اینفلوئنسری یکی از جدید‌ترین و جذاب‌ترین شغل‌هایی است که شاید خیلی به چشم نیاید، اما طرفداران بسیار زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این شغل بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید، درآمد دارد.

در حال حاضر با رشد علم و فناوری، اینفلوئنسری به یک شغل محبوب و پردرآمد در دنیای دیجیتال تبدیل شده است. نکته جالب‌توجه درباره این شغل این است که فقط محدود به یک شغل یا سازمان خاصی نیست و با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی، بیش از اندازه گسترش پیدا کرده است.

این مسئله باعث شده که اینفلوئنسرها نقش بسیار مهمی در بهبود کسب‌وکارهای اینترنتی داشته باشند و به همین دلیل هم در حال حاضر، برندها بیش از هر زمان دیگری به آن‌ها نیاز دارند. باتوجه‌به این مسائل، چندان جای تعجب نیست که خیلی از افراد به سمت اینفلوئنسری بروند و بخواهند در یکی از زمینه‌های مربوط به این شغل فعالیت کنند.

اهمیت اینفلوئنسری برای مشاغل

اهمیت اینفلوئنسری برای مشاغل

در عصر حاضر، رسانه‌های اجتماعی به بخش جدانشدنی از زندگی اغلب افراد تبدیل شده‌اند و به همین دلیل هم هرکسی برای رشد کسب‌وکار خود، به این سمت می‌رود. شما هم اگر بدانید که باید از چه استراتژی‌های بازاریابی برای شهرت برند خود استفاده کنید، خیلی راحت می‌توانید در رسانه اجتماعی موفق شوید.

یکی از بهترین روش‌هایی که اینفلوئنسری می‌تواند در این زمینه کسب‌وکارها کمک کند، تبلیغات است. بااین‌حال، هرکسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر خوب و ماهر، باید شناخت کاملی درباره رسانه اجتماعی و ویژگی‌های آن داشته باشید. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که اینفلوئنسری یعنی چه و اینفلوئنسر چه کارهایی انجام می‌دهد، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

اینفلوئنسر رسانه اجتماعی کیست؟

اگر می‌خواهید معنی اینفلوئنسری را بدانید، باید بگوییم که این مفهوم به اشخاصی اطلاق می‌شود که تعداد زیادی دنبال‌کننده و به بیان دیگر، فالوور در رسانه‌های اجتماعی دارند. این افراد با تولید محتوای باکیفیت و پست کردن آن‌ها به‌صورت منظم، موضوعات مختلفی را با فالوور‌های خود به اشتراک می‌گذارند. برخی از اینفلوئنسرها موضوعات آموزشی و برخی دیگر سرگرم‌کننده تولید می‌کنند.

به‌طورکلی، اینفلوئنسری یعنی کسانی که در رسانه‌های اجتماعی شهرت زیادی دارند و به بیان دیگر، سلبریتی هستند. این‌گونه افراد در پلتفرم‌های مختلف تبلیغ گذشته و با صحبت کردن درباره برند‌های مختلف، کسب درآمد می‌کنند. اینفلوئنسر‌ها به‌طور دائمی استوری و پست گذاشته و با فالوور‌های خود در ارتباط هستند.

اصطلاح اینفلوئنسری از چه زمانی ایجاد شده است؟

شاید کمی تعجب برانگیز باشد که بگوییم اصطلاح اینفلوئنسری از قرن هفدهم ساخته شده است. در حال حاضر هم همچنان برای رشد و تبلیغ کسب‌وکارهای مختلف از این اصطلاح استفاده می‌شود. این افراد با گسترده کردن دامنه طرفداران خود در رسانه‌های اجتماعی، کسب‌وکارهای مختلف را تبلیغ می‌کنند.

در عین حال، چندان چیز جدیدی نیست که برای تبلیغ یک کالا، از افراد محبوب استفاده کرد. به همین دلیل هم می‌توان گفت که از مدت‌ها پیش تاکنون از اینفلوئنسری استفاده می‌شده و فقط اکنون اسم آن تغییر کرده است.

اگرچه همه می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی محتوای متفاوت ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند، اما اینفلوئنسری نیازمند مهارت خاصی است که باید همه آن‌ها را در نظر گرفت. اینفلوئنسرها افراد کاملا معمولی هستند که ارتباط خاصی با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ ندارند. این افراد از محل کار یا زندگی خود با مخاطبان‌شان صحبت می‌کنند و از این طریق، ارتباط عمیقی بین خود به وجود می‌آورند.

انواع اینفلوئنسر‌ها

انواع اینفلوئنسر‌ها

ازآنجاکه اینفلوئنسری در عصر حاضر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، نمونه‌های مختلفی را شامل می‌شود و هر یک از این موارد می‌توانند به معرفی و تبلیغ کسب‌وکار خاصی بپردازند. در ادامه، انواع اینفلوئنسرها را به شما معرفی می‌کنیم.

سلبریتی‌ها

یکی از محبوب‌ترین و آشکار‌ترین نمونه‌های اینفلوئنسری که طرفداران بسیار زیادی در رسانه‌های اجتماعی و کلا جوامع دارند، سلبریتی‌ها هستند. البته منظور ما از سلبریتی‌ها، فقط هنرمندان نیستند و افراد دیگری مانند سیاستمداران و شخصیت‌های عمومی را نیز شامل می‌شوند که بیشتر از 5 میلیون دنبال‌کننده داشته باشند. علاوه بر این، اغلب پست‌های سلبریتی‌ها بیشتر از 5 درصد تعامل دارند.

ماکرو اینفلوئنسر

نمونه دیگری از اینفلوئنسری که نسبت به موارد قبلی تعداد مخاطبان و فالوور‌های کمتری دارند، ماکرو اینفلوئنسرها هستند. این‌گونه افراد کمتر از 1 میلیون فالوور دارند و تعامل پست‌های آن‌ها به 10 درصد نیز می‌رسد. اغلب افرادی که در زمینه ماکرو اینفلوئنسری فعالیت می‌کنند، در یک زمینه خاص مهارت دارند و اطلاعات مربوط به آن مهارت‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند.

به‌طورکلی، افرادی در این دسته از اینفلوئنسری قرار می‌گیرند که نسبت به سلبریتی‌ها، تعداد فالوور‌های کمتری دارند و همچنین یافتن آن‌ها در دنیای واقعی خیلی راحت‌تر است. اگر شما هم می‌خواهید برای کسب‌وکار خود از یک اینفلوئنسر کمک بگیرید، ماکرو اینفلوئنسرها می‌توانند بهترین گزینه باشند. دلیل آن هم این است که به‌خاطر تعداد فالوور‌های کمتر خود، هزینه کمتری برای تبلیغات دریافت می‌کنند.

میکرو اینفلوئنسر

علاوه بر موارد قبلی، نمونه دیگری از افرادی که در گروه اینفلوئنسری قرار می‌گیرند،‌ میکرو اینفلوئنسرها هستند که تعداد فالوور‌های آن‌ها به کمتر از 100 هزار نفر می‌رسد. اثر پست‌های میکرو اینفلوئنسرها حداقل 25 درصد تعامل دارند. این رقم نشان می‌دهد که ارتباط آن‌ها با فالوور‌هایشان کاملا واقعی است و به همین دلیل هم افراد اعتماد بیشتری به میکرو اینفلوئنسرها دارند.

داشتن چنین روابط صمیمی و دوستانه‌ای میان میکرو اینفلوئنسر‌ها و فالوور‌ها می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی داشته باشد. برای مثال، اگر این افراد کسب‌وکار و یا برندهای مختلف را به فالوور‌های خود معرفی کنند، آن‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانند به اینفلوئنسرها اعتماد کنند.

بهترین روش برای استفاده از اینفلوئنسری برای موفقیت در کسب‌وکارهای مختلف، این است که کسب‌وکار خود را به افراد مرتبط معرفی کنید. بدین ترتیب، همکاری با اینفلوئنسر‌هایی که در زمینه کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند، می‌تواند بهترین گزینه برای رسیدن به مشتریان واقعی باشد. مثلا اگر فروشگاه لوازم آرایشی دارید، بهتر است از اینفلوئنسر‌هایی که بیشتر در این زمینه فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید.

محبوب‌ترین زمینه‌های فعالیت در اینفلوئنسری

در حال حاضر که رسانه اجتماعی بیش از اندازه گسترش پیدا کرده، اینفلوئنسری نیز به همین اندازه در زمینه‌های مختلف موردتوجه افراد قرار گرفته است. اینفلوئنسر‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می‌کنند، به‌صورت تصویری جلوی دوربین آمده و از طریق پست و استوری، با افراد در ارتباط هستند.

اینستاگرام که یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌رود، بهترین زمینه برای اینفلوئنسری شناخته می‌شود. اینفلوئنسر‌های اینستاگرام در زمینه‌های مختلفی مانند آرایشی، ورزشی و گردشگری با مخاطبان خود در ارتباط هستند.

برای مثال، به کسانی که از طریق آرایش و معرفی لوازم آرایشی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند، بیوتی بلاگر می‌گویند. این در حالی است که بعضی از اینفلوئنسر‌ها هم فقط سبک زندگی خود را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند که به آن‌ها بلاگر گفته می‌شود. شما در ابتدا باید تعیین کنید که می‌خواهید از کدام اینفلوئنسر برای تبلیغ کسب‌وکار خود کمک بگیرید.

چگونه می‌توان در زمینه اینفلوئنسری رسانه اجتماعی فعالیت کرد؟

چگونه می‌توان در زمینه اینفلوئنسری رسانه اجتماعی فعالیت کرد؟

بلاگر‌ها، یوتیوبر‌ها وکسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، همگی اطلاعات کامل و مفیدی درباره اینفلوئنسری به دست آورده‌اند و توانسته اند با سرمایه‌گذاری روی این استراتژی‌ها، به موفقیت دست پیدا کنند. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق در رسانه‌های اجتماعی، شناختن تخصص خود است.

این بدان معنی است که شما اول از همه باید متوجه شوید که در چه زمینه‌ای تخصص و مهارت دارید و سپس باتوجه‌به مهارت‌های خود، محتوای باکیفیت و آموزنده‌ای در اینستاگرام تولید کرده و به اشتراک بگذارید. این مسئله تضمین می‌کند که می‌توانید در زمینه اینفلوئنسری به موفقیت برسید و مخاطبان‌تان همواره با شما در تعامل خواهند بود. برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق، کارهای زیر را انجام دهید.

انتخاب مخاطب هدف

اگرچه شاید خیلی به چشم نیاید، اما پیدا کردن و شناختن مخاطب هدف می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در زمینه اینفلوئنسری باشد. خیلی از کسب‌وکارها و برند‌ها می‌توانند به مخاطبان خیلی زیادی دست پیدا کنند، اما نداشتن شناخت درست از مخاطبان‌شان باعث می‌شود که خیلی زود آن‌ها را از دست بدهند. ازاین‌رو، مهم‌ترین فاکتور برای موفقیت در این زمینه، تمرکز بر مخاطبان هدف و شناخت درست آن‌هاست.

اگر سعی کنید روی افراد مناسب تمرکز داشته باشید و به‌خوبی آن‌ها را بشناسید، احتمال موفقیت کسب‌وکار شما چندین برابر بیشتر است. اگرچه اینفلوئنسری می‌تواند برای کسب‌وکارهای مختلف تاثیرگذار باشد، اما شناسایی درست مخاطب می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای موفقیت تضمینی شما باشد. به‌جای این‌که روی تعداد فالوور‌های خود تمرکز کنید، به تعامل آن‌ها با کسب‌وکارتان دقت نمایید.

تولید محتوای با کیفیت

فاکتور مهم دیگری که تاثیر زیادی در اینفلوئنسری و موفقیت در این رشته دارد، تولید محتواست. موقعی که می‌خواهید برای مخاطبان خود محتوای جدید ایجاد کنید، مطمئن شوید که در عین ارائه اطلاعات درست، موضوعات را به زبانی ساده و شیوا بیان می‌کنید.در این زمینه، می‌توانید خودتان را به‌جای مخاطبان هدف گذاشته و به این فکر کنید که با چه شیوه گفتاری، موضوعات را بهتر متوجه می‌شوید.

هرچه بتوانید تعامل خود را با مخاطبان‌تان بیشتر کنید، حرف‌ها و توصیه‌های شما تاثیر بیشتری روی آن‌ها خواهد گذاشت. در نتیجه این امر، اینفلوئنسری می‌تواند از شما یک فرد قابل‌اعتماد و معتبر بسازد که به حرف‌ها و پیشنهادهای شما توجه می‌کنند و به بیان دیگر، نظرات شما را ارزشمند می‌دانند.

اشتراک‌گذاری استوری‌های واقعی

یکی از اصول خیلی مهم در اینفلوئنسری که باید حتماً موردتوجه واقع شود، استوری گذاشتن است. استوری گذاشتن باعث می‌شود که مخاطب باور کند که شما واقعی هستید و یک ربات پشت سیستم ننشسته است. اشتراک‌گذاری استوری می‌تواند یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش‌ها برای جذب مخاطب باشد که اعتماد آن‌ها را بیش از اندازه به شما جلب می‌کند.

ازآنجاکه ممکن است افراد در سراسر جهان و کشور استوری‌های شما را ببینند، خیلی مهم است که بتوانید در استوری‌ها کاملا صادق و در عین حال، شفاف باشید. مخاطبان باید به شما ایمان داشته باشند و با صداقت در استوری‌ها، می‌توانید به این فاکتور دست پیدا کنید.

استمرار و تداوم

اگرچه تولیدمحتوا و صداقت فاکتور‌های خیلی مهمی در اینفلوئنسری هستند، اما شما باید پست‌ها و استوری‌های خود را در ساعت خاصی در روز بگذارید. اگر چند روز خبری از شما نباشد، ممکن است مخاطب شما را فراموش کند و یا به سراغ یک اینفلوئنسر دیگر برود البته این بخش خوش‌بینانه است و بخش بدبینانه آن، این است که خیلی راحت شما را آنفالو می‌کنند.

بنابراین، داشتن استمرار و تداوم در پست و استوری گذاشتن می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها در اینفلوئنسری باشد. پس فقط کافی است که به‌صورت منظم پست و استوری بگذارید و همیشه با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید تا هرگز شما را فراموش نکنند.

اهمیت اینفلوئنسری در رسانه‌های اجتماعی

در چند سال گذشته، رسانه‌های اجتماعی بیش از اندازه گسترش پیدا کرده‌اند و این باعث شده که اینفلوئنسری اهمیت خیلی زیادی در این زمینه داشته باشد. اگرچه انواع مختلفی از اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، اما مهم‌ترین چیزی که باعث تفاوت آن‌ها با یکدیگر می‌شود، نحوه تعامل آن‌ها با مخاطبان‌شان است. به همین دلیل هم احتمال موفقیت اینفلوئنسرهایی که تعامل خوبی با مخاطبان خود دارند، خیلی بیشتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *