دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ای که امروز در حال رخ دادن است با حتی 5 سال پیش هم متفاوت است، چرا؟ هر روزه شمار استفاده کنندگان اینترنت در حال افزایش است و این موضوع بر روی بازاریابی هم تاثیراتی داشته است. امروزه دیگر مردم به خاطر کمبود وقت و یا حتی به دلیل تنوع سایت‌ها اکثر خرید‌های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. در ادامه برای آشنایی با دیجیتال مارکتینگ همراه اتوپیا باشید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به تمامی حالت‌های بازاریابی آنلاین گفته می‌شود. اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری توضیح دهیم، دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیت‌های بازاریابی است که با کمک اینترنت انجام می‌شود. مشاغل در این نوع بازاریابی از موتور‌های جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و… برای ارتباط با مشتریان و معرفی محصولات به آنها استفاده می‌کنند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ
  • بهینه سازی موتور‌های جستجو (SEO)
  • بازریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • همکاری در فروش
  • تبلیغات همسان
  • اتوماسیون بازاریابی و فروش
  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی درونگرا

بهینه سازی موتور‌های جستجو (SEO)

کل فرآیندی که در بهینه سازی موتور‌های جستجو انجام می‌شود برای رتبه بندی سایت شما است. چند روش برای افزایش رتبه سایت‌ها وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

سئو داخلی (On-page)

به طور کلی این روش اشاره بر عرضه و تقضا دارد، شما با تحقیق برروی کلمات کلیدی و میزان سرچ آنها و با تولید محتوای مرتبط میتوانید در صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری را تصاحب کنید.

سئو خارجی (Off-page)

تمرکز سئو خارجی برروی جستجو‌های خارج از وب‌سایت است و مؤثرترین کار برای گرفتن رتبه بهتر در این حالت لینک سازی خارجی یا همان بک لینک است.

برای مثال با تولید محتوای جذاب شما می‌توانید وب‌سایت‌های ناشر را به سمت سایت خود بکشید تا بتوانید بک لینک‌های رایگان را به دست آورید، که تمام این بک لینک‌ها در رتبه گرفتن سایت شما تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید  اصول برند مارکتینگ

سئو فنی

سئو تکنیکال

این نوع از سئو بر روی نحوه کدگذاری صفحه شما تمرکز دارد. برای مثال فشرده سازی تصاویر یا بهینه سازی فایل‌ها، این موضوعات برروی سرعت بارگذاری وب‌سایت شما و در رتبه گرفتن سایت شما تاثیر دارد.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا به منظور آگاه کردن و هدایت کردن مشتری به سمت وب‌سایت مورد نظر را بازاریابی محتوا می‌گوییم. این نوع از دیجیتال مارکتینگ 3 راه متفاوت دارد:

پست‌های وبلاگ

محتوای متنی که شما در صفحه خود قرار می‌دهید به شما کمک می‌کند تا تخصص سایت‌ را به نمایش بگذارید و به نوعی اطلاع رسانیی است، که زمینه فعالیت شما را نشان می‌دهد.

کتاب‌های الکترونیک

در بازاریابی محتوا، محتوا‌‌های طولانی را کتاب الکترونیک می‌نامیم. این محتوا می‌تواند برای آموزش یا افزایش اطلاعات باشد، همچنین میتواند متنی باشد برای کمک به مشتریان برای انتخاب راحت‌تر محصول مدنظرشان.

اینوگرافی‌ها

گاهی اوقات نویسندگان متن برای ایجاد تنوع برای بازدیدکنندگان سایت محتوایی بصری در کار خود قرار می‌دهند، به این نوع محتوا اینوگرافی گفته می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

بیشتر مردم امروزه در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، پینترست، توییتر و… فعالیت می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی بهترین مکان برای انجام تبلیغات است. اینکار باعث شناخت بیشتر سایت می‌شود و در نهایت ترافیک وب‌سایت افزایش پیدا می‌کند.

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک روشی ‌است برای تبلیغ سایت، صفحه و… عملا در تمام برنامه‌هایی که در طول روز استفاده میکنیم وجود دارد، برای مثال تبلیغات گوگل که شما با کلیک کردن برروی آنها به سایت مورد نظر انتقال داده می‌شوید.

همکاری در فروش

با شنیدن همکاری در فروش اولین چیزی که به ذهن می‌رسد چیست؟
همانطور که از اسم این تبلیغ معلوم است، تبلیغی‌ است که محصول شما در سایت دیگری قرار داده می‌شود و در صورت فروخته شدن محصول، سایتی که محصول شما را فروخته است کمیسیون دریافت میکند.

تبلیغات همسان

به این نوع از تبلیغات به دلیل یکی بودن محتوای آن‌ها با محتوای سایت مورد نظر تبلیغات همسان می‌گوییم. برای مثال من می‌خواهم تبلیغی در مورد هدست موبایل بکنم، اگر در سایتی تبلیغ کنم که وسایل جانبی موبایل می‌فروشد، قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد نسبت به زمانی که در سایت مبلمان تبلیغ کنم.

بیشتر بخوانید  7 مزایای فروش اینترنتی محصولات

اتوماسیون بازاریابی و فروش

به نرم افزاری که کار‌های تکراری که هر روز باید انجام شوند را به عهده می‌گیرد و آن‌ها را به صورت خودکار طبق برنامه‌ای که به آن داده‌اند انجام می‌دهد، اتوماسیون بازاریابی می‌گویند. مانند ارسال ایمیل اخبار جدید برای کاربران، زمان بندی پست شدن مطالب در شبکه‌های اجتماعی و…

بازاریابی آنلاین

منظور از بازاریابی آنلاین ارتباط برقرار کردن با مشتری و جوابگویی سوالات آن‌ها است، برای مثال زمانی که در سایت شما کاربران نظر می‌دهند در مورد کسب و کار چه نظر مثبت یا منفی با توجه به اخلاق حرفه‌ای کار شما موظف به جواب دادن نظرات آن‌ها هستید، ارتباط با خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط خود با رسانه‌ها نیز نوعی دیگر از این بازاریابی است.

بازاریابی درونگرا

این روش از بازاریابی به نوعی هدف قرار دادن مشتریان مشتاق است، شما با جذب این مشتریان و همراهی آن‌ها در طول خرید با استفاده از تمامی راه‌هایی که در بالا ذکر کردیم می‌توانید بهترین تجربه خرید را به آن مشتری منتقل کنید. چند مثال از این نوع بازاریابی اگر بخواهیم برایتان بزنیم: بازاریابی ویدیویی در مقابل تبلیغات تجاری و ارسال کردن ایمیل برای کاربران خاص به جای ارسال ایمیل اسپم و…

تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی درونگرا

در ظاهر هر دو این بازاریابی‌‌ها شبیه به نظر می‌آیند، زیرا هر دو به صورت آنلاین هستند و دنبال ایجاد محتوا برای کاربران هستند، ولی این دو یک تفاوت خیلی بزرگ دارند. در دیجیتال مارکتینگ هدف تمامی مردمی هستند که محتوای سایت را می‌بینند برای مثال تبلیغ «PPC» که ما در گوگل می‌کنیم، در صورتی که شاید حتی 50 درصد افرادی که تبلیغ ما را می‌بینند هیچ نیازی به محصول ما نداشته باشند. ولی در بازاریابی درونگرا ما هدف‌های مشخصی داریم و با تبلیغ‌های هدفمند و دقیق می‌توانیم مشتری مخصوص خود را آگاه و نیاز‌های آن‌ها را به طور کامل برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید  لید چیست؟

تمامی مواردی که در بالا گفتیم راه‌های دیجیتال مارکتینگ بود، که می‌توانید در کسب و کار خود از آن‌ها استفاده کنید و با کمک گرفتن از آن‌ها پیشرفت چشم گیری که خواهید کرد را احساس کنید.


به این مطلب چه امتیازی میدین ؟
[کل: میانگین: ]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.