تولید محتوا در یوتیوب

امروزه یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی و افزایش کاربران، تولید محتوا است با افزایش فعالیت شبکه های اجتماعی، دیجیتال مارکتینک و سوشال مدیا مارکتینگ اهمیت بیشتری پیدا کرد. اغلب برندها و شرکت‌های معتبر به‌خوبی می‌دانند کاربران شبکه‌های اجتماعی مشتریان بالقوه‌ای هستند که می‌توان با جذب و ترغیب آنها به خرید، سرمایه‌ای دائمی و طولانی مدت برای خود ایجاد کرد. یوتیوب یکی ازپرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانید برای معرفی محصولات، خدمات و توانایی‌های خود از آن استفاده کنید. برای اینکه با تولید محتوا در یوتیوب و اهمیت آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

فعالیت کاربران ایرانی در یوتیوب

همان‌طور که می‌دانید یوتیب در ایران فیلتر است و کاربران ایرانی نمی‌توانند با استفاده از IP ایران از این شبکه استفاده کنند. با توجه به این شرایط ممکن است تصور کنید امکان فعالیت، جذب خاطب و بازاریابی در این شبکه برای شما وجود ندارد، اما این تصور کاملا اشتباه است. به‌راحتی و با استفاده از یک فیلترشکن می‌توانید به کاربران بدون مرز یوتیوب دسترسی داشته باشید. برخی افراد تنها برای سرگرمی از این شبکه استفاده می‌کنند. اما تولید محتوا در یوتیوب به صورت هدفمند به شما کمک می‌کند عملکرد بهتری در بازریابی و کسب درآمد داشته باشید.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روازنه بیش از 5 میلیارد ویدئو در یوتیوب بازدید می‌شود و کاربران مدت زیادی از وقت خود را صرف تماشای کلیپ‌های منتشر شده در این رسانه می‌کنند. جالب است بدانید میانگین حضور کاربران در این پلتفرم حدود 40 دقیقه است. میزان استقبال کاربران از این شبکه در مقایسه با سایر رسانه‌های اجتماعی بیشتر است. می‌توانید بدون محدودیت و با توجه به سلیقه و نیاز خود تولید محتوا در یوتیوب را انجام دهید.

کسب درآمد از طریق تولید محتوا در یوتیوب

کسب درآمد از طریق تولید محتوا در یوتیوب

با توجه به تغییر شیوه ارتباطی در دنیای مدرن، اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و بازاریابی بر کسی پوشیده نیست. با اطمینان می‌توان گفت که همه کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی جداقل یکبار از این وبسایت بازدید کرده‌اند. این مزیت، یوتیوب را به بستری مناسب برای کسب درآمد تبدیل کرده است. به‌راحتی و با یک جستجوی ساده می‌توانید فیلم، موسیقی یا کلیپ‌های آموزشی در هر حوزه‌ای را در این شبکه پیدا کنید. اگر شناخت درستی از نیز مخاطب داشته باشید و با توجه به آن مرحله تولید محتوا در یوتیوب را انجام دهید، کسب درآمد بسیار ساده خواهد شد.

یوتیوب یک آکادمی آنلاین است که اغلب کاربران برای حل مشکلات خود و یافتن پاسخ مناسبی برای هر سوال به این سایت مراجعه می‌کنند. نمایش تبلیغات در صفحات این وبسایت ابزار اصلی کسب درآمد در این شبکه است. برای اینکه بتوانید از این رسانه اجتماعی برای موفقیت و کسب درآمد به‌درستی استفاده کنید بهتر است با نحوه تولید محتوا در یوتیوب آَشنا باشید. در گام اول باید کانالی مناسب برای کسب درآمد راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید
تولید محتوای اینستاگرام

اولین عنصری که موجب کسب درآمد از یوتیوب می‌شود جذب کاربران است. برای موفقیت در این مسیر باید عضو یوتیوب شده و یک صفحه برای خود ایجاد کنید. پس از آن از طریق تولید محتوا در یوتیوب سعی کنید مجموعه‌ای از کاربران فعال این پلتفرم را به کاربران وفادار خود تبدیل کنید. محتواهای تولید شده باید باکیغیت و جذاب باشند. محتوا باید مخاطب را درگیر کند تا زمانی که کاربر وارد صفحه شما می‌شود عجله‌ای برای ترک آن نداشته باشد.

تولید محتوا در یوتیوب چگونه است

شناخت نیاز و ذائقه مخاطب نقش مهمی در افزایش موفقیت محتوا دارد. سعی کنید در حین تولید محتوا علاوه بر بیان نکته‌های آموزشی، خلاقیت و سرگرمی را در کار خود قرار دهید. برای اینکه بتوانید مخاطب را بیشتر درگیر کنید و ارتباط بهتری با او برقرار کنید محتواهای هدفمند تولید کرده و برای انتشار آنها از یک تقویم محتوایی پیروی کنید. مهم‌ترین موارد برای تولید محتوا در یوتیوب عبارتند از:

سبک انحصاری

سعی کنید سبک و استایل شخصی خود برای تولید محتوا را پیدا کنید و از آن برای برندسازی کمک بگیرید. سعی کنید قبل از شروع کار به این نتیجه برسید که کاربران قرار است شما را به چه شکل یا با جه عنوانی بشناسند. می‌توانید از سبک خاصی برای فیلمبرداری استفاده کنید، تکیه کلام‌های منحصربه‌فرد، افکت‌ها و تم‌ها سایر مواردی هستند که می‌توانند در انتخاب سبک خاص محتوا مفید باشند.

تعیین حوزه فعالیت

تعیین حوزه قعالیت یکی از بخش‌های بسیار مهم تولید محتوا در یوتیوب است. این مرحله می‌تواند در جهت‌دهی و انتخاب موضوعات موثر باشد. از سوی دیگر، مخاطبین علاقه‌مند به حوزه فعالیت شما می‌توانند به‌راحتی به محتواهای شما دسترسی داشته باشند. فرقی نمی‌کند چه موضوعی را برای فعالیت در یوتیوب انتخاب می‌کنید، اما سعی کنید فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی ادامه دهید. تنها در چنین حالتی است که می‌توانید از رقبا سبقت بگیرید.

استفاده از ابزارهای مناسب

اولین و مهم‌ترین نیاز برای تولید محتوا در یوتیوب شناخت ابزار و استفاده از ابزارهای مناسب در هر مرحله است. برای آغاز فعالیت در این پلتفرم نیاز نیست که هزینه‌های اضافی به خود تحمیل کنید می‌توانید از یک وشی که دوربین باکیفیتی دارد و یک سه‌پایه برای ضبط فیلم و تصاویر استفاده کنید. به‌مرور که تعداد کاربران صفحه شا افزایش یافت از تجهیزات و نرم‌افزارهای حرفه‌ای‌تر بهره بگیرید. فراموش نکنید استفاده از نرم‌افزارهای ادیت و ویرایش عکس در خروجی قوی و باکیفیت نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات در اینستاگرام

پر بازدیدترین ایده‌های تولید محتوا در یوتیوب

پر بازدیدترین ایده‌های تولید محتوا در یوتیوب

حالا که با نقش و اهمیت تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی آشنا شدید، بهتر است با پرمخاطب‌ترین محتواهای یوتیوب نیر آشنا شوید. این آگاهی در انتخاب قالب مناسب برای انتشار محتوا کمک می‌کند.

ویدئوهای مناسبتی

در سال مناسبت‌های زیادی وجود دارد که می توانید با توجه به نوع فعالیت خود محتوای مناسب تولید و منتشر کنید. سال نو، مناسبت‌های مذهبی، جشن‌های باستانی، ولنتاین، رویدادها و وقایع مهمی جهانی می‌توانند ایده مناسبی برای تولید محتوا در یوتیوب باشند. بسیاری از کاربران منتظر تماشای محتواهای خاص در چنین مواقعی هستند.

دعوت کردن مهمان

افراد زیادی هستند که فعالیت خود را قبل از ما در یوتیوب آغاز کرده و توانسته‌اند در جذب مخاطب عملکرد موفقی داشته باشند. فعالیت با چنین افرادی مانند سکوی پرتاب عمل می‌کند. البته این روش دو سر سود است. زیرا تبادل مخاطب به‌صورت دوطرفه انجام می‌شود. زمانی که در کنار افراد مشهور و محبوب قرار می‌گیرد تونایی بیشتری در جذب مخاطب خواهید داشت. مطمئنا استفاده از سلبریتی‌ها ، بلاگرها و اینفلوئنسرها نقش فراوانی در افزایش محبوبیت صفحه شما در یوتیوب دارد، اما اگر به چنین افرادی دسترسی ندارید نگران نباشید. می‌توانید دوستان، اعضای خانواه، بستگان یا موارد مشابه را به‌عنوان مهمان دعوت کرده و فعالیت‌های سرگرم‌کننده انجام دهید یا آنها را به چالش بکشید.

انتشار ویدئو آنباکس

برای تولید محتوا در یوتیوب می‌توانید از ایده‌های اجرا شده در سایر شبکه‌های اجتماعی یا سایر رقبا استفاده کنید یکی از ایده‌هایی که در شبکه‌های مختلف با استقبال مخاطب مواجه شده ویدئوهای آنباکس است. اغلب کاربران علاقه دارند از محتویات بسته‌ها باخبر شوند. تفاوتی وجود ندارد در بسته چه چیزی وجود دارد، مطمئنا هر چیزی برای مخاطب جذاب است. می‌توانید مرحله آنباکس نحصولات جدید، خریدهای اینترنتی و … را انجام داده و ویدئوهای جذاب خود را منتشر کنید.

امتحان چیزهای عجیب

اگر اولین فردی باشید که چیزها یا طعم‌های جدید و عحیب را امتحان می‌کند مطمئنا برای مخاطب بسیار تماشای کلیپ‌های شما بسیار هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود. امتحان کردن فعالیت‌های ورزشی، غذای سایر کشورها، آشپزی ، فعالیت‌های آموزنده، خنده‌دار و سرگرم‌کننده ایده‌های جالبی برای تولید محتوا در یوتیوب هستند. مطمئن باشید بسیاری از کاربران برای تماشای واکنش‌ها و نتایج کارهای شما به یار وفادارتان تبدیل می‌شوند.

اجرای چالش‌های مهیج

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای تولید محتوا در یوتیوب انجام چالش‌های مختلف با دوستان یا اعضای خانواده است. برای اینکه مخاطبان را با خود همراه کنید می‌توانید انتخاب موضوع چالش را برعهده آنها بگذارید. پس از انتخاب موضوع، ویدئوی هیجان‌انگیز خود را ضبط کرده و با کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید
آشنایی با شبکه اجتماعی

اشتراک تجربیات شخصی

مطمئنا در زندگی هر یک از انسان‌ها وقایع و رویدادهای منحصربه‌فردی اتفاق می‌افتد که می‌تواند برای سایر افراد جذاب باشد. از سوی دیگر، ممکن است برخی کاربران در موقعیتی مشابه با شرایط شما قرار بگیرند. بدون شک شنیدن خاطرات و تجربیات شما علاوه بر اینکه جنبه سرگرمی دارد، می‌تواند راهنمای خوبی برای دوستان شما در سایر نقاط ایران یا جهان باشد. برای اینکه هیجان تجربیات شما افزایش پیدا کرده و مخاطب را به ادامه همراهی ترغیب کند، سعی کنید خلاقیت را چاشنی تجربیات خود کنید.

پاسخ به سوالات

اگر مدت زمانی نسبتا طولانی از فعالیت شما در یوتیوب می‌گذرد مطمئنا افرادی زیادی شما را می‌شناسند و ذهن آنها با سوالات فراوانی درگیر است. در مرحله تولید محتوا برای یوایوب قسمتی را به پاسخ سوالات کاربران اختصاص دهید. از کاربران بخواهید هر سوالی که ذهنشان را درگیر کرده از شما بپرسند و تا جایی که امکان دارد و به حریم شخصی شما آسیب نمی‌زند صادقانه به سوالات پاسخ دهید.

تولید محتوا با ویدئوی مخاطبان

یکی از ایده‌های جذاب تولید محتوا در یوتیوب این است که چالش یا مسابقه‌ای برگزار کرده و از کاربران بخواهید در این چالش شرکت کرده و ویدئوهای خود را برای شما بفرستند. پس از دریافت ویدئوها، با ایده‌ای خلاقانه آنها را منتشر کنید. مطمئن باشید این رفتار شما تاثیری بسیار مثبت در احساس نزدیکی مخاطبان به شما دارد.

مقایسه و تحلیل

اگر در حوزه‌ای خاص به‌صورت کاملا تخصصی فعالیت می‌کنید، می‌توانید موضوعات مختلف در آن حوزه را با یکدیگر مقایسه و تحلیل کنید. تحلیل جنبه‌های مختلف یک موضوع، ارائه راهکار، مقایسه دو محصول مشابه، بررسی کیفیت برندهای موجود در بازار و … ایده‌هایی بسیار جالب برای تولید محتوا در یوتیب هستند.

سخن پایانی

ورود شبکه‌های اجتماعی علاوه بر تغییر شیوه ارتباطات، تاثیر قابل توجهی در دگرگونی چهره اقتصاد جهان داشته است. می‌توانید از این شبکه‌ها علاوه بر آشنایی با فرهنک سیر کشورها، تعامل با دوستان و کسب اطلاعات در حوزه‌های مختلف، به‌عنوان منبعی مناسب برای کسب درآمد استفاده کنید. تولید محتوا ابزار اصلی کسب درآمد در رسانه‌های اجتماعی است. یوتیوب یکی از پلتفرم‌های بسیار محبوب و پرمخاطب در سراسر جهان است برای اینکه بتوانید در جذب مخاطب و کسب درآمد در این رسانه موفق باشید یادگیری اصول تولید محتوا در یوتیوب ضروری است سعی کردیم در این مقاله مهم‌ترین اصول و راهکارها را به شما آموزش دهیم. رعابت این موارد در موفقیت شما تاثیر فراوانی خواهد داشت.

5/5 - (1 نظر)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!