فروش اینترنتی راهکاری برای توسعه کسب و کار

بیشتر از ۶۰ میلیون نفر در ایران آنلاین هستند. با تغییر شرایط و سبک زندگی مردم، بخشی از فروش و خرده‌ فروشی هم به فضای آنلاین منتقل شده است. فروش آنلاین محصول در اینترنت و فروش اینترنتی یکی از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن در کوتاه‌ترین زمان به مشتری محصول و کالا رساند. از طریق اینترنت شما سریع‌تر می‌توانید کالا، محصول و یا خدمات خودتان را به دیگران عرضه کنید.

فروش اینترنتی به چه معناست؟

برای آغاز یک کسب‌وکار آنلاین، ابتدا باید بدانیم فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی به چه معنا هستند. هنگامی‌ که یک کالا یا یک خدمات در بستر اینترنت به فروش می‌رسد، در حقیقت فروش اینترنتی رخ‌ داده است. همچنین فروشگاه اینترنتی بستر اصلی انجام خرید و فروش اینترنتی به شمار می‌رود و به یک وب‌سایت مستقل اطلاق می‌شود که در آن شرح و تصاویر مربوط به محصولات یا خدمات متفاوتی قرار گرفته است.

فروش اینترنتی به چه معناست؟

مشتری در یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند محصولات و خدمات را در یک سبد خرید تجمیع نموده و به‌ واسطه درگاه پرداخت آنلاین متصل به وب‌سایت، مبلغ خرید خود را پرداخت نماید. با این تفاسیر برای آغاز فروش محصولات یا خدمات خود در بستر اینترنت، می‌بایست یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

یک فروشگاه اینترنتی برای این که بتواند به موفقیت دست یابد نیاز است تا با استفاده از مهارت‌های فروش اینترنتی و روش‌های علمی و تجربی برای معرفی خود به مشتریان جدید و نگهداری مشتریان قدیمی استفاده کند. ارائه یک تصویر بهتر از سازمان، دلیل بسیار مهمی است که می‌تواند برای طراحی سایت فروشگاهی و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. با داشتن وب‌سایت یا هر نوع حضور اینترنتی، مخاطبین درک می‌کنند کار شما جدی است.

انواع مدل‌ ها برای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی نیز همانند سایر شرکت‌ها ساختار ویژه و متنوعی دارند. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بهتر است در قدم نخست با ساختار این شرکت‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
روش های تبلیغات اینترنتی

فروش کالا

در این مدل از فروشگاه اینترنتی اشخاص به‌ صورت مستقیم یا غیرمستقیم به فروش اینترنتی محصولات می‌پردازند. همانند دیجی کالا یا دیگر فروشگاه‌های فروش پوشاک و…

انواع مدل‌ ها برای فروشگاه اینترنتی و فروش اینترنتی

ارائه خدمات

ارائه خدمات به‌ صورت مستقیم یا واسطه‌ای صورت می‌گیرد. نمونه‌ای دیگر از فروش اینترنتی است، به این صورت که شخص خودش به‌ صورت مستقیم خدماتی به مشتریان می‌دهد. یا با کسانی که خدماتی را ارائه می‌دهند همکاری می‌کند و در این کار یک واسطه است.

فروش محتوا

در این ساختار از شرکت‌های اینترنتی، اشخاص محتوایی که ارزش خریدن داشته باشد تولید می‌کنند و به فروش می‌رسانند. مانند وب‌سایت مکتب خانه و فرادرس که محتوای آموزشی تولید می‌کنند.

بعد از آشنایی با انواع فروشگاه‌های اینترنتی، نوبت آن رسیده که این مسئله یعنی چگونگی راه‌اندازی این کسب ‌و کار را بررسی کنیم. چنانچه برای راه‌اندازی فروشگاهتان نیاز به راهنمایی دارید مشاوران متخصص اتوپیا در این حوزه شما را راهنمایی خواهند کرد.

روش‌ های مختلف عرضه محصول در اینترنت

با وجود تنوع سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت روش‌های عرضه محصول هم از تنوع‌های زیادی برخوردار است که این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • راه‌اندازی سایت اینترنتی
  • فروش محصول از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی فروشگاه در سایت‌های فروشگاهی
  • ثبت آگهی تبلیغاتی
  • ثبت آگهی تخفیف

راه‌ اندازی سایت اینترنتی

اگر شما صاحب کسب‌وکاری کاملا شخصی هستید و به فکر افزایش فروش محصولات خود در اینترنت هستید، می‌توانید با راه‌اندازی سایت شخصی خودتان، شعبه دوم کسب‌وکارتان را در فضای اینترنت به مشتریان عرضه کنید. داشتن یک سایتی که بتوانیم در آن محصولات خودمان را معرفی کنیم در فرآیند فروش محصول بسیار به ما کمک می‌کند و باعث می‌شود که مشتریان جدید به سمت محصولات ما بیایند و با فرآیند کسب‌وکار ما بیشتر آشنا شوند.

راه‌ اندازی سایت اینترنتی

فروش محصول از طریق شبکه‌های اجتماعی

در این دوره کمتر کسی هست که با این روش تبلیغات و فروش در فضای مجازی آشنایی نداشته باشد، شما به‌ واسطه شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام برای محصولات خود صفحه‌ای شخصی می‌سازید و بر اساس نمایش دادن محصولات و درج اطلاعات در معرفی محصول، می‌توانید از مشتری سفارش بگیرید و جنس موردنظر را برای آن‌ها ارسال کنید.

بیشتر بخوانید
تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

این روش بر خلاف روش راه‌اندازی سایت از مزایای مالی بهتری برخوردار است. به این نحو که شما در این روش نیاز به هزینه‌ کردن برای هاست و آدرس دامنه اینترنتی خود ندارید و تنها کافی است صفحه خود را راه‌اندازی کنید تا به فضایی نامحدود و دامنه‌های رایگانی در بستر شبکه اجتماعی مدنظر دست یابید.

راه‌اندازی فروشگاه در سایت‌های فروشگاهی

بنده به‌ عنوان فعال در حوزه کسب‌وکار برای فروشگاه‌هایی که نمی‌خواهند هزینه‌های گزاف راه‌اندازی سایت را بپردازند یا این که دوست ندارند در استرس همیشگی مشغول فروش و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شوند، پیشنهاد می‌کنم که در سایت‌های فروشگاهی که قابلیت چند فروشندگی را دارند عضو شوند و با دریافت پنل مخصوص فروشگاهی خود، یک فروشگاه کاملا مجزا برای خود درست کنند.

ثبت آگهی تبلیغاتی

سایت‌هایی در ایران وجود دارند که شما می‌توانید با ارائه تبلیغات محصول خود برای مدت‌ زمان کوتاهی در این سایت‌ها به فروش و بازاریابی بپردازید، از معروف‌ترین سایت‌های تبلیغات آگهی در ایران سایت دیوار است که در بعضی از دسته‌بندی‌های شغلی شما باید هزینه ثبت آگهی در این سایت را بپردازید.

اکثر سایت‌های ثبت آگهی با پرداخت هزینه این کار را برای شما انجام می‌دهند. این روش یک روش کاملا موقتی است و نمی‌توانیم به‌ عنوان بازاریابی قوی به آن اشاره کنیم.

ثبت آگهی تخفیف

سایت‌های دیگری در اینترنت موجود است که شما می‌توانید محصولات خود را در سایت‌ها به معرض نمایش قرار دهید. سایت‌هایی که با گرفتن کوپن تخفیف از محصول شما، اقدام به معرفی محصول شما در بستر خود را می‌کنند.


[yasr_visitor_votes size=”medium”]
به این صفحه امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *