مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش

در این مطلب سعی داریم مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش را در بازار آنلاین معرفی کنیم پس تا آخر همراه ما باشید. بر اساس مطالعات انجام شده کاربران امروزی بین ۴ تا ۶ ساعت را صرف خواندن ایمیل می‌کنند. چرا که فعالیت مستمر و هدفمند در این پلتفرم شکل درستی از ارتباط بین برند و مشتریان را می‌سازد.

از مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش، مقرون‌به‌صرفه بودن و پیدا‌ کردن مشتری به عنوان بازدید‌کننده برند شما به‌ صورت روزانه می‌توان اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ایمیل مارکتینگ یک روش هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مخاطب و جستجو مشتری‌های جدید و رشد کسب‌و‌کار‌ها در فضای آنلاین است.

برخی از ایمیل‌های ارسالی به مخاطب که باعث دلگرمی مشتری و اعتماد آن‌ها به کسب‌و‌کار شما می‌شود: تخفیف ویژه برای شما، متشکرم که مشترک ما هستید، خوش آمدید و تولدت مبارک. برای اطلاع‌رسانی به مشتریان لازم است که از این پلتفرم برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید چون آسان‌ترین و موثرترین روش برای ارتباط با مخاطب هدف شما است.

تاریخچه ایمیل مارکتینگ در فروش

تاریخچه ایمیل مارکتینگ در فروش

گری توئرک اولین کسی بود که ۴۱ سال پیش ایمیلی را به‌ صورت انبوه برای ۴۰۰ نفر از مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال «DEC» ارسال کرد و فروش ۱۳ میلیون دلاری را رقم بزند. بعد‌ از‌ این اتفاق او پدر اسپم دنیا نام گرفت؛ اما گری توئرک نظر دیگری داشت، او معتقد بود چون ایمیل‌ها را به‌ صورت هدفمند برای مخاطبان هدف ارسال کرده است باید لقب پدر ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل دنیا را به او بدهند.

مزیت‌های ایمیل مارکتینگ در فروش

محتوای هدفمند

با‌ توجه‌ به نیاز و سلیقه مخاطب، محتوا‌های خود را دسته‌بندی کنید و بعد از سازماندهی به‌ صورت گروهی یا انفرادی به مشتریان خود ارسال کنید. تهیه یک متن هدفمند، ساخت سوژه مناسب، تهیه تصاویر جذاب و با‌کیفیت برای مشتری، ساخت محتوای ارزشمند و… جزو موارد ارسالی به مخاطب شما هستند. ارسال این‌ گونه محتواها برای مخاطب به شکل ایمیل می‌تواند همیشه جذاب باشد.

فراموش نکنید که اگر در ابتدای کار هستید انتظار یک فروش زیاد را نداشته نباشید. در هر مرحله‌ای از فعالیت کسب‌و‌کار خود هستید مهم‌ترین مسئله اعتمادسازی است. مطمئن باشید اگر در این بخش عملکرد خوبی داشته باشید ارتباط بین شما و مشتری به‌ مرور مستحکم‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید
تاثیر ویدیو مارکتینگ در فروش

ایجاد اعتبار

کسب اعتبار از دیگر مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش است. ایمیل‌های با فرستنده ناشناس یا موضوع مبهم قطعا تاثیر منفی دارند و اغلب مخاطب اصلا به آن توجه نمی‌کند و ایمیل شما را حذف می‌کند. محتوای خود را متناسب با نیاز مخاطب تهیه و تدوین کنید، چرا که اطلاع از نیازهای مخاطب و ارسال ایمیل با عنوان مناسب مخاطب را مستقیما وارد صفحه فروش می‌کند.

شناخت بهتر از برند

مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش

برخی از برندهای امروز دنیا آن‌قدر معروف هستند که بازار از همین برندها تاثیر می‌گیرد. ایمیل‌‌هایی که به مخاطب ارسال می‌کنید باید هدفمند و جذاب باشد. ایمیل‌ برندهای معروف را آنالیز کنید و با ایمیل‌های ارسالی خود مقایسه کنید تا به کمک آن بتوانید هویت تجاری مناسب خود را پیدا کنید، همچنین ایمیل‌های ارسال شده را آنالیز کنید تا بازخورد آن را بررسی کنید.

  • آیا مشتریان از محتوایی که ارائه می‌دهید راضی هستند؟
  • آیا می‌خواهند مطالب دیگری یاد بگیرند؟
  • برای تعامل بیشتر با مخاطب و فهمیدن نیاز مشتری از فرم‌های نظرسنجی استفاده کنید یا در شبکه‌های اجتماعی کمپین برگزار کنید.
  • وقتی مخاطب درگیر این فرآیند می‌شود، خواهید فهمید چه محتوای با ارزشی را توسط ایمیل به مخاطب خود ارسال کنید.

افزایش فروش

افزایش فروش از مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش

یکی از مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش، افزایش فروش است که اگر به‌ درستی این مراحل را طی کنید حتما با این اتفاق مواجه خواهید شد. خیلی راحت می‌توانید مشتری را با چند کلیک ساده به خرید ترغیب کنید.

به این صورت که محصولات یا خدمات مشابه خرید مشتری را به نمایش بگذارید و به مشتری نشان دهید یا موارد مشابه خریدهای قبلی مشتری را لیست کنید، همچنین می‌توانید برای سفارش‌های آینده یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه ارائه کنید.

از دیگر مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش جلب اعتماد مشتریان و نشان دادن حسن نیت شما به مشتریان است که باعث ایجاد انگیزه برای خرید در مشتری میشود. با جلب اعتماد مشتری خیلی زود به دیگر مشتریان بازار مصرف معرفی میشوید.

دعوت به تعامل

هر پیام تبلیغاتی یا محتوای ارسالی حاوی اطلاعات است، این اطلاعات در قالب یک مقاله در سایت، دیدن یک ویدئو یا پیشنهاد ویژه یک خرید است. این که مخاطب را ترغیب به ورود به وب‌سایت کنید را به‌ اصطلاح «Call to Action» یا فراخوان عمل می‌گویند. این که چگونه، با چه متنی و با چه پیشنهادی مخاطب را تحریک کنید بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید
تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش

ایجاد ارتباط با مشتری

ایجاد ارتباط با مشتری از مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش

از دیگر مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش می‌توان به ایجاد ارتباط بهتر با مشتری اشاره کرد. مخاطب ایمیلی را باز می‌کند که برای او از لحاظ اقتصادی جذاب باشد و شامل تخفیف‌های ویژه یا پیشنهاد‌های وسوسه انگیز باشد و اصلا اهمیتی به زمان و هزینه‌ای که صرف تهیه ایمیل کرده‌اید نمی‌دهد.

بهینه‌ کردن زمان و بودجه

جلوگیری از هدر‌رفتن زمان و بودجه در هر شغلی به‌ ویژه در مشاغل کوچک، همیشه دغدغه صاحبان کسب‌و‌کار‌ها است. مشاغل بزرگ‌تر در هر شرایطی راحت‌تر مشکلات خود را تا حدی حل می‌کنند اما مشاغل کوچک‌تر و نوپا باید تا حد امکان در صرف وقت و هزینه صرفه‌جویی کنند.

استفاده بهینه از زمان و بودجه به ویژه برای مشاغل کوچک نیز جزو مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش است. طراحی یک کمپین ایمیل مارکتینگ کار پیچیده‌ای نیست علاوه بر این ارسال ایمیل به مخاطب روشی مقرون به صرفه به حساب می‌آید.

همانطور که اشاره کردیم مخاطبانی که ایمیل‌های شما را باز می‌کنند بسته به میزان جذابیت و پیشنهاد ویژه‌ای که در نظر گرفته‌اید تصمیم به خواندن یا پاک‌ کردن ایمیل میگیرند. محتوایی که از طریق ایمیل به مخاطب ارسال می‌کنید باید آن قدر جذاب باشد که مشتری شما بدون در نظر گرفتن زمان پیام شما را باز کند.

نکته بعد نرخ کلیک «CTR» است که نشان می‌دهد چه تعداد مشتری از طریق محتوای ایمیل، وارد وب‌سایت شما شدند. با علم به مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش، سعی کنید با ایجاد عنوان و محتوای جذاب، مخاطب را با کمک ایمیل ارسالی وارد صفحه فروش و سپس به یک مشتری فعال تبدیل کنید.

افزایش بازدید

افزایش بازدید یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش است. تاثیر ایمیل مارکتینگ در افزایش فروش خود را اصلا دست‌ کم نگیرید. به‌ علاوه می‌توانید لینک برخی از صفحات وب‌سایت خود را که ممکن است به درد مخاطب شما بخورد در محتوای ایمیل قرار دهید یا از کمپین‌ها استفاده کنید تا مخاطب با سایر مطالب وب‌سایت یا وبلاگ شما آشنا شود.

بیشتر بخوانید
مهم ترین مزایای بازاریابی اینترنتی

روش‌ های ارسال ایمیل

روش‌ های ارسال ایمیل در ایمیل مارکتینگ

روش‌های متعددی برای ارسال ایمیل به شکل انبوه وجود دارد در حال حاضر استفاده از پنل یا سرویس ایمیل مارکتینگ بهترین روش است. چندین پلتفرم ارسال ایمیل انبوه وجود دارد که هر کدام امکانات و ویژگی‌های متنوعی دارند، اما برخی از سرویس‌های خارجی کسب‌و‌کار‌های ایرانی را تحریم و برخی نیز شامل محدودیت‌هایی برای استفاده است.

البته در این شرایط، سرویس‌های ایرانی خوبی در حال خدمات‌دهی هستند؛ این سرویس‌ها خدمات پایه مشابهی دارند اما شامل خدمات جانبی متنوعی نیز می‌شوند. که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

متخصص حرفه خود باشید

در استفاده از ایمیل مارکتینگ متخصص حرفه خود باشید

همیشه سعی کنید محتوای خوب و ارزشمند تولید کنید و به‌ عنوان یک متخصص در صنعت خود فعالیت کنید چون محتوا یکی از با‌ارزش‌ترین ابزارهای بازاریابی در حوزه فعالیت کاری شما است که از آن در دیگر استراتژی بازاریابی استفاده میشود، چرا که اگر نتیجه کار شما را مخاطب بپسندد برای دیدن سایر مطالب یا مقاله‌های وب‌سایت شما حتما ثبت نام می‌کند.

ایجاد هیجان کنید

بد نیست بدانید که مخاطبان شما خلقیات یکسانی ندارند پس نباید از ایمیل‌های شبیه به هم و ارسال یک ایمیل به چند‌ نفر استفاده کنید. برای اثبات احساس مسئولیت و وفاداری خود برای مشتریان خود پاداش در‌ نظر بگیرید، حتی جوایز کوچک هم می‌تواند هیجان‌انگیز باشد زیرا پاداش روشی برای سریع‌تر رسیدن به اهداف بازاریابی است.

کلام آخر

با آشنایی و علم به تاثیر و مزایای ایمیل مارکتینگ در فروش، می‌توانید برند خود را بسازید و به‌ عنوان یک متخصص حرفی برای گفتن داشته باشید، همچنین کمپین‌های بازاریابی ایمیل خود را رهبری کنید. یادتون نره که اتوپیا توی این زمینه میتونه کمکتون کنه.

امیدواریم که در این مقاله مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ در فروش را درک کرده باشید و با به کارگیری این روش در کسب‌و‌کار خود بهترین فروش را داشته باشید.


[yasr_visitor_votes size=”medium”]
به این صفحه امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *