امروزه هر وبسایتی برای راهاندازی و اداره مناسب کسبوکار خود، به محتوایی به روز و بر اساس اصول سئو نیاز دارد. محتوایی بر اساس اصول سئو و به روز میباشد که سایت شما را در صدر جستجوها قرار دهد و در مقابل به عنوان کانالی برای بازاریابی شما عمل کند.
در ادامه باید گفت که همه افراد طی جستجوهایشان در گوگل حداقل یک بار با محتوای سبز و یا همیشه سبز بدون این که اطلاعی از سبز بودن محتوا داشته باشند، روبرو شدهاند. اکنون شاید این سوال برای شما پیش آید که محتوای همیشه سبز چیست؟ در این مطلب از اتوپیا سعی داریم شما را با محتوای همیشه سبز و ریز جزئیات این محتوا آشنا کنیم.
آنچه در این مقاله میخوانیم
- محتوای همیشه سبز چیست؟
- دلیل اهمیت محتوای همیشه سبز چیست؟
- نکات کلیدی در زمینه تولید محتوای همیشه سبز
- جمع بندی مقاله
محتوای همیشه سبز
محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته میشود که در تمامی زمانها و دورهها کهنه نمیشود و همواره ارزش و اهمیت خود را تحت عنوان محتوای همیشه سبز حفظ میکند. به عبارتی میتوان گفت محتوای همیشه سبز همانند درختی است که با گذر زمان تغییری در شاخه، تنه و برگهای آن ایجاد نمیشود و همواره در همه فواصل زمانی تنومند، جوان و شاداب است. در واقع میتوان گفت این نوع محتوا نیاز کاربران را به کسب اطلاعات در زمینههای مختلف رفع کرده و به پرسشهای آنان پاسخی مقاوم میدهد.
عاملی که سبب افزایش بازدید یک سایت میشود، وجود محتوای سبز و محتوای همیشه سبز است. محتوای سبز با محتوای همیشه سبز تفاوت دارد. این تفاوت در این است که محتوای سبز تنها تا مدت زمان مشخصی ارزشمندی خود را حفظ میکند. اما محتوای همیشه سبز همواره جاودانگی خود را حفظ کرده و اهمیت فراوانی برای مخاطبان در همه دورهها خواهد داشت.
در ادامه چندین مورد از محتواهای همیشه سبز را جهت آشنایی بیشتر برای شما مثال میزنیم:
- روشهای کاهش وزن
- روشهای مراقبت از حیوانات
- ویتامینها و تاثیر هر یک در اعضای بدن
- روانشناسی و روشهای افزایش درآمد
- روشها و ترفندهای بهینه سازی وبسایت
- روش تهیه کیک شکلاتی
اکنون به بررسی چندین مورد از محتواهایی که همیشه سبز نیستند و فقط طی دوره مشخصی مخاطب و خواننده دارند میپردازیم:
- بهترین هدیه برای روز مادر و روز پدر
- روشهای موثر در درمان کرونا
- مقالات جدید
- سئوی محتوای متنی
- الگوریتم اینستاگرام
- بهترین شکلات صبحانه در سال ۲۰۲۱
- لباس مد روز و جدید
- رنگ سال ۲۰۲۱
دلیل اهمیت محتوای همیشه سبز چیست؟
در ادامه دلایل اهمیت محتوای همیشه سبز را مورد تحلیل و بررسی قرار میدهیم:
محتوای همیشه سبز رتبه سایت در موتورهای جستجو را افزایش میدهد
به دلیل اهمیت اغلب مخاطبان به صفحات ابتدایی گوگل و عدم مطالعه صفحات بعدی، وبسایتهایی که محتوای تخصصیتری دارند معمولا مخاطبان بیشتری جذب میکنند. البته تالیف محتوای باکیفیت از تمامی عوامل موثر در تولید محتوا اهمیت بیشتری داشته و همواره در همه زمانها مورد توجه محتوا نویسان قرار گرفته است. همچنین محتوای همیشه سبز امکان افزایش امتیاز در زمینه تخصص، اعتبار و اطمینان وبسایت شما را فراهم میکند.
محتوای همیشه سبز موجب افزایش ترافیک ارگانیک در وبسایتتان میشود
وجود ترافیک ارگانیک در وبسایت به معنی افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما توسط مخاطبان در موتورهای جستجو میباشد. بدین ترتیب؛ علاوه بر کیفیت بالای محتوا و رعایت اصول سئو در محتوای متنی، ترافیک ارگانیک در سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از دلایل دیگری که اهمیت محتوای همیشه سبز را به حداکثر میرساند، میتوان به افزایش میزان فروش، تبدیل برند شما به برندی پیشرو در صنعت، ارتباط با مخاطبان و یا مشتریان در شبکههای اجتماعی اشاره نمود.
همچنین اگر تالیف محتوا با توجه به فرمتهای به خصوص، پربازدید و در زمینههایی مانند نحوه فعالسازی اینترنت همراه و نحوه تعویض لاستیک صورت گیرد؛ محتوای شما به محتوای سبز نزدیکتر خواهد بود.
نکات کلیدی در زمینه تولید محتوای همیشه سبز
محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت و بالا آمدن وبسایت در موتورهای جستجو و افزایش در تعداد بازدید نیست. بلکه استفاده از مقالاتی که اهمیت بالایی دارند نیز در افزایش بازدید وبسایت تاثیر گذار میباشد. در ادامه به بررسی نکاتی که همواره در تالیف و ارتقای مقالههای همیشه سبز موثر هستند میپردازیم:
- ارائه راهنمایی و مشاوره در خصوص چگونگی انجام امور در وبسایت
- پاسخ و رسیدگی به سوالات متداول کاربران سایت
- استفاده از کلمات کلیدی مناسب و دقت بالا در انتخاب این کلمات پر کاربرد
- بهینه سازی سایت بر اساس اصول سئوی محتوای متنی
- توضیح اختصاصی در زمینه مفاهیم صنعتی رایج که قابل مفهوم نیست و به افزایش بازدید سایت یاری میرساند
- با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح، خود را در نظر مخاطبان به عنوان منبعی مطمئن تبدیل کنید
- به دلیل گذر پی در پی زمان، سعی کنید در عنوان محتوای خود از تاریخ استفاده نکنید
- به دلیل محدودیت وجود مراسمها در مدت زمان کوتاهی از سال، دنبال تولید محتوا در خصوص مراسمها و اتفاقات خاص نباشید
- از تولید محتوای آموزشی جامع که همواره مخاطبان خاص خود را دارد غافل نشوید
- اهمیت به تالیف هر دو نوع از مقالات همیشه سبز و موضوعات ترند موجب ایجاد جذابیت بیشتر در سایت میگردد
- بیش از اندازه از اصطلاحات فنی برای محتواهایی که در سطح مبتدی قرار دارند استفاده نکنید
- محتوای وبسایت خود را مرتبا به روز کنید
- موضوع مناسبی را که سبب افزایش ترافیک در وبسایتتان میشود انتخاب کنید
همچنین جهت افزایش رتبه محتوای همیشه سبز قادر خواهید بود محتوای تالیفی خود را پروموت کنید تا مخاطبان آن را در صفحه اول جستجو دریابند. شما میتوانید محتوای مربوطه را با هشتکگذاریهای مختلف در شبکههای اجتماعی مختلف به منظور افزایش تعداد بازدید وبسایت خود منتشر کنید. لازم به ذکر است که میتوانید از قرار دادن لینک محتواهای همیشه سبز در صفحات مقالههای دیگر، ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید.
بنابراین تولید محتوای همیشه سبز از مولفههای مهم در پیشرفت، افزایش بازدید و ترافیک بالای وبسایت به شمار میرود. محتواهای همیشه سبز هیچ وقت تاریخ انقضا ندارند و همواره از اهمیت بالایی در نظر خوانندگان برخوردار هستند. بنابراین بهتر است در بازاریابی محتوایتان، محتوایی تولید کنید که بر افزایش اعتبارتان تاثیر مثبتی داشته باشد. از همراهی شما عزیزان در خواندن این مقاله سپاسگزاریم.