تولید محتوای تصویری

در حوزه دیجیتال مارکتینگ تولید محتوای متنی یکی از بخش‌های مهم در بازاریابی محتوایی می‌باشد. اما تولید محتوای تصویری یکی از راه‌های عالی در دنیای دیجیتال برای بهتر دیده شدن است؛ که همچنین با یک تولید محتوای متنی خوب مکمل یکدیگر هستند. نکته‌ای که جالب است در مورد محتوای تصویری و متنی بدانید این است که تقریبا 90 درصد اطلاعاتی که در ذهن شما ثبت می‌شود به صورت تصویری ضبط شده است و تنها 65 درصد از اطلاعاتی که در ذهن شما ثبت می‌شود به صورت متنی از طریق خواندن مطلب در حافظه شما ذخیره شده است. در ادامه همراه اتوپیا باشید با توضیح کاملی درباره تولید محتوای تصویری.

اما به صورت کلی تولید محتوای تصویری انواع مختلفی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصویر
  • ویدیو
  • اینفوگرافیک
  • اسلاید
  • اسکرین‌شات

انواع تولید محتوای تصویری

تصویر و عکس

انواع تولید محتوای تصویری

همان طور که از اسمش معلوم است، در این مورد تنها چیزی که می‌تواند مخاطب شما را جذب کند استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب می‌باشد. چرا که اگر مخاطب شما متنی را همراه با عکس با کیفیت پیدا کند و ببیند تمایل بیش‎تری به دنبال کردن مطلب شما دارد. بد نیست بدانید طبق بررسی‌هایی که انجام شده است 94 درصد از مقاله‌هایی که از عکس با کیفیت و جذاب در مقاله خود استفاده کرده‌اند، بازخورد بیشتری نسبت به مقاله‌هایی که خیلی به این مورد توجه نکرده‌اند داشته‌‌‌‌‌اند.

همچنین اگر تصاویر توسط مدیر سایت طراحی شده باشد حتما نتیجه بهتری خواهد داشت و تاثیرش در موفقیت وب سایت و محتوایی که تولید می‌شود قطعا ملموس‌تر خواهد شد. اما باید در نظر داشته باشید که تولید محتوای تصویری، هزینه و زمان زیادی از شما خواهد گرفت. اما خب همان طور که اشاره کردیم نتیجه مطلوب‌تری به دنبال خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در طول تولید محتوای تصویری از استفاده کردن تصاویر تکراری پرهیز کنید؛ چون بعدها بازخورد منفی از طرف مخاطب روی سایت شما در پی خواهد داشت.

ویدیو

ویدیو یکی از انواع تولید محتوای تصویری

یکی از موارد موثری که در حوزه دیجیتال مارکتینگ خیلی تاثیرپذیر است، تولید محتوای ویدیویی می‌باشد که همراه با یک متن خوب می‌تواند تاثیر بسزایی روی مخاطب ایجاد کند. کسب و کارهای موفق بسیاری در حال حاضر از تولید محتوای ویدیویی برای رشد و رونق خود استفاده می‌کنند چون اهمیت و نتیجه خوبی در پی دارد. یکی از مواردی که باعث می‌شود مخاطب شما جذب محصول مورد نظر شود همین تولید محتوای ویدیویی می‌باشد. طبق برخی آمارها تعداد افرادی که روزانه از ویدیوهای جذاب در یوتیوب بازدید می‌کنند عدد 1 میلیون را نشان می‌دهد.

همان طور که اشاره کردیم محتوای ویدیویی درک ساده‌تری برای مخاطب دارد به علاوه این که راحت‌تر در ذهن مخاطب ذخیره می‌شود. اما به صورت کلی اکثر افراد ترجیح می‌دهند تماشا کنند تا این که متنی را بخوانند. بنابراین به خاطر داشته باشید که استفاده از کلمات، تصاویر و یا حتی موسیقی می‌تواند در محتوای تصویری شما تاثیر بسزایی روی مخاطب داشته باشد چرا که می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری در ذهن مخاطب بماند. همچنین محتوای ویدیویی زمان بر و هزینه بر خواهد بود که می‌تواند یکی از معایب این روش باشد.

بیشتر بخوانید
محتوای همیشه سبز چیست؟

المان های تصویر در تولید محتوای تصویری

  • رنگ، شدت و قدرت نور
  • تضاد، بافت، تطبيق و توازن
  • فاصله از سوژه (دور، متوسط، نزديک)
  • حرکت به ‌وسيله دوربين و تدوین

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از انواع تولید محتوای تصویری

اینفوگرافیک یکی از راه‌هایی است که می‌تواند مکمل محتوای متنی باشد که توسط نویسنده محتوا تولید می‌شود. این نوع روش می‌تواند تاثیر چشم‌گیری روی محتوای متنی داشته باشد. گزارش اطلاعات و آمارهای پیچیده یکی از راه‌هایی است که توسط اینفوگرافیک به کاربران نشان داده می‌شود. همچنین پیامی که توسط اینفوگرافیگ ارائه می‌شود باعث می‌شود کاربر در مدت زمان کوتاهی اطلاعات موردنظر را دریافت کند.

یکی دیگر از مزیت‌های این روش این است که کاربر به صورت بصری می‌تواند جزییات را مشاهده کند که باعث می‌شود آسان‌تر و بهتر در ذهن مخاطب باقی بماند. انتقال ساده و به اشتراک ‌گذاشتن اطلاعات توسط اینفوگرافیک در شبکه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این روش محسوب می‌شود.

به علاوه با توجه به توضیحاتی که ذکر شد می‌توان بیان کرد که اینفوگرافیک برای مدیران سایت و کسب و کارهای اینترنتی نیز انتخاب خوبی می‌باشد. اینفوگرافیک را می‌توان یکی از اجزای جدا نشدنی بازاریابی محتوا در نظر گرفت. اینفوگرافیک می‌تواند داده‌های مطمئن بسیاری را در حجم زیادی ارائه دهد و عمده تمرکز آن بر روی موضوعاتی است که از ارزش بالایی برخوردار هستند.

اگر اینفوگرافیک را انتخاب کردید توجه داشته باشید که بخش‌های تبلیغاتی تا حدودی کم باشد و فقط برندی خاص را نشان دهد. همچنین در به کارگیری این روش از طراحی با کیفیت و جذاب استفاده کنید چرا که مخاطب شما بیش‌تر از هر چیز جذب تصاویر شما می شود و سپس متن شما را دنبال می‌کند.

ابزارهای اینفوگرافیک

  • Daily Infographic: یک منبع فوق‌العاده برای ایجاد اینفوگرافیک است
  • Infogram: به شما در ایجاد گزارش‌ها و اینفوگرافیک ها کمک می‌کند
  • Piktochart: ابزاری برای ایجاد اینفوگرافیک‌ها، ارائه و… می باشد
  • Visage: یک ابزار خوب با رابط کاربری آسان برای اینفوگرافیک است
  • Visme: یک ابزار رایگان برای ساخت اینفوگرافیک است

اسلاید

اسلاید یکی از انواع تولید محتوای تصویری

استفاده از اسلایدها در حال حاضر یکی از روش‌های خوب برای نمایش دادن و اطلاع رسانی بدون هیچگونه مشکلی به مخاطب می‌باشد که همچنین تاثیر موثری نیز دارد. قبل از این برای ارائه آمارها و اطلاعات جلساتی تشکیل می‌شد اما هم اکنون با استفاده از این روش تمام مطالب به صورت اسلایدی به مخاطب نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید که طراحی جذاب و باکیفیت در اسلایدها باعث می‌شود تا مخاطب نسبت به متنی که در اسلاید شما وجود دارد علاقه‌مند شود و محتوای شما را دنبال کند. اسلایدهایی که شما طراحی می‌کنید همانند اینفوگرافیک برای مخاطب قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید
تولید محتوا بر اساس اصول سئو

اسکرین شات

اسکرین شات یکی از انواع تولید محتوای تصویری

اسکرین‌شات جزو یکی دیگر از راه‌های تولید محتوای تصویری می‌باشد. یکی از مزیت‌های استفاده از اسکرین‌شات این است که باعث می‌شود اگر مخاطب در سایت شما مطلبی را مشاهده کرد و برای او جذاب بود با استفاده از اسکرین‌شات آن چه را که در سایت شما یا شبکه‌های اجتماعی دیده است را ذخیره کند که همین موضوع باعث جلب اعتماد مخاطب شما می‌شود.

در رابطه با اسکرین‌شات‌ها گاهی اوقات می‌توان از حاشیه نویسی نیز استفاده کرد که باعث می‌شود مخاطب به صورت ساده‌تری راهنمایی شود و راحت‌تر به موضوع موردنظر دسترسی پیدا کند.

تایپوگرافی

تایپوگرافی یکی از موضوعاتی است که باید در تولید محتوای تصویری به آن نیز توجه کنیم چرا که طراحان حرفه‌ای از فونت مناسب و فواصل مشخص برای یک متن زیبا استفاده می‌کنند. انتخاب اندازه و فاصله مناسب فونت روی خوانایی تاثیرگذار است، تایپوگرافی ضعیف می‌تواند باعث ایجاد پیام‌هایی غیرقابل درک به مخاطب گردد.

برخی ابزارهای تولید محتوای تصویری

ابزارهای تولید محتوای تصویری

ابزار پابلو (Pablo)

تصویرسازی برای تولید محتوای تصویری امری حیاتی به حساب می‌آید. در چند سال اخیر با توجه به مطالعات انجام شده، 37 درصد از بازاریابان بر این عقیده‌اند که بازاریابی تصویری مهم‌ترین شکل از محتوا برای رشد و رونق کسب ‌و کار آن‌ها می‌باشد؛ چرا که مخاطبان امروزه با استفاده از کامپیوتر‌های دسکتاپ، لپ‌تاپ‌ها، و تلفن‌های همراه محتواهای مختلف را مشاهده می‌کنند. پس باید توجه آن‌ها را با تولید محتوای جذاب و با استفاده از تصاویر زیبا به خود جلب کنید. اگر به دنبال خلق تصاویر جذاب و خیره‌کننده برای اینستاگرام، فیسبوک یا توییتر هستید، پابلو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

استفاده از این ابزار تخصص خاصی لازم ندارد. در بخش کتابخانه این ابزار می‌توانید تصاویر خود را انتخاب و ویرایش کنید، همچنین تصاویر شخصی خود را آپلود کرده و متن دلخواه خود را بنویسید و یک محتوای بصری جذاب خلق کنید. بنابراین اگر به تولید محتوای تصویری اهمیت می‌دهید و زمان برای شما مهم است پابلو یکی از ابزارهای ساده برای شما علاقه‌مندان می‌باشد.

ابزار Unsplash

این ابزار تولید محتوا از طرف نویسندگان جایزه «Deepak Chopra» کسب کرده است. همچنین توسط اپل نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. «Unsplash» طی چند سال کوتاه قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران خودش قرار داده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. همانطور که گفتیم تصاویر جذاب برای بازاریابی محتوای شما امری ضروری است، پس اگر به دنبال منبعی برای پست‌های وبلاگ، یا رقابت‌های تبلیغاتی هستید، Unsplash ابزار خوبی به حساب می‌آید که می‌توانید برای تولید محتوای تصویری از تصاویر دارای کپی رایت آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
کاربردی ترین ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی

ابزار Biteable

لازم است بدانید که استفاده از یک ویدیو در صفحه اول می‌تواند نرخ بازدید از سایت شما را تا ۸۰ درصد افزایش دهد، در حالی که اضافه کردن یک ویدیو به یک ایمیل می‌تواند میزان کلیک شما را تا حدود 200 تا 300 درصد افزایش دهد؟ 90 درصد از کاربران اعتراف کرده‌اند که ویدیو در فرآیند تصمیم‌گیری آن‌ها بسیار نقش بسزایی دارد. اگر نیازمند خلق کردن محتوای ویدیویی مانند: تبلیغ محصول و ساخت ویدیو‌های مربوط به آن و ارائه خدمات هستید با کمک از ابزار Biteable می‌توانید محتوای خود را تولید کنید.

با به کارگیری المان‌های بصری و عکس یا فیلم‌های اکشن زنده نیاز شما به یک فیلم‌ساز حرفه‌ای برای خلق و تولید محتوای تصویری در این رابطه را از بین می‌برد. علاوه بر این می‌توانید محتوای شخصی خود را نیز اضافه کنید تا به ویدیو خود عکس‌های ثابت، طرح‌های رنگی مختلف، متن، کلیپ‌های صوتی و… را اضافه کنید.

روزانه حدود 2 میلیون پست در فضای اینترنت منتشر می‌شوند و اگر بخواهید تولید محتوای تصویری انجام دهید و یک تم ثابت برای کسب و کار خود داشته باشید، ترکیبی از مهارت‌های بازاریابی دیجیتالی و ابزارهای رایگان معرفی شده در این مطلب موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. البته برای تنوع بیشتر، ابزارهای تولید محتوای دیگری نیز وجود دارند که به شما در جستجو و بازاریابی محتوای تصویری کمک خواهند کرد.

از جمله این ابزارها می‌توان به Hemingway App ،Evernote ،Canva ،Crello ،Inshot ،Hype Text ،Mojo ،MoStory و… اشاره کرد. با کمک از این ابزارها می‌توانید بنرها، نوشته‌های جذاب و حتی لوگوی خود را در عرض چند دقیقه بسازید و در صفحات خود منتشر کنید. اگر به ساخت گیف GIF نیز علاقه‌مند هستید در ادامه همراه ما باشید.

ابزارهای ساخت گیف GIF

ساخت گیف یکی از راه های تولید محتوای تصویری

گیفی Giphy

یکی از معروف‌ترین وبسایت‌ها در زمینه تولید گیف، گیفی «giphy.com» است. پس اگر به ساخت گیف علاقه دارید وبسایت گیفی را در نظر داشته باشید. این وب‌سایت علاوه بر این که خود، گیف‌های آماده متنوعی در دسترس کاربران قرار داده است، امکان ساخت گیف از ویدیوهای مختلف را نیز فراهم کرده است. یکی از مزایای خیلی خوب این وب‌سایت، استفاده از خدمات بدون نیاز به عضویت، ورود و… است.

ابزار PHHHTO

این ابزار یک اپلیکیشن به حساب می‌آید که ویدیوها را به شکل گیف می‌سازد و روی گوشی‌های اپل و اندروید نیز قابل استفاده است.

ابزار Imgflip

یکی دیگر از ابزارهای ساخت گیف Imgflip می‌باشد؛ با استفاده از این ابزار خیلی راحت می‌توانید گیف‌های جذابی را بسازید. ایمیج فلیپ برای ساخت گیف از ویدیوهای آنلاین، ویدیوهایی که خودتان روی موبایل یا دوربین دارید استفاده می‌کنید می باشد و کار کردن با آن بی‌نهایت ساده است.

 


[yasr_visitor_votes size=”medium”]

به این صفحه امتیاز دهید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!