بهترین اپلیکیشن ها برای تبلیغات موبایلی

در دنیای دیجیتال و بازارهای دیجیتالی بیشتر توسعه‌دهندگان با هدف تبلیغات اقدام به طراحی و ایجاد اپلیکیشن می‌کنند. کاربران دیجیتالی هم می‌توانند از مزایای خوب برنامه‌های موبایلی به‌صورت رایگان استفاده کنند. درآمد اصلی اپلیکیشن‌ها از طریق تبلیغ برندهای مختلف به دست می‌آید. تبلیغات موبایلی به‌صورت تبلیغات درون برنامه‌ای است. با این کار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند از این روش کسب درآمد کنند.

تمامی کسب و کار‌ها می‌دانند چه زمانی آگهی‌های تبلیغاتی را برای کاربران اجرا و ارائه کنند. انواع مختلف تم‌ها و قالب‌های تبلیغاتی وجود دارد که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند از این طریق درآمد کسب کنند. این تبلیغات شامل واحد تبلیغات ویدئویی و… است.

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات موبایلی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است. تبلیغات موبایلی اصطلاحی است که مختص ‌آگهی‌هایی است که برای اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. تبلیغات با توجه به اندازه و ابعاد صفحه نمایش موبایل‌ها طراحی و اجرا می‌شوند. از فواید خوب تبلیغات موبایلی اپلیکیشن‌ها افزایش نرخ تعامل با مشتری، مقرون به صرفه بودن تبلیغات و قابلیت ارتباط خصوصی و شخصی سازی شده با کاربر است.

برای اجرا کردن تبلیغات موبایلی روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. رایج‌ترین روش نمایش تبلیغات، اجرای آن داخل اپلیکیشن‌های موبایلی است. برای مثال vpnهای رایگان قبل از اجرا یک برند را تبلیغ می‌کنند. افراد بابت اپلیکیشن هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند به‌خاطر همین توسعه‌دهندگان vpn تصمیم می‌گیرند که با اپلیکیشن درآمد کسب کنند.

روش‌های مختلف برای تبلیغات موبایلی

روش‌های مختلف برای تبلیغات موبایلی

همان‌طور که گفته شد راه‌های متنوعی برای نمایش و اجرای تبلیغات موبایلی وجود دارد که شامل:

تبلیغات بنری در اپلیکیشن

از راه‌های خوب دیده شدن تبلیغ، تبلیغات بنری است. بنر تبلیغات به شکل نوار طراحی شده و سپس آن را در پایین و بالای اپلیکیشن قرار می‌دهیم. همچنین می‌توان بنر را به‌صورت یک ستون یا کادر در اپلیکیشن قرار داد که بر روی آن یک متن یا دکمه قرار دارد. تبلیغات بنری تاثیر زیادی بر روی برندسازی دارند و به‌عنوان یک روش ساده تبلیغاتی معرفی می‌شوند. این روش بسیار مقرون به صرفه است و بسیار در کسب و کارها از این نوع استقبال می‌شود. انواع بنرهایی که برای تبلیغات موبایلی اجرا می‌شود شامل:

  •  تبلیغات بنری استاندارد ساده‌ترین روش به حساب می‌آید. بنر استاندارد در قسمت خاصی از برنامه قرار می‌گیرد.
  • در تبلیغات بنری همسان، استراکچر و ساختار محتوا و برند تبلیغ می‌شود. این نوع بسیار موثر برای جذب کاربر و افزایش آگاهی از برند می‌شود.
  • تبلیغات بنری بینابینی یک روش تبلیغات است که به‌صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شود. این تبلیغ در زمان مشخصی مانند زمان نصب و استفاده به روی صفحه ظاهر می‌شود.

تبلیغات ویدئویی

این نوع از تبلیغات همان‌طور که از اسمش پیداست به‌صورت ویدئویی هستند که در اپلیکیشن‌هایی مثل یوتیوب، آپارات و… نمایش داده می‌شوند. تبلیغات ویدئویی به ۳ شاخه اصلی تقسیم می‌شوند که شامل:

تبلیغات ویدئویی همسان

در ویدئوهایی که ارتباط نزدیکی با اپلیکیشن دارند نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات اینترنتی، روشی برای رشد کسب و کار

تبلیغات ویدئویی با جایزه

در برخی از مواقع درون بازی‌ها به ازای تماشای ویدئو تبلیغاتی به کاربران هدایای مانند سکه و جان می‌دهند.

تبلیغات پیش نمایشی

در این نوع از تبلیغات در ابتدای اپلیکیشن‌های ویدئویی مثل آپارات، نماوا، یوتیوب و… ویدئو تبلیغاتی پخش می‌شود سپس ویدئو اصلی نمایش داده می‌شود.

تبلیغات نوتیفیکیشن

در تبلیغات نوتیفیکیشن افراد می‌توانند تبلیغات خود را در قالب پیام به تلفن مخاطبان ارسال کنند. از فواید خوب این نوع از تبلیغات این است که پیام به طور مستقیم به تلفن کاربران می‌رود و به خوبی دیده می‌شود. باید توجه داشت در پیام‌های تبلیغاتی نباید زیاده‌روی کرد.

تبلیغات در جستجو یا سرچ ادز

کاربران هر اپلیکیشن برای پیدا کردن موضوع موردنظرشان دست به جستجو در برنامه می‌زنند. با یک تبلیغ ساده، تبلیغ اپلیکیشن در بین افراد قطعا تعداد زیادی از مخاطبان محبوب می‌شود و در صدر نتایج قرار می‌گیرد. در بین افراد قطعا تعداد زیادی از مخاطبان تبلیغ را می‌بینند و اپلیکیشن را نصب می‌کنند. هرچقدر تبلیغ شما به جستجو مخاطبان نزدیک باشد تعداد افرادی که روی آن کلیک می‌کنند بیشتر خواهد شد.

در سرچ ادز مستقیم با نیاز کاربران آشنا می‌شوید و مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. تبلیغات سرچ ادز فقط در مرورگر و اپلیکیشن و مارکت‌ها استفاده نمی‌شود؛ بلکه در یوتیوب هم با تبلیغات مختلف در جستجو روبرو می‌شوید.

زمانی که کاربران در اپلیکیشن ثبت‌نام می‌کنند شماره تماس کاربر در برنامه ثبت می‌شود و از آن طریق می‌توان با مخاطبان خود ارتباط بهتری داشت. شانس دیده شدن تبلیغات موبایلی تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

هزینه تبلیغات موبایلی

هزینه تبلیغات در اپلیکیشن

قیمت گذاری تبلیغات موبایلی به ۳ روش انجام می‌شود که در هر ۳ روش شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد می‌کنید و هزینه‌ای را به‌عنوان بودجه کمپین واریز می‌کنید و سپس با توجه به نوع پرداخت مبلغ موردنظر از بودجه شما کم خواهد شد.

  • به ازای نصب اپلیکیشن CPI

  Cost per instant  یا پرداخت به ازای هر نصب یکی از متداول‌ترین روش‌های پرداخت است که به ازای هر نصب مبلغی از بودجه شما کسر خواهد شد.

  • پرداخت به ازای کلیک CPC

کلمه CPC مخفف COST PER CLICK است و به معنای پرداخت به ازای کلیک است. به ازای هر کلیک مبلغی از بودجه کمپین شما کسر خواهد شد.

  • پرداخت به ازای واکنش کاربر CPA

کلمه CPA به معنای COST PER ACTION پرداخت به ازای عمل موردنظر است. در این روش به ازای هر واکنش مشخصی که کاربران به تبلیغ شما نشان می‌دهند مبلغی از بودجه کمپین کم می‌شود.

در هر ۳ روش که گفته شد تعیین مبلغ برای تبلیغات بستگی به مزایده و قیمت سایر رقبا دارد.

شبکه‌ها و اپلیکیشن‌های مناسب برای تبلیغات موبایلی

شبکه‌های تبلیغاتی بسیار زیادی در فضای اینترنت برای نمایش تبلیغات با روش‌های متنوع وجود دارد که شامل گوگل، تپسل، مایکت بازار، یوتیوب و… است که تبلیغات سرچ ادز ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغ اپلیکیشن با گوگل ادز

گوگل ادز سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است که یک سیستم تبلیغاتی کلیکی هم شناخته می‌شود که هزینه هر کلیک توسط تبلیغ‌کننده تعیین می‌شود. با گوگل ادز می‌توان تبلیغات خود را در گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و دیگر سایت‌های همکار گوگل که فعال هستند نمایش داد.

ایجاد اکانت و حساب کاربری گوگل ادز رایگان است و برای نمایش تبلیغات افراد هیچ هزینه‌ای را اخذ نمی‌کند و فقط به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات افراد هزینه پرداخت می‌کنند. مکان نمایش تبلیغات افراد برعهده گوگل است و گوگل تشخیص می‌دهد بهترین مکان برای نمایش تبلیغ است.

تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش

تبلیغ اپلیکیشن در کافه بازار

تبلیغ اپلیکیشن در کافه بازار

کافه بازار در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین منابع دانلود در ایران است. بازار، بزرگ‌ترین مارکت اندرویدی است که سیستم در جستجو را هم راه‌اندازی کرده است. تبلیغات در بازار موجب رشد تعداد کاربران اپلیکیشن موردنظر می‌شود. در بازار خدماتی مثل افزایش نصب اپلیکیشن، خدمات تبلیغات در جستجو و تبلیغ گشت و گذار ارائه می‌شود. در کافه بازار در کمترین زمان و با هزینه بهینه اپلیکیشن موردنظر خود را در معرض دید کاربران بسیاری قرار می‌دهد.

سرویس گشت و گذار کافه بازار، سرویسی جدید است که در یکی از ردیف‌های صفحه جزئیات اپلیکیشن تحت عنوان پیشنهادهای بیشتر ارائه و نمایش داده می‌شود. روش پرداخت در کافه بازار به‌صورت CPI است و در یک مزایده قیمتی که به ازای هر نصب باید پرداخت کنید مشخص می‌شود.

تبلیغات گشت و گذار بازار از داده‌هایی استفاده می‌کند که صاحبان اپلیکیشن در اختیار کافه بازار قرار می‌دهند. افراد بعد از اینکه حداکثر هزینه مورد نظر خود را برای نصب و سقف بودجه اعلام می‌کنند، برنامه بازار اپلیکیشن‌های مشابه را بر اساس اطلاعات داده شده به کاربران نمایش می‌دهد. تبلیغات سرچ ادز بازار، یکی از روش‌های کارآمد برای تبلیغات موبایلی است این روش به واسطه عبارت یا کلمه‌ای است که کاربر جستجو می‌کند. در این فرایند بازار تلاش می‌کند آگهی‌های مربوط و مرتبط را به‌صورت هوشمند به کاربران نمایش دهد تا اعتماد افراد افزایش یابد.

به ۲ روش می‌توان در بازار تبلیغات انجام داد.

  • پلتفرم سلف سرویس: افراد می‌توانند با مبلغ دلخواه شارژ تهیه کنند و با انتخاب کلمات کلیدی کمپین خود را مدیریت کنند.
  • کمپین مدیریت شده: با توجه به تعداد بالای اپلیکیشن‌های ایرانی و رقابت‌های حساس که در کلمات کلیدی وجود دارد، بازار کمپین‌های افراد را برنامه ریزی و اجرا می‌کند. در صورت تمایل و بودجه برای افراد منیجرهای اختصاصی قرار می‌دهد. در این روش کارشناسان به انتخاب افراد یکی از ۳ استراتژی کمپین را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند. این ۳ استراتژی شامل هدف‌گیری کاربران بر اساس سابقه جستجو، بر اساس قیمت‌گذاری رقیب و دریافت بیشترین نصب با پایین‌ترین قیمت است.
بیشتر بخوانید
تبلیغ نویسی چیست ؟ چگونه تبلیغ نویسی کنیم ؟

تبلیغ اپلیکیشن با تپسل

تبلیغ اپلیکیشن با تپسل

تپسل سرویسی است که تیزرهای ویدئویی کاربران را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در معرض دید قرار می‌دهد. تپسل در خدمات خود از تبلیغات هوشمند استفاده می‌کند. یعنی این که کاربران تنها بیننده این نوع از تبلیغات نیستند بلکه می‌توان با آن‌ها تعامل داشت و حتی از آن‌ها جایزه دریافت کرد. تپسل از طریق اپلیکیشن‌های که بسیار با آن‌ها سر و کار داریم تبلیغ ارائه می‌کند. تپسل فقط به ازای تبلیغ‌های به پایان رسیده از افراد هزینه می‌گیرد. بعد از ثبت‌نام وارد پنل کاربری شده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای سیستم و ناشران تبلیغات موبایلی شرح دهید. در آخر میزان درآمد قبل و بعد از تبلیغات را بر روی نمودار می‌توان مشاهده کرد.

مزایا استفاده از تپسل برای افزایش نصب اپلیکیشن موبایل شامل تبلیغات هوشمند، هدفمندسازی کمپین‌های تبلیغاتی و دسترسی به مخاطبان هدف، بهره‌گیری از سیستم مزایده آنی، مدیریت دائمی کمپین‌های تبلیغاتی و بهینه‌سازی آن‌ها، جلوگیری از تقلب و مبارزه آن، ارائه داده‌ها و آمارهای شفاف کمپین‌ها است.

تبلیغات cpi در تپسل محبوب‌ترین و حرفه‌ای ترین نوع تبلیغات دیجیتال است. برنامه تپسل می‌تواند مخاطبین هدف را شناسایی و جذب کند و موجب نصب با کیفیت در مقیاس بالا شود. در تپسل افراد مبلغی را به‌عنوان شارژ کمپین پرداخت می‌کنند و سقف استفاده روزانه هم تعیین می‌کنند و سپس از بین ۳ حالت یک حالت را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب می‌کنند. این ۳ حالت شامل حالت ویدئویی، حالت همسان یا استاندارد و آنی. هرکدام از ۳ حالت به‌صورت درون اپلیکیشن است و به ازای هر نصب از شارژ کمپین فرد کسر می‌شود. همچنین بر اساس لیست کاربران خود کمپین‌های پیشین و دیگر اپلیکیشن‌ها ریتارگتینگ هم انجام می‌دهد. تپسل یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای تبلیغات موبایلی محسوب می‌شود.

تبلیغ اپلیکیشن ایرانسل من

ایرانسل من بزرگ‌ترین اپراتور‌ دیجیتال ایران است که در کنار خدمات خود از دیگر کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کند. باید به این نکته توجه کرد که همه کاربران اپراتور ایرانسل به اپلیکیشن این اپراتور نیاز دارند و باید آن را نصب کنند تا بتوانند از خدمات این برنامه استفاده کنند. ایرانسل من یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای تبلیغات موبایلی است و افراد می‌توانند از این اپ برای کمپین‌های ویژه استفاده کنند.

اپلیکیشن پنکو

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های تبلیغات موبایلی است که برای بازی‌های گروهی مانند مافیا، هدزآپ و… کاربرد دارد. کاربران در این برنامه‌ها به‌صورت تصویری، صوتی و آنلاین بازی‌های گروهی انجام می‌دهند. از مزایای خوب این اپلیکیشن می‌توان به چت صوتی تصویری به‌صورت دونفره و گروهی اشاره کرد. همچنین دیده‌شدن دیگر برندها در برنامه پنکو امکان‌پذیر است.

در این مقاله سعی کردیم بهترین اپلیکیشن‌ها برای تبلیغات موبایلی را به شما معرفی کنیم و مزایا و کاربرد هرکدام را به طور خلاصه توضیح دهیم.

5/5 - (1 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *