هر کسی که یک کسب و کاری را در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشد قطعا ضرورت وجود تبلیغات برای بیشتر دیده شدن را احساس کرده است. شاید دلیل اینکه اغلب کسب و کارها در اینستاگرام بیشتر از هر فضای مجازی دیگری رونق دارد به علت تعداد استفاده بالای کاربران از آن است. چرا زمانی که کسب و کار در این شبکه اجتماعی به راحتی جواب میده، خودمون را از آن محروم کنیم؟ ممکن است تا به حال تجربه انجام تبلیغات در اینستاگرام را داشته باشید اما به آن نتیجه دلخواهتان نرسیده باشید؛ پس این مطلب از اتوپیا را از دست ندهید و برای ارتقای سطح عملکرد کسب و کارتان تا انتها با ما همراه باشید.
انواع تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات برای شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام به صورت گسترده ای صورت می گیرد که در ادامه انواع مختلف آن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات در اینستاگرام از طریق پیج های پر بازدید اینستاگرام
یکی از روش های معمول برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده از پیج هایی می باشد که دارای میزان دنبال کننده بالایی هستند و پست های آنان بازدید زیادی می خورد. در این حالت از تبلیغات در اینستاگرام شما کپشن یا بنر مدنظرتان را آماده می کنید و به ادمین پیج مورد نظر ارسال می کنید و پس از توافق نامه ای که بینتان صورت می گیرد تبلیغات در پیج مدنظرتان توسط ادمین صورت می گیرد.
تبلیغ توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام
در این روش که شاید هم بازدهی و هم میزان هزینه صورت گرفته بالاتر باشد می توانید به یکی از اینفلوئنسرها پیام دهید و تقاضای تبلیغ کار و حرفه خودتان را بکنید. در این روش بر اساس اینکه اینفلوئنسر مورد نظر چه میزان مخاطب را دارد میزان هزینه متفاوت خواهد بود. شما به واسطه این روش به راحتی می توانید شناخته شوید و بر سر زبان ها بیفتید.
تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
یکی از قابلیت های جالب این شبکه اجتماعی این است که شما تنها کافیست بنر و کپشن مدنظرتان را به اینستاگرام ارسال کنید و خود اینستا بدون واسطه از پیج و حرفه شما تبلیغ می کند. با این روش شما هیچ احتیاجی به پیدا کردن پیج و اینفلوئنسر خاصی نخواهید داشت. این روش تبلیغی به دو حالت صورت می گیرد که شامل تعداد کلیک و دفعات نمایش می شود. البته این موضوع تنها با خوشحالی به پایان نمی رسد چرا که هزینه این کار به صورت دلاری محاسبه می شود.
برخی نکات درباره تبلیغات در اینستاگرام از طریق پیج های بزرگ
اما در خصوص پیج های بزرگ بهتر است به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات را در ادامه به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
فالوورهای زیاد؛ خوب یا بد؟
وجود تعداد بالای دنبال کننده در یک پیج دلیلی بر بزرگی آن پیج نیست بلکه گاها دنبال کننده های یک پیجی به صورت فیک هستند و خریداری شده اند. شما با انجام تبلیغات در چنین پیج هایی نه تنها هزینه بیهوده ای را انجام داده اید بلکه به آن بازخورد و نتیجه دلخواه هم هرگز نخواهید رسید. چرا؟
چون شما در چنین پیج هایی اصلا دیده نخواهید شد و تنها تبلیغات شما برای یک گروهی از مخاطبان فیک و دروغین نمایش داده می شود. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
فیک نبودن فالوورها
عموما پیج های ساخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با استفاده از فالوورهای فیک رشد کرده اند. موضوعی که در حال حاضر به سختی قابل انجام بوده؛ چون الگوریتم های اینستاگرام با پیج های مخالف برخورد میکند.
میتوان فالوورهای فیک را به راحتی تشخیص داد. معمولا این اکانت ها تصویر ندارند و تعداد دنبال کننده های آن ها نیز محدود است. البته اینستاگرام موارد دیگری همچون فعالیت آن ها را برای فیک شناختن کاربر در نظر میگیرد.
به نرخ تعامل کاربران توجه کنید
برای تبلیغ در اینستاگرام بهتر است که نرخ تعامل پیج ها را درنظر بگیرید. در صورتی که ارتباط کاربران با آن صفحات به طور غیر معمولی پایین باشد، آگهی شما نرخ موفقیت بالایی را ثبت نمیکند.
به عنوان مثال، اگر پیج مورد نظر شما 100 هزار فالوور داشته باشد، با توجه به نرخ میانگین 3 تا 5 درصدی، پست منتشر شده باید 3000 تا 5000 بازدید یا لایک داشته باشد. در صورتی که پست های این پیج حدود 100 تا 1000 لایک داشته باشند، میتوان تصمیم گرفت که بیشتر کاربران آن فیک هستند.
تخصصی باشد
از نکات مهم دیگری که در خصوص سپردن تبلیغات به پیج های بزرگ وجود دارد تخصصی بودن آن پیج است که این موضوع یعنی چه؟ حالا اصلا فعالیت در یک زمینه خاص چه فایدهای برای ما و تبلیغات در اینستاگرام دارد؟
تخصصی بودن یک صفحه باعث افزایش فالوور اینستاگرام در آن صفحه میشود. اما نه یک افزایش فالوور معمولی؛ بلکه یک افزایش فالوور هدفمند!
بگذارید خیلی ساده بگوییم: صفحه تخصصی، تبلیغات در اینستاگرام را هدفمند میکند. شما میفهمید که مخاطبان تبلیغتان در کدام صفحات متمرکز شدهاند. مثلا وقتی یک صفحه در اینستاگرام فقط آموزش آشپزی میدهد و درباره غذاها توضیح میدهد، آدمهایی که طرفدار آشپزی هستند آن را فالو میکنند و همیشه پستهایش را میبینند. پس اگر شما یک رستوران تاسیس کردهاید یا سفارش ژله در منزلتان میگیرید، بهترین صفحه بزرگ در اینستاگرام برای تبلیغ شما همین صفحه آموزش آشپزی است. چرا؟ چون مخاطبین شما مشخص هستند و تبلیغ شما را دقیقا کسانی میبینند که آشپزی را دوست دارند.
اما بهتر است در ادامه به این نکته نیز اشاره کنیم که تبلیغات در اینستاگرام سوای اینکه به چه صورتی و از چه راهی است، به سه روش صورت می گیرد که شامل موارد زیر است:
- تبلیغات بنری
- تبلیغات ویدیویی
- تبلیغات استوری
در تبلیغات بنری شما یک بنر و یا عکسی را در راستای حرفه و تخصصتان آماده می کنید و آن را به یکی از پیج های بزرگ ضمن رعایت نکات بالا و یا هر روش دیگری مانند ارسال به یک اینفلوئنسر ارسال کرده و تقاضای همکاری با شما در خصوص انجام تبلیغاتتان را می کنید. اما در تبلیغات ویدیویی کار و تبلیغات شما تنها به یک عکس خلاصه نمی شود و می بایست ویدیوی تبلیغاتی را آماده کنید که می توانید در این ویدیو از حضور یک اینفلوئنسر محبوب و مشهور استفاده کرده و بازخورد بیشتری را کسب کنید.
گاها تنها تبلیغات در اینستاگرام در قالب استوری صورت می گیرد که این روش نسبت به سایر روش ها از هزینه کم تری برخوردار است.
اگر قصد انجام تبلیغات در اینستاگرام را دارید روی کمک مجموعه اتوپیا حساب کنید. ما اینجا هستیم تا به شما در جهت رونق کسب و کارتان در اینستاگرام کمک کنیم.
[yasr_visitor_votes size=”medium”]
بدون دیدگاه