نتیجه در صورتی که فردی به کمپانی و خدمات ارائه شده توسط شما علاقه چندانی نداشته باشد، صفحه شما برای او نشان داده نخواهد شد و لازم به ذکر است که تبلیغات گوگل ادز کمپانی تنها برای علاقهمندان و مشتریان بالقوه و بالفعل شما به نمایش گذاشته میشوند.
بد نیست بدانید که تبلیغات بیلبوردی فقط بخش محدودی از مردم را با محصول و یا خدمات شما آشنا و درگیر میکند و در نتیجه باعث میشود مشتری بسیار کمی برای محصول یا خدماتی که ارائه میدهید تقاضای دریافت خدمات دهد. چرا که تبلیغات در سطح شهر با استفاده از بیلبورد بسیار کمتر از فضایی که بر بستر اینترنت و همچنین پرطرفدار است مورد توجه مخاطبان و علاقهمندان قرار میگیرد.
ویژگی های تبلیغات گوگل ادز
از مهمترین ویژگیهای تبلیغات گوگل ادز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان استفاده و به کارگیری این فرآیند در کسب و کارهای نوین و قدیمی
- ایجاد ترافیک بسیار بالا در وب سایت
- بازدید بیش از ۲ میلیون در موتورهای جستجوی گوگل
- امکان انجام تبلیغات در مقاطع زمانی مختلف
- عدم نیاز به بهینهسازی سایت
- ایجاد تبلیغات مرتبط
- امکان بودجه بندی برای هر تبلیغ در هر روز و هر ساعت به طور روزانه
- نیاز به پرداخت هزینه به ازای هر کلیک
- امکان زمان بندی مشاهده تبلیغ برای کاربران
- دستیابی هر چه سریعتر به مشتریان بالقوه
- افزایش فروش
- امکان افزایش چند برابری درآمد
مزایا و تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن موتورهای جستجوی پیشرفتهای مانند گوگل، اکثر کسبوکارها تبلیغات و یا خدمات خود را بر بستر اینترنت ارائه میکنند. از جمله این تبلیغات میتوان به تبلیغات گوگل ادز در فروش اشاره کرد که در ادامه برخی از مهمترین مزایای آن را مورد بررسی قرار میدهیم:
- مخاطب شما با توجه به نیاز خود جستجوهایی را انجام میدهد و به همین دلیل ممکن است روزانه میلیونها نفر از طریق گوگل از تبلیغات شما بازدید کنند
- با تبلیغات در گوگل شانس شما برای فروش افزایش مییابد و بیشتر در معرض دید قرار خواهید گرفت
- بیشتر مخاطبان شما افرادی میباشند که به دنبال محصولی مشابه با محصول شما و یا خدماتی که ارائه میدهید هستند که این مزیت در نهایت منجر به جذب مشتریان وفادار، دائمی و علاقهمند خواهد شد
- انجام تبلیغات هدفمند با جامعه مخاطب بالا
- امکان مدیریت اکانت تبلیغات گوگل توسط خود در هر نقطه از جهان
- شفافیت تبلیغات، هزینهها و آگهیهای موجود در روند تبلیغات
- امکان بودجه بندی تبلیغات برای یک ماه
- ارسال گزارش آگهی گوگل ادز به پیشرفته و امکان آنالیزور گوگل ادز برای بهبود در آینده
- مدیریت آگهی، مدیریت کلمات کلیدی و همچنین کم و اضافه کردن آنها
- امکان استفاده از افزونههای کاربری گوگل ادز در لینک صفحات و کال اوت
- تنظیمات نمایش آگهی برای کشورها و شهرهای مختلف
اهداف گوگل ادز در فروش
با توجه به هدفمند بودن صاحبان کسبوکار و در ادامه انجام پروسه تبلیغاتی و پرداخت هزینه توسط آنان؛ انجام این روند به منزله رسیدن به اهداف آنها تلقی میگردد. بنابراین میتوان گفت تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش به منظور رسیدن به اهداف مشترک سازمانی صورت میگیرد که در ادامه برخی اهداف مهم در روند تبلیغات گوگل ادز در فروش را مورد بررسی قرار میدهیم:
- دریافت نتیجه بهتر از تبلیغات در گوگل به دلیل هدفمند بودن کلمات کلیدی
- دیده شدن در فضای جهانی اینترنت و رقابت با دیگر برندها و سر زبان افتادن نام کمپانی مربوطه
- افزایش ترافیک وبسایت در سطح وب و همچنین تبلیغ حرفهای برند
- آشنایی با شیوههای بازاریابی نوین و کنار گذاشتن تبلیغات کاغذی که بازخورد کمی دارد
- انجام تبلیغات با کمترین هزینه و بیشترین بازخورد
- پهن کردن سفره کسبوکار خود در سراسر دنیا
- افزایش درآمد و در نهایت سیاست گذاری بهتر و پیشرفت برای رشد کسبوکار خود
- ایجاد بستری مناسب در وب سایت خود جهت رسیدن به جایگاه بسیار بالا در گوگل
حتما موقع جستجو در اینترنت کلمهای مانند «Ad» را مشاهده کردهاید که در کنار برخی از وبسایتها وجود دارد. این وبسایتها با استفاده از برنامه «Google Ads» برای بهتر دیده شدن در صفحه اول گوگل به تبلیغات در گوگل میپردازند.
تاثیر کلمات کلیدی (Keywords) در گوگل ادز
بر اساس مطالعات انجام شده، وجود سئوی بهینه در وبسایت مکمل تبلیغات پولی است و میتواند برای بهتر دیده شدن کسبوکار شما در گوگل تاثیرگذار باشد. این موضوع بدین معنی است که تبلیغات گوگل ادز در فروش و وجود سئو در محتوا بایستی مکمل یکدیگر باشند تا صاحبان کسب و کار به نتیجه مطلوبی دست یابند.
اخیرا یک متخصص در این حوزه به نام «John Gagnon» مطلبی را به اشتراک گذاشته است که نشان میدهد سرمایهگذاری بر روی کلید واژهها توانسته است 32 درصد کلیک بیشتری برای وبسایتها به همراه داشته باشد. بدین ترتیب میتوان گفت کلمات کلیدی سبب بالا آمدن وبسایت شما در گوگل و در نهایت دریافت بازخورد بهتر خواهد شد.
همانطور که متوجه شدید تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش بر روند کسبوکار شما اهمیت بسزایی دارد، پس بهتر است با نحوه صحیح تبلیغات در گوگل آشنا شوید تا با به کارگیری بهترین استراتژیها از جمله تبلیغات گوگل ادز در برنامه کسبوکار خود موفقیتهای بسیاری کسب کنید، کسبوکار خود را ارتقا دهید و در نهایت با افزایش فروش به درآمد بالا و دلخواه خود دست پیدا کنید. از این که تا پایان مطلب ما را همراهی کردید سپاسگزاریم.
سوالات متداول
- چرا باید در گوگل محصولات خود را تبلیغ کنیم؟
چون تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر تاثیری زیادی بر فروش محصول و یا ارائه خدمات ما نخواهد گذاشت.
- آیا به ازای نمایش تبلیغ از طرف کاربران از کمپانی هزینه کسر میگردد؟
خیر، تنها در ازای کلیک کاربران از فرد تبلیغ شده هزینه گرفته میشود.
- میزان فروش محصولات و یا ارائه خدمات چه مقدار توسط تبلیغات در «Google Ads» افزایش مییابد؟
تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش این است که در کوتاهترین زمان ممکن بازدید از وبسایت را به طرز چشمگیری با صرف هزینهای مناسب افزایش میدهد. در حال حاضر با وجود فضای مجازی و اینترنت، تبلیغات در گوگل به شکل خلاقانه و جذاب برای برند و خدمات خود به مخاطب امری مهم شناخته میشود چرا که تاثیر مستقیمی بر پیشرفت کسب و کار شما دارد.
بنابراین با کمک از «Google Ads» این سرویس آنلاین تبلیغات در گوگل که امروزه مخاطبان زیادی از آن استفاده میکنند میتوانید به اهداف خود در فروش نزدیکتر شوید.