گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور یکی از سرویس‌هایی است که شاید بسیاری افراد از آن استفاده نکنند و حتی از وجود آن نیز اطلاع نداشته باشند؛ اما می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این مقاله به معرفی و توضیح ویژگی‌های این سرویس پرداخته است تا خوانندگان با مزایا و کاربردهای آن آشنا شوند.

تاریخچه گوگل دیسکاور

در ابتدا موتورهای جستجوی گوگل مانند یاهو، یاندکس و بقیه با هدف حل یک کار ساده کاربر که یافتن اطلاعات برای موضوعی خاص بود توسعه یافتند. با گذشت زمان سطح توقعات کاربران بالاتر رفت و سازندگان موتورهای جستجو با معرفی سرویس‌های جدید و گسترش قابلیت‌ها جستجوی اطلاعات را ساده‌تر کردند.

 گوگل دیسکاور که یکی از آخرین پیشرفت‌های گوگل محسوب می‌شود در همین دوران معرفی شد. این سرویس در پایان سال 2018 به‌منظور جلب‌توجه کاربران راه‌اندازی شد؛ به این ترتیب فضای جستجو به یک منطقه برای اطلاعات مرتبط و مفید برای هر کاربر تبدیل شد.

Google Discover چیست؟

Google Discover چیست؟

این سرویس یک فید خبری شخصی شده، بهبود یافته و اصلاح شده است که تعداد بازدیدکنندگان آن به 800 میلیون نفر رسیده است. گوگل با درک اینکه فید پتانسیل مناسبی دارد تصمیم گرفت آن را بهبود بخشد و Discover را ایجاد کرد.

 برخلاف نسخه قدیمی، ورژن جدید گوگل دیسکاور دارای الگوریتم بهبودیافته‌ای برای انتخاب محتوای بالقوه جالب بر اساس فعالیت آنلاین کاربر است. اکنون علاوه بر اخبار و گرایش‌ها، حتی مقالات وبلاگی از فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های کارت ویزیت را نیز می‌توان در گوگل دیسکاور رتبه‌بندی کرد؛ به‌خصوص اگر نشان‌دهنده جایگاه گردشگری، صنعت زیبایی، آموزش، سرگرمی و سایر حوزه‌های تجاری محبوب باشد.

 در عین حال، افراد حتی قبل از وارد کردن یک عبارت جستجو، محتوای برنامه و مرورگر گوگل را مشاهده می‌کنند. انتشار گوگل دیسکاور هم به نفع کاربران و هم صاحبان سایت بوده است. کاربران محتوای مرتبط و جالب دریافت کردند و صاحبان سایت‌ها فرصت جذب ترافیک رایگان به سایت را در حجم زیاد دریافت کردند.

برخی از ویژگی‌های گوگل دیسکاور که باید بدانید

این مقاله برای توضیح و معرفی بیشتر گوگل دیسکاور به خوانندگان تهیه شده است؛ به همین دلیل در این قسمت در مورد خصوصیات این سرویس صحبت می‌کنیم.

گوگل دیسکاور؛ سرویسی برای تلفن و تبلت

هیچ نسخه‌ای از Discoverer برای رایانه‌ها وجود ندارد و همچنین هیچ برنامه تلفن همراه جداگانه‌ای برای آن وجود ندارد که نیاز به دانلود داشته باشد. فید اخبار روی همه گوشی‌های هوشمند در مرورگر کروم و نرم‌افزار گوگل کار می‌کند. تبلیغات در گوگل دیسکاور وجود دارد. این سرویس در ماه مه 2019 پس از معرفی Discover Ads  شروع به کسب درآمد کرد.

گوگل دیسکاور؛ ابزاری برای ارتقای سایت‌ها

هر سایتی که داده‌های ساختاری دارد می‌تواند وارد گوگل دیسکاور شود. در هر صورت، ورود به گوگل دیسکاور برای ارتقا موتور جستجو مفید است. شاید در برخی مواقع این گونه به نظر برسد که الگوریتم گوگل دیسکاور کامل نیست؛ اما همچنان می‌تواند به‌عنوان روشی مفید و مؤثر برای تعامل با کاربران گجت‌های تلفن همراه در نظر گرفته شود. 

پیش‌بینی اینکه آیا یک مقاله وارد Discoverer می‌شود یا خیر مشکل است؛ زیرا این مر تنها به مدیر وب‌سایت بستگی ندارد و عوامل دیگری نیز در آن دخیل هستند. موتورهای جستجو همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهند و به کاربران خدمات جدید و بیشتری را برای ارائه راحتی ارائه می‌دهند و گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مزایای گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور سرویسی برای انتخاب محتوا بر اساس علایق کاربران، سابقه جستجو و فعالیت مرور آنها است. این سرویس می‌تواند مقالات، اخبار، ویدئوها، پست‌های وبلاگ و انواع دیگر مطالب از سراسر اینترنت را به کاربران نشان دهد. محتوا توسط الگوریتم های گوگل انتخاب می‌شود. مزایای گوگل دیسکاور شامل موارد زیر هستند.

دسترسی کاربران به محتوای مرتبط و جالب

به لطف این سرویس، کاربران به محتوای مرتبط و جالب برای خود دسترسی دارند. می‌توانید فید خود را با مشخص‌کردن علایق خود، انتخاب موضوعات یا منابع خاص و ارائه بازخورد در مورد محتوایی که دوست دارید یا دوست ندارید سفارشی کنید. محتوای جدید نیازی به جستجوی دستی ندارد؛ زیرا گوگل دیسکاور این کار را برای شما انجام می‌دهد.

افزایش ترافیک سایت‌ها

 گوگل دیسکاور مطالبی را معرفی می‌کند که کاربران ممکن است در غیر این صورت پیدا نکرده باشند و برای صاحبان سایت، این ابزار می‌تواند منبع اضافی ترافیک باشد؛ زیرا محتوای آنها می‌تواند به کاربران مرتبط توصیه شود.

جذب مشتری و افزایش فروش

 با استفاده از گوگل دیسکاور می‌توانید افراد علاقه‌مندی را جذب کنید که احتمال بیشتری برای تبدیل‌شدن به مشترک یا مشتری دارند. هزاران کلیک، افزایش تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد و افزایش تبدیل‌ها پس از راه‌اندازی گوگل دیسکاور از جمله مزایای این سرویس محسوب می‌شوند.

ترافیک در گوگل دیسکاور

ترافیک برای هر منبع اینترنتی مهم است؛ زیرا هرچه افراد بیشتری از آن بازدید کنند، سودآوری آن پلتفرم بیشتر می‌شود. ترافیک یکی از اهداف کلیدی بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است و ورود به گوگل دیسکاور تضمینی برای حضور در یک منبع اینترنتی است.

در موتور جستجوی گوگل بسیاری از نشریات قبلاً هزاران کلیک دریافت کرده‌اند و این یک فرصت عالی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان است. این مورد تأثیر مثبتی بر ارتقای سئو و ارتقای سایت در اینترنت دارد. برای آزمایش ترافیک Google Discover در کنسول جستجو، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • به حساب کنسول جستجوی گوگل خود وارد شوید.
  • وب‌سایتی که می‌خواهید ترافیک آن را بررسی کنید انتخاب کنید.
  • به بخش «عملکرد» بروید که داده‌های را در نتایج جستجو ارائه می‌کند.
  • داده‌های موجود در برگه نتایج جستجو را مرور کنید که اطلاعاتی در مورد عبارات جستجویی که ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کنند، ارائه می‌کند.
  • توجه داشته باشید که ممکن است داده‌های کنسول جستجو کامل نباشد و تمام ترافیک Google Discover  به‌صراحت شناسایی نشود.
  • دسترسی به گزارش ترافیک از گوگل دیسکاور فقط تحت شرایط خاصی در دسترس خواهد بود؛ یعنی زمانی که به محدودیت خاصی در تعداد نمایش‌های محتوای سایت خود در فید توصیه‌ها رسیدید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که ابزارها و ویژگی‌های گوگل، از جمله گوگل دیسکاور، دائماً در حال تغییر هستند؛ بنابراین دردسترس‌بودن و نمایان بودن داده‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کند. برای اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد منابع ترافیک سایت خود، بهتر است همیشه آخرین اطلاعات گوگل را زیر نظر داشته باشید.
بیشتر بخوانید
ضرورت استفاده از سئو چیست؟

Google Discover چگونه کار می‌کند؟

Google Discoverer چگونه کار می‌کند؟

ما فهمیدیم Google Discover چیست. اکنون باید بدانیم این ابزار چگونه کار می‌کند. گوگل دیسکاور مواردی را که در ادامه ذکر می‌کنیم تحلیل می‌کند. بر اساس این اطلاعات، این ابزار یک فید شخصی از مقالات، اخبار، ویدئوها و سایر محتوایی که ممکن است به کاربر مرتبط باشد ایجاد می‌کند. فقط افرادی که به حساب Google خود وارد شده‌اند می‌توانند به فید توصیه دسترسی داشته باشند.

نحوه کار گوگل دیسکاور

این سرویس قبل از اینکه شخص شروع به جستجوی اطلاعات موردنیاز خود کند، محتوا را تولید کرده و به کاربر نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد گوگل دیسکاور نسخه پیشرفته‌ای از موتور جستجو است که بر اساس تاریخچه جستجو و علایق کاربر کار می‌کند. فید هر کاربر در گوگل دیسکاور بر اساس پروفایل و با در نظر گرفتن موارد زیر شکل می‌گیرد:

  • اطلاعات مشخص شده در هنگام ثبت‌نام در سیستم گوگل
  • تاریخچه جستجو و برنامه
  • موقعیت جغرافیایی و موقعیت مکانی
  • تنظیمات نمایش محتوا
  • سرگرمی‌ها، علایق، شاخص‌های جمعیتی و اجتماعی

هنگامی که فهرست موضوعات تشکیل می‌شود، سیستم فقط می‌تواند محتوای مرتبط را انتخاب کند و به طور دوره‌ای داده‌های شخصی را به‌روز کند. همان‌طور که می‌بینید، سرویس جدید بیشتر شبیه یک شبکه اجتماعی است تا یک موتور جستجو. این سیستم به طور مستقل مناسب‌ترین محتوا را انتخاب کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

چه محتوایی در Google Discover نمایش داده می‌شود؟

گوگل دیسکاور سرویسی است که با استقبال کاربران مواجهه شده که دلیل آن تنوع محتواهای مرتبط و جدید است. در یک فید شخصی بر اساس رفتار کاربر و علایق خود او محتواهایی زیر ممکن است نشان داده شود.

  • اخبار از منابع معتبر در مورد سیاست، ورزش، سرگرمی، موضوعات علمی و…
  • محتوای همیشه به‌روز، مانند مقالات آموزنده و آموزشی، دستورالعمل‌ها و راهنماها
  • ویدئوهایی از یوتیوب یا سایر پلتفرم‌های ویدئویی
  • محتوای بصری مانند تصاویر، گالری عکس، اینفوگرافیک و…
  • پست‌ها و مقالات از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر در مورد موضوعات مختلف
  • محتوای وب‌سایت‌هایی که جزو علایق شخصی کاربر هستند.
  • رویدادها، به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا و سایر اطلاعات مربوط به مکان و علایق کاربر

راه‌های گسترش سایت در گوگل دیسکاور

راه‌های گسترش سایت در گوگل دیسکاور

این امکان وجود دارد که با ورود به گوگل دیسکاور تأثیرگذاری سایت خود را بالا ببرید. توصیه می‌شود این کار را با کمک محتوا انجام دهید. برخی از انواع محتوای به اصطلاح همیشه سبز مانند سبک زندگی سالم، ورزش یا دستورالعمل‌ها، می‌توانند به طور مداوم ترافیک را رتبه‌بندی و هدایت کنند. مانند هر چیزی که مربوط به ارتقای سئو سایت در موتورهای جستجو است، با گوگل دیسکاور نمی‌توانید مطمئن باشید که تصمیم A به نتیجه Z منجر می‌شود.

صاحبان سایت‌ها باید از انواع روش‌هایی که در اختیار دارند برای گسترش سایت خود و بالا بردن ترافیک آن استفاده کنند. در چنین شرایطی که گوگل ابزارهایی مانند دیسکاور را در اختیار آن‌ها گذاشته است نیز ضروری است که با هوشمندی عمل کنند. در ادامه به معرفی برخی روش‌ها برای گسترش سایت در گوگل دیسکاور اشاره می‌کنیم.

بهینه‌سازی برای دستگاه‌های تلفن همراه

مسلماً بهینه‌سازی محتوا برای دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت عامل اصلی رتبه‌بندی محتوا در گوگل دیسکاور سازگاری برای دستگاه‌های تلفن همراه است؛ زیرا این سرویس فقط در دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است. صفحه سایت شما باید دارای طراحی تطبیقی ​​راحت، بارگذاری سریع و حداقل تبلیغات باشد و اصلاً بنرهای پاپ‌آپی در آن وجود نداشته باشد. با ارائه یک تجربه رضایت‌بخش برای کاربران، می‌توانید رضایت محتوا را افزایش دهید.

راه‌اندازی ابر داده

همان‌طور که می‌دانید متاتگ‌های عنوان و توضیحات، به طور خلاصه محتوای صفحه را توصیف می‌کنند و به موتور جستجو اطلاع می‌دهند که آیا محتوای آن با پرس‌وجوی کلیدی مطابقت دارد یا خیر. در این مورد از   تکنیک‌های دست‌کاری روان‌شناختی و ایجاد سرفصل‌هایی برای به تله انداختن کاربر استفاده نکنید؛ زیرا این تاکتیک‌های تبلیغاتی طبق قوانین گوگل دیسکاور غیر قابل قبول هستند.

انتخاب موضوع و اصل EAT

بیشتر اوقات گوگل دیسکاور محتوای مرتبط را در مورد رویدادهای جاری روز منتشر می‌کند؛ در نتیجه منابع وب خبری در آنجا تسلط دارند و بیشتر دیده می‌شوند. با این حال موضوعات دیگری نیز وجود دارند که صرف‌نظر از محیط، زمان سال و هر عامل دیگری همیشه محبوب هستند.

از این طریق شانس ورود به گوگل دیسکاور و وبلاگ‌های تخصصی و معتبر وجود دارد؛ زیرا این فید خبری شخصی‌سازی‌شده و محتوایی را نمایش می‌دهد که برای یک شخص خاص جدید است؛ این محتوا فقط برای او ضروری است و نه برای کل جامعه اینترنتی. درک این نکته مهم است که نوشتن یک مقاله خوب برای ورود به گوگل دیسکاور کافی نیست. 

بیشتر بخوانید
برترین ابزارهای بررسی عملکرد سایت | آشنایی با 9 ابزار کاربردی

با این حال تمرکز بر محتوای باکیفیت بالا، متخصص و منحصربه‌فرد که دانش واقعی را منتقل می‌کند ضروری است. برای جستجوی موضوعات رایج و پرطرف‌دار، می‌توانید از گوگل ترندز یا تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی محبوب استفاده کنید. برای توضیح موضوع انتخابی تا حد امکان، از اصل EAT پیروی کنید.

از معیارهای مختلفی برای تعیین محتوای پیشنهادی استفاده می‌کند و EAT یکی از آنهاست. از این اصل از معیارهای مختلفی برای تعیین محتوای پیشنهادی استفاده می‌کند و EAT یکی از آنهاست. برای افزایش دیده‌شدن و اعتبار خود، محتوایی ایجاد کنید که نشان دهد شما در زمینه کاری خود متخصص هستید. از استفاده از سرفصل‌های هیجان‌انگیز یا گمراه‌کننده اجتناب کنید و ارائه ارزش به کاربران را در اولویت قرار دهید.

 روی ایجاد اعتبار و همچنین ایجاد اعتماد با مخاطبان خود کار کنید. برای انجام این کار، تجربه و صلاحیت تولیدکنندگان محتوای خود را افزایش دهید، تعامل با کاربران را حفظ کنید و به نظرات و نظرات پاسخ دهید. چنین اقداماتی نشان می‌دهند که برای نظر کاربران ارزش قائل بوده و آماده ارائه اطلاعات قابل اعتماد هستید.

 از این گذشته، گوگل به‌عنوان منابعی برای فید اخبار، سایت‌های چند صفحه‌ای را انتخاب می‌کند که تخصص و اعتبار را نشان می‌دهند. به‌منظور افزایش اعتماد و ایجاد شفافیت محتوا، قوانین گوگل دیسکاور حاوی توصیه‌هایی است. مقاله‌ای که انتظار دارید وارد دیسکاور شود باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • تاریخ انتشار فعلی
  • نام نویسنده محتوا
  • منبع اطلاعات
  • نام سازمان
  • اطلاعات تماس

استفاده از تصاویر با کیفیت

تصاویر باکیفیت بالا جذابیت بصری محتوای نمایش داده شده در گوگل دیسکاور را افزایش می‌دهند و نقش زیادی در جلب‌توجه کاربران و تشویق آنها به کلیک بر روی محتوا دارند. محتوای مفید به همراه مطالب جذاب شانس افزایش تعداد کلیک روی لینک‌ها را افزایش می‌دهند.

از آنجایی که گوگل دیسکاور یک فید خبری است، توجه به تصاویری که پست‌های شما را شخصی‌سازی می‌کنند مهم است. کاربران، به‌عنوان یک قاعده، اول از همه تصویر را می‌بینند و پس از آن متن را می‌خوانند. گوگل توصیه می‌کند پست‌هایی با تصاویری با عرض حداقل 1200 پیکسل تهیه کنید.

نمودار دانش؛ داستان‌های وب و یوتیوب

گنجاندن ویدئوهای یوتیوب در پست‌های گوگل دیسکاور می‌تواند جذابیت بصری محتوا را افزایش دهد و آن را برای کاربران مرتبط‌تر و آموزنده‌تر کند. با توجه به اینکه یوتیوب یک پلتفرم بسیار محبوب است، این به دستیابی به مخاطبان زیادی کمک می‌کند و به طور بالقوه بینندگان جدیدی را جذب می‌کند. این کار در نهایت منجر به تجربه کاربری بهتر و افزایش بازدیدها می‌شود.

وقتی نام تجاری در نمودار دانش ظاهر می‌شود، کاربران می‌توانند در گوگل دیسکاور مشترک آن شوند. علاوه بر این، درک نیازهایی که افراد با شرکت، محصولات، خدمات شما مرتبط می‌کنند، برای گوگل آسان‌تر خواهد بود. این یعنی احتمال ورود آنها به فید اخبار افزایش می‌یابد.

همان‌طور که آمار نشان می‌دهد ویدئوهای یوتیوب اغلب در نتایج جستجوی گوگل دیسکاور قرار می‌گیرند. درک این نکته مهم است که کلیک‌کردن بر روی ویدئو، شخص را به یوتیوب هدایت می‌کند، نه به منبع وب شما. با این وجود همین امر احتمال بازدید از وب‌سایت شما را بالاتر می‌برد.

یکی از موارد دیگری که وجود دارد و در گوگل دیسکاور می‌توانید از آن استفاده کنید استوری است. استوری وب نوعی محتوای آشنا است که در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. گوگل اعلام کرده که گوگل دیسکاور پشتیبانی از این قالب داستانی را آغاز کرده است.

 در این قسمت از مقاله به‌جای یک نتیجه‌گیری پیش پا افتاده، تصمیم گرفتیم یک چک لیست در مورد نحوه وارد کردن یک سایت به فید خبری گوگل دیسکاور شخصی ارائه کنیم. برای واردشدن سایت به سرویس دیسکاور گوگل به این موارد توجه کنید.

  • محتوا باید مطابق با قوانین انتشارات تهیه شده و بر روی گوگل دیسکاور قرار گیرد.
  • محتوا باید پر از مطالب جالب و مفید طبق اصل EAT باشد.
  • محتوا حاوی داده‌های متا کافی بوده و منعکس‌کننده ماهیت صفحه باشند.
  • صفحه با ابزارهای تلفن همراه سازگار باشد و در آنجا به‌درستی نمایش داده شود.
  • محتوا باید سرعت دانلود بالایی داشته باشید.
  • اعتماد در بازدیدکنندگان ایجاد شود.
  • شما باید به طور منظم مطالب منتشر شده قبلی را به‌روز کنید.
  • از تصاویر و ویدئوها به‌عنوان مواردی برای جذاب‌تر کردن متون استفاده کنید.
  • مقالاتی در مورد موضوعات جالب، پرطرف‌دار و موضوعی برای مخاطبان تهیه کنید.

اگر در حال تبلیغ سایت خود در یک موتور جستجو هستید، تمام این اقدامات در هر صورت باید توسط شما انجام شود تا بتوانید ترافیک صفحه خود را افزایش دهید. فید گوگل دیسکاور بر اساس رفتار و علایق کاربر ساخته شده است؛ شما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر شانس خود را برای بازدید گرفتن از طریق این سرویس افزایش دهید.

انتشار مطالب با موضوعات پرطرفدار

محتوای بصری جذاب، منحصربه‌فرد و آموزنده که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می‌دهد، احتمالاً برای نمایش در گوگل دیسکاور در نظر گرفته می‌شود. در عین حال، مهم است که محتوای شما علایق و ترجیحات مخاطبان را برآورده کند.

تمرکز بر موجودیت‌ها

موجودیت‌ها مفاهیم خاصی مانند سرگرمی‌های مشترک، مارک‌های خاص، شرکت‌ها و غیره هستند. برای ایجاد قدرت بر نهادهای صنعت خود، سعی کنید در یک دسته باقی بمانید و محتوا را در جهت خاصی ایجاد کنید. برای جستجوی موضوعات جدید مرتبط با مفهوم موضوع اصلی، می‌توانید از Google Pictures و همچنین Entity Explorer استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
تفاوت net. و com.

 کافی است یک کلمه کلیدی را در خط وارد کنید و نتایج موجودیت‌های اضافی را برای طاقچه شما نمایش می‌دهد. همین ابزارها همچنین می‌توانند برای افزایش ترافیک از گوگل دیسکاور استفاده شوند.

استفاده صحیح از متاتگ‌ها

متاتگ‌ها مستقیماً در گوگل دیسکاور استفاده نمی‌شوند. این قابلیتی است که بر اساس الگوریتم‌هایی برای نمایش محتوای مرتبط به کاربران بر اساس علایق و رفتار مرورگرشان متکی است. سعی کنید عناوین و توضیحاتی را ایجاد کنید که حاوی اطلاعاتی باشد که به طور دقیق ماهیت انتشار شما را منعکس کند. در عین حال، آنها باید مختصر و جذاب برای مخاطبان هدف شما باشند و آنها را تشویق به رفتن به وب‌سایت شما کنند.

به‌روزرسانی منظم مطالب منتشر شده

ارتقای استاندارد نشریات همیشه سبز به‌خوبی تحت‌تأثیر به‌روزرسانی منظم محتوا قرار دارد. ترافیک ارگانیک بسیار بیشتر از موتورهای جستجو به شما امکان می‌دهد بهینه‌سازی و به‌روزرسانی بیشتر مقالات را جذب کنید. برای این کار رعایت نکات زیر الزامی است.

  • به‌روزرسانی محتوا با داده‌های جدید، حقایق، آمار و سایر اطلاعات مرتبط که می‌تواند محتوا را برای کاربران ارزشمندتر کند.
  • مقاله‌ها را با استفاده از عبارات کلیدی جدید که مطابق با روندهای فعلی و درخواست‌های کاربر هستند، اصلاح و بازنویسی کنید. این به بهبود بهینه‌سازی سئو و افزایش دید در SERP کمک می‌کند.
  • بررسی و ویرایش متاتگ‌ها برای انعکاس بهتر محتوای مقالات و جذابیت بیشتر برای کاربران و موتورهای جستجو ضروری است.
  • پس از ایجاد تغییرات، متون به‌روز شده را در سایت خود بازنشر دهید. آنها را با اطلاعیه‌های مرتبط و تلاش‌های بازاریابی برای جلب‌توجه کاربران و موتورهای جستجو همراهی کنید.

تعامل با نشریات پرطرفدار

تجربه نشان می‌دهد که تعامل فعال در شبکه‌های اجتماعی تأثیر بسزایی در ورود محتوا به فید توصیه گوگل دیسکاور دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان با نشریات خود در شبکه‌های اجتماعی پرطرف‌دار تعامل داشته باشید.

استفاده از داستان‌های وب

Web Stories یک قالب داستانی محبوب است که تصاویر، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و متن را به محتوای جذاب و پویا ترکیب می‌کند. فرمت مشابهی توسط اینستاگرام و فیس‌بوک نیز استفاده می‌شود. امروزه استفاده از Web Stories در بخش Discover به زبان انگلیسی نیز آغاز شده است.

ردیابی ترافیک از Google Discover

ردیابی ترافیک از Google Discover

اکنون می‌دانید که چگونه یک وب‌سایت را به Google Discover اضافه کنید و چگونه می‌توان ترافیک آن را بررسی کرد؟ برای این کار از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. با آن می‌توانید ترافیک ارگانیک سایت خود را ردیابی کنید. به شما توصیه می‌کنیم به منابع ترافیک حاوی google.com توجه کنید. داده‌هایی مانند تعداد جلسات، صفحات یا بازدیدها و معیارهای تعامل را تجزیه‌وتحلیل کنید.

شکی نیست که واردشدن سایت شما به گوگل دیسکاور ترافیک و بازدید شما را افزایش می‌دهد. همین امر باعث می‌شود مدیران سایت‌ها به دنبال گنجاندن سایت خود در این سرویس باشند. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد تا بتوانید سایت خود را به این سرویس اضافه کنید.

ایجاد محتوای باکیفیت، جذاب و مرتبط

سایت خود را برای برآورده‌کردن الزامات گوگل برای کیفیت محتوا و قابلیت استفاده بهینه کنید. از عناوین جذاب استفاده کنید که به طور دقیق محتوای صفحه شما را منعکس می‌کنند. پیاده‌سازی چنین نکاتی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحات شما را بهتر درک کنند و شانس نمایش مطالب شما در گوگل دیسکاور را افزایش دهند.

تبلیغ محتوا

 محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. این کار به افزایش بازدید و تعامل، افزایش ترافیک به سایت شما و افزایش احتمال انتشار محتوای شما در گوگل دیسکاور کمک می‌کند. صبور باشید؛ حتی زمانی که همه روش‌ها را برای ورود به گوگل دیسکاور امتحان کرده‌اید، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا محتوای شما در فید شما نمایش داده شود.

توصیه اصلی ما این است که به ایجاد پست‌های باکیفیت ادامه دهید و عملکرد آنها را با ابزارهای تجزیه‌وتحلیل نظارت کنید تا روزی که مطلب شما در این سرویس جایی پیدا کند و در معرض دید خیل عظیمی از کاربران قرار بگیرد.

سخن پایانی

گوگل دیسکاور یکی از سرویس‌های گوگل است که بر اساس رفتار و علایق کاربران طراحی شده است. این سرویس مطالب جالب، جدید و موردعلاقه را به طور روزانه به کاربران نشان می‌دهد. وب‌سایت‌هایی که در این سرویس به کاربران پیشنهاد می‌شوند می‌توانند ترافیک و بازدید بسیار بالا و در نتیجه فروش خوبی را تجربه کنند.

صاحبان سایت‌ها به دنبال راه‌هایی برای ورود به این سرویس هستند. در این مطلب ما از گوگل دیسکاور، چگونگی قراردادن محتوا بر روی آن و برخی قوانین این سرویس صحبت کرده‌ایم.

سوالات متداول

1. چه محتوایی برای ورود به گوگل دیسکاور مناسب است؟

محتواهای جذاب و کاربردی که دغدغه‌های کاربران را در نظر می‌گیرند.

2. آیا می‌توانیم در گوگل دیسکاور از عکس استفاده کنیم؟

بله استفاده از عکس‌های جذاب و باکیفیت با سایز مناسب 1200 پیکسل توصیه می‌شود.

3. چطور محتواهای به‌روز را پیدا کنیم؟

از طریق گوگل‌ترندز

4. طبق چه اصلی مطالب باید در گوگل دیسکاور بارگذاری شوند؟

طبق اصل ATI

5. آیا گوگل دیسکاور بر روی کامپیوتر نصب می‌شود؟

خیر این سرویس مخصوص گوشی و تبلت بوده و نیازی به دانلود نیز ندارد.

1/5 - (1 نظر)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!